۱۳۹۲ دی ۵, پنجشنبه

بررسی اخذ اعترافات اجباری از زندانیان اهل سنت / عامر عالی









 چند روز پیش شبکه خبر حکومت جمهوری اسلامى ایران فیلمى از تعدادى از جوانان اهل سنت کردستان که در زندانهاى رجایى شهر و اوین هستند پخش کرد.
در این فیلم طبق عادت همیشگى حکومت ایران با روشهاى خود از این جوانان اعترافات بى اساس تلویزیونى گرفته است و با استفاده از تکنیک‌های رسانه‌ای اینگونه به مخاطب القا می‌کند که این داعیان و حافظان قرآن تمام مردم، اعم از شیعه و سنى را تکفیر می‌کنند و بر این باورند که هر کافرى را باید کشت.
در حالیکه این جوانان اهل علم و طلاب علم هستند و هرگز این وصله هاى ناشایست به آن‌ها نمی‌چسبد. به عنوان مثال در یکى از این اعترافات قطع و بریده شده یکى از جوانان به نام کاوه شریفى که به صورت ظالمانه برایش حکم اعدام صادر شده در یک قسمت از صحبت‌هایش می‌گوید «تمام مردم را کافر می‌دانند!!!» ((و نمی‌گوید می‌دانیم)) و بعد از مضمون صحبت‌هایش مشخص می‌شود که در مورد خوارج صحبت می‌کند و عدم مهارت قیچى به دستان شبکه خبر این اشتباه بزرگشان را فاش می‌سازد.
در قسمت دیگر یکى از این جوانان به نام لقمان امینى اعتراف می‌کند که من ماموستا شیخ الاسلام را بدون برنامه ریزى و به صورت فردى به قتل رسانده‌ام و همچنین کاوه شریفى دقیقا این حرف را تأیید می‌کند که لقمان امینى این کار را انجام داده است.
با فرض اینکه این جوانان بدون اجبار و بدون شکنجه هاى سیستماتیک روحى و جسمى و به صورت کاملا آزادانه و با طیب نفس این اعترافات پر از نقد و عدم هماهنگى را گفته‌اند و تمام این مطالب صحیح است باز هم این اعترافات ثابت می‌کند که سطح ظلم و جورى که در حق این جوانان شده است چقدر بالا و عمق فاجعه چه اندازه زیاد است.
زیرا اینجا یک فرد اعتراف می‌کند که من به صورت خودسر شخصى را کشته‌ام پس نتیجه این می‌شود یک نفر یک نفر را کشته و اعتراف می‌کند پس باید طبق قانون حکومت فقط یک نفر قصاص شود.
حالا سوال اینجاست که حدود یک سال پیش حکم ۶ نفر دیگر از جوانان اهل سنت بر اساس همین اتهام کشتن این دو ماموستاى اهل سنت صادر و اجرا شد آیا آن‌ها هم به اشتباه اعدام شدند؟
درحالیکه کشته شدن آن ماموستا‌ها بیشتر شبیه یک کار برنامه ریزى شده از طرف خود حکومت بود. زیرا به فاصله زمانى بسیار اندکى بعد از سفر خامنه اى به کردستان این قضیه رخ داد و پس از آن به صورت فله اى و به صورت حملات شبانه به خانه ماموستا‌ها و جوانان فعال و داعیان اهل سنت در کردستان صورت گرفت و تعداد زیادى از نخبگان اهل سنت در استانهاى سنی نشین دستگیر شدند.
اکنون آیا این ۶ نفر قاتل ماموستا برهان عالى و ماموستا محمد شیخ الاسلامى بودند یا لقمان امینى که مجبور شده جلوى تلوزیون اعتراف کند که من آن‌ها را کشته‌ام؟ هم اکنون حکم اعدام براى ۳۵ نفر دیگر صادر شده و اتهام تمام این افراد محاربه است لطف می‌فرمایید که اعترافات این افراد را هم روى آنتن بیاورید تا مردم ایران و اهل سنت به صدق ادعاهاى شما پى ببرند؟  و این را هم به مردم نشان دهید که از این محارب‌ها چند قبضه اسلحه گرفته‌اید لطفا با فیلم باشد یا اعتراف خود آن‌ها باشد که مردم شما را به دروغگویى متهم نکنند زیرا شما در این آزمایش زیاد موفق نیستید.
هم اکنون ۶ تن از زندانیان اهل سنت در زندان قزل حصار به اتهام قتل این دو ماموستا منتظر اجراى حکم ظالمانه اعدام خود هستند، جرمى که هرگز مرتکب آن نشده‌اند و اتهام خود را زمانى شنیده‌اند که ماه‌ها قبل از کشته شدن این دو بزرگوار در انفرادیهاى سنندج و همدان محبوس و زیر شکنجه جسمى و روحى بوده‌اند و به گفته خود زندانیان، مأموران اطلاعات و بازجوهاى جهنمى بار‌ها و بار‌ها تأکید کرده‌اند که ما شما را دستگیر کرده‌ایم و شما چون هیچ جرمى مرتکب نشده‌اید اگر تبرئه بشوید ما خودمان مورد بازخواست قرار می‌گیریم به همین خاطر شما باید این اتهامات را بپذیرید و ما هم به شما یک حکم اعدام صورى می‌دهیم و سپس که پرونده شما مختومه شد شما را آزاد می‌کنیم با این کار نه ما ضررى می‌کنیم و نه شما!!!!!!!! و با وجود اثبات برائت ده‌ها تن از این زندانیان ولى بازجوهاى جهنمى وزارت اطلاعات از آزادى آن‌ها ممانعت می‌کند.
اعترافات تلویزیونی هم که اخیرا پخش شده یکى دیگر از تلاشهاى وزارت اطلاعات براى به کرسى نشاندن حرفهاى خود و به احتمال بسیار زیاد براى گرفتن امتیازات جدید از حکومت جدید است که واقعا اثبات کرده علاقه و عطش بسیارى براى اجراى حکم اعدام دارد و اکثر اعدامهایى که در دوره جدید آقاى حسن روحانى رئیس جمهور نزدیک به اصلاح طلبان!!! از اهل سنت ایران و اقلیتهاى قومى کرد و بلوچ بوده است و این خود زنگ خطرى براى این دو ملت مظلوم و ستمدیده ایران است که حکومت جدید هم مثل دیگر حکومتهاى قبل از خود خون کرد و بلوچ و به طور کلى اهل سنت برایش اهمیتى ندارد.
عامر عالی
دوشنبه ۲ دی ماه ۱۳۹۲

ملاقات خانواده زندانیان محکوم به اعدام اهل سنت با مسئولین سه قوه









خانواده چهارتن از زندانیان عقیدتی اهل سنت محکوم به اعدام طی روز جاری با مسئولین قوه قضائیه، مجریه و مقننه دیدار کردن و نامه‌های خود را تسلیم این مراجع کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز چهارشنبه ۴ دی ماه خانواده‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی به مقایل مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده و با نمایندگان اهل سنت مجلس دیدار داشتند.
این خانواده‌ها همچنین به دفتر ریاست جمهوری رفته و پس از عدم دریافت جواب مشخص یا دیدار با یکی مسئولین از این نهاد به نزد علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی مراجعه کرده و ضمن ملاقات با وی نامهٔ تظلم خواهی خود را تسلیم وی نمودند.
خانوده‌های زندانیان محکوم به اعدام اهل سنت در ادامه دیدارهای خود به سازمان حقوق بشر اسلامی مستقر در قوه قضائیه مراجعه کرده و نامه‌های خود را به این نهاد نیز ارائه دادند.
یک منبع آگاه به گزارشگر هرانا گفت: «خانواده‌ها طی نامه‌ای که به مراجع سه قوه ارائه نمودند اعلام کردند که خواهان برگزاری مجدد دادگاه عزیزانشان در دادگاهی علنی و عادل هستند.»
وی در ادامه گفت: «حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی صفحات بازجویی را بدون اطلاع از محتوا و با وعده آزادی امضا کرده‌اند. بازجویان وزارت اطلاعات از کم سوادی ایشان سوء استفاده کرده و درحالی که ایشان توان خوانش صفحات بازجویی را نداشته‌اند توسط بازجویان فریفته شده‌اند. این چهار زندانی با وکیل تسخیری محاکمه شده‌اند در حالی که قصد داشتند وکیل انتخابی داشته باشند. وکیل تسخیری هم بدون ملاقات با ایشان و بدون خوانش پرونده فقط در جلسه حضور پیدا کرده و صورت جلسه را امضا کرده و یک کلمه هم دفاع نکرده است. این درحالی است که طبق قانون متهم اگر بخواهد باید اجازه اختیار وکیل را داشته باشد. این بدان معناست که دادگاه آمادگی ایشان و خانواده‌هایشان را مبنی بر استخدام وکیل انتخابی مورد توجه قرار نداده و متاسفانه وکیل تسخیری هم در هماهنگی کامل با دادستان و دادگاه عمل نموده تا حکم اعدام این چهار زندانی بصورت ناعادلانه صادر شود.»
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

تأخیر چهار ماهه در پرداخت حقوق ۱۴۰ کارگر پیمانی آبفای آبادان









یک فعال کارگری در آبادان از تعویق ۴ ماه حقوق ۱۴۰ کارگر شرکت پیمانکاری «فخر و ظفر» مجری پروژه‌های شرکت آبفای آبادان، به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،مصطفی نظری، نماینده محوری کانون شوراهای اسلامی کار در شهرهای آبادان، خرمشهر و اروند کنار با اعلام این خبر گفت: این شرکت پیمانکاری که در زمینه لوله گذاری انشعابات آب و رفع شکستگی لوله‌های شهر با شرکت آبفای آبادان همکاری دارد به بهانه دریافت نکردن صورت وضعیت‌های مالی از سوی شرکت آبفا به کارگران اعلام کرده است که توان پرداخت به موقع حقوق را ندارد.
او با تاکید بر اینکه حقوق کارگران از شهریور ماه سال جاری به تعویق افتاده است، افزود: کارگران به دلیل کوتاه بودن مدت قرارداد و ترس از اخراج، قدرت پی گیری مطالبات صنفی خود را ندارند.
این فعال کارگری با استناد به اظهارات منابع کارگری این کارخانه اعلام کرد که طلب شرکت فخر و ظفر از آبفای آبادان بیش از یک میلیارد تومان است.
نظری سابقه کار کارگران این واحد تولیدی را بیش از ۱۵ سال اعلام کرد و در ادامه این گفتگو با اشاره به اضطراب کارگران از فقدان امنیت شغلی، گفت: این کارگران نگران‌اند که با ادامه وضعیت نامناسب اقتصادی شرکت پیمانکاری فخر و ظفر، علاوه بر حقوق شغل‌شان را نیز از دست بدهند.
این فعال کارگری، پرداخت نکردن مطالبات معوقه ۱۴۰کارگری را که ۱۵ سال در شرایط سخت و زیان‌آور کار کرده‌اند را غیر قانونی دانست و در خاتمه گفت: شرکت فخر و ظفر چندین سال است مشکل تامین منابع مالی دارد اما کارگران این واحد به دلیل نداشتن امنیت شغلی و ترس از اخراج، قدرت بیان مشکلاتشان را در مراجع قانونی پیدا نکرده‌اند.

زندانیان زن زندان قرچک ورامین از آب گرم محرومند









زندان قرچک ورامین که مخصوص زنان زندانی می‌باشد طی چند ماه گذشته فاقد آب گرم مناسب برای استحمام بوده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندان قرچک ورامین حدود ۱۹۰۰ زندانی زن با جرایم مختلف را درخود جای داده است.
این زندان که از چند سوله تشکیل شده است طی چند ماه گذشته فاقد آب گرم برای استحمام زندانیان بوده و حتی برای ۲۰ روز نیز آب آن کلا قطع بوده است.
طی ۲۰ روزی که آب زندان قطع بود تنها یک لوله آب شیرین برای ۱۹۰۰ زندانی موجود بود که آب آشامیدنی زندانیان را تعمین می‌کرد.
عضو خانواده یکی از زندانیان محبوس در این زندان به گزارشگر هرانا گفت: «طی روزهای اخیر تنها روزی ۳ ساعت آب گرم برای زندان وصل کرده‌اند که آن هم باقطعی مکرر روبرو می‌شود و به هیچ وجه برای استحمام تمام زندانیان کافی نیست. اکثر زندانیان به بیماری‌های عفونی مبتلا شده‌اند و حشرات موزی در بند امان زندانیان را بریده است.»

انتقال سه زندانی به انفرادی جهت اعدام









سه زندانی متهم به قتل در زندان مرکزی ارومیه (دریا) جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دست‌کم سه زندانی در زندان مرکزی ارومیه به‌نام‌های اسعد معروفی، محمد قزلباش و سیدمحمد رسولی که به اتهام قتل عمد به قصاص (اعدام) محکوم شده‌اند جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
حکم اعدام این افراد در صورت عدم رضایت شکات پرونده، طی روزهای جاری به اجرا در خواهد آمد.
گفتنی است، معمولا ساعت اجرای حکم در زندان مرکزی ارومیه (دریا) ساعت ۱۲ شب به وقت محلی است.

تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران “موکت پنگوئن”


نماینده کارگران کارخانه «موکت پنگوئن» از تأخیر سه ماه در پرداخت حقوق بیش از ۵۰ کارگر شاغل در این واحد، به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شود خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،این کارگر که نخواست نامش فاش شود گفت: دو واحد تولیدی تحت مسئولیت صنایع نساجی پنگوئن به نام‌های «موکت پنگوئن» و «نخ پنگوئن» در شهرک صنعتی رشت فعالیت داشتند که هر کدام به ترتیب در زمینه تولید موکت و تولید انواع کاموا و نخ فرش فعالیت می‌کردند.
این فعال کارگری با اعلام اینکه کارخانه «نخ پنگوئن» هم اکنون تعطیل شده است افزود: در واحد دیگر، «موکت پنگوئن» نیز علاوه بر سه ماه تعویق در پرداخت حقوق کارگران، تولید نیز به حالت نیمه تعطیل درآمده است.
این کارگر درباره دلایل افت تولید در کارخانه موکت پنگوئن، گفت: کارفرما با این توجیه که پولی برای خرید مواد اولیه ندارد هر ماه حدود ۱۵ روز کارخانه را تعطیل می‌کند.
نماینده کارگران موکت پنگوئن معتقد است تعطیلی اجباری کارخانه علی رغم وجود مواد اولیه در انبارها صورت می‌گیرد و دلیل اصلی تعطیلی نیمی از ماه، بپرداخت نصف حقوق کامل کارگران است.
در این باره، «حسن ایزدی» دبیر خانه کارگر استان گیلان ضمن تایید ادعای کارگران کارخانه موکت پنگوئن، وضعیت کارخانه را نامناسب توصیف کرد و گفت: کارفرما با ایجاد شرایط سخت کاری سعی می‌کند کارگران را به نحوی از کارخانه فراری دهد.
او گفت: تعداد ۷ نفر از کارگران مهر ماه سال جاری اخراج شده‌اند که پرونده شکایت ۴ نفرشان از ۲۵ آذر ماه در شورای حل اختلاف اداره کار در جریان است.
دبیر خانه کارگر گیلان یادآور شد: پرداخت حقوق این کارگران در حالی سه ماه به تاخیر افتاده است که در شرایط تورمی فعلی، کارگران حتی در صورت دریافت به موقع حقوق کامل نیز به سختی از عهده مخارج زندگی بر می‌آیند. 

اجرای مجازات شلاق سه نفر در ملأ عام









صبح امروز حکم شلاق سه متهم در میدان مرکزی شهر دهدشت ( استان کهگیلویه و بویراحمد) و در ملأ عام اجرا شد.
به گزارش فارس، مجید کرمی در حاشیه اجرای این مراسم اظهار داشت: این سه متهم به جرم مشارکت در سرقت سیم‌های برق و سرقت از مغازه‌ها و تمرد به مأموران انتظامی حین انجام وظیفه به حکم شلاق در ملأ عام محکوم شدند.دادستان کهگیلویه تصریح کرد: به موجب رأی صادره از شعبه ۱۰۲ جزایی و نیز چهارم دادگاه تجدید نظر کهگیلویه و بویراحمد حکم قطعی این افراد با رعایت موازین قوانین به مرحله اجرا گذاشته شده است.
کرمی در ادامه افزود: در مراسمی با حضور مردم، با حکم قضایی هر کدام از متهمان ۷۴ ضربه شلاق را تحمل کردند.
دادستان کهگیلویه ابراز داشت: برای حفظ امنیت و ایجاد امنیت پایدار در شهرستان از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود.

بی‌خبری از وضعیت ارژنگ داوودی و نگرانی نسبت به سلامت وی









 در طی ۵۰ روز گذشته هیچ اطلاعی از سرنوشت ارژنگ داوودی زندانی سیاسی محبوس در زندان بندرعباس بدست نیامده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی فعال سیاسی و زندانی سیاسی زندان بندرعباس از تاریخ ۱۹ آبان ماه از بند امنیتی زندان بندرعباس به نقطه نامعلومی منتقل شد.
یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «از تاریخ ۱۹ آبان ارژنگ داوودی هیچ تماسی با بستگان خود نداشته و هیچ ملاقاتی نیز به وی داده نشده است. ما از طریق تماسی از داخل زندان فهمیدیم که ارژنگ را به بند ۳ و در مکانی که حالت انفرادی دارد و هیچ پنجره‌ای به بیرون ندارد منتقل کرده‌اند و ارژنگ نیز دست به اعتصاب غذا زده است.»
وی در خصوص علت این سخت‌گیری‌ها در مورد این زندانی سیاسی گفت: «ارژنگ داوودی همیشه از داخل زندان نامه می‌نوشت و نامه‌های وی در فضای مجازی منتشر می‌شد. مسئولین زندان هم بار‌ها وی را تهدید کردند که از نامه نگاری دست بردارد. بی‌شک دلیل سخت گیری‌های اخیر مسئولین و کلا تبعید ارژنگ به زندان بندرعباس هم همین می‌باشد.»
وی در پایان گفت: «خانواده ارژنگ بشدت نگران هستند و از همه فعالین حقوق بشر می‌خواهند که نگذارند ارژنگ داوودی به سرنوشت سایر زندانیان سیاسی که در زندان درگذشتند مبتلا شود.»
گفتنی است، ارژنگ داوودی تاکنون به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.
این زندانی سیاسی سالخورده که در تمام طول محکومیت خود از حق مرخصی محروم بوده است از اوایل تیر ماه سال گذشته از بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به انفرادیهای بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از ۱۲۷ روز انفرادی در این بند به زندان بندر عباس تبعید شده است.

انتقال محمدرضا پورشجری به بیمارستان









محمدرضا پورشجری وبلاگ نویس زندانی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج به بیمارستان خمینی تهران منتقل و بستری گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا پورشجری معروف به سیامک مهر، وبلاگ نویس زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج که به بیماری قلبی شدید مبتلاست صبح روز جاری چهارشنبه ۴ دی ماه به بیمارستان خمینی تهران منتقل و بستری گردید.
وی که از بیماری های دیسک کمر، قند بالای خون و پروستات نیز رنج میبرد مدتها از امکانات درمانی در زندان مزبور محروم بوده و از شرایط جسمی بدی برخوردار است.
محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) وبلاگ نویس زندانی ۵۱ ساله، ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزل مسکونی خود در شهر کرج بازداشت شد. او پس از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی بر روی وی گردید.