۱۳۹۲ دی ۱۵, یکشنبه

وضعیت وخیم جسمی زانیار مرادی و کارشکنی مسئولین





 زانیار مرادی که از ناراحتی ستون فقرات رنج می‌برد کماکان از درمان مناسب محروم بوده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زانیار مرادی جوان محکوم به اعدام در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج باوجود دستور پزشک زندان و موافقت دادستانی بدلیل حکم اعدام خود از درمان مناسب محروم شد.
با وجود عفونت ستون فقرات وی  دکتر زندان دستور اعزام زانیار را با موافقت دادستانی صادر کرد.اما با گذشت یک ماه هیچ اقدامی انجام نشد و در نهایت از سوی مردانی رئیس زندان اعلام شد  هیچ هزینه‌ای بابت زندانیان محکوم به اعدام پرداخت نمی‌کنیم.
پدر این زندانی در گفتگو با هرانا گفت: «زانیار بدلیل شکنجه‌هایی که برای اخذ اعتراف از وی گرفته شد دچار این مشکلات شده است. ۷ ماه پیش وی از ناحیه بیضه مورد عمل جراحی قرار گرفت ولی هنوز درد آن بهبود نیافته است. مشکل بیضه‌های زانیار بر اثر لگدهایی که در اداره اطلاعات به وی زده شده پیش آمده. زانیار باید حتما برای مشکل کمر و تکمیل درمان بیضه‌های خود به بیمارستان منتقل شود.»
زانیار مرادی متهم است به همراه پسر عموی خود لقمان مرادی و دو تن دیگر بنامهای بختیار معماری و هژیر ابراهیمی، پسر امام جمعه مریوان را به قتل رسانده‌اند.
لازم به یاد آوریست، این اتهام بار‌ها توسط زانیار و لقمان مرادی رد شده است.

حشمت الله طبرزدی به زندان فراخوانده شد





حشمت الله طبرزدی، روزنامه نگار و دبیر جبهه دمکراتیک ایران برای تحمل باقی زندان خود از سوی دادستانی احضار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این روزنامه نگار و فعال سیاسی سر‌شناس از سوی دادستانی به زندان رجایی شهر کرج فراخوانده شد و باید روز آینده خود را به زندان مزبور معرفی نماید.
وی که از ۲ دی ماه سال گذشته در مرخصی بسر برده است در این مدت دست به اقداماتی همچون تلاش برای لغو حکم اعدام، آزادی زندانیان سیاسی و اتحاد نیروهای سکولار و دمکراسی خواه زده بود.
حشمت الله طبرزدی که سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.
وی مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.

بیهوشی سه تن از زندانیان اعتصابی قزل حصار





سه تن از زندانیان اعتصابی قزل حصار که در شصت و سومین روز اعتصاب غذا به سر می برند، به دلیل ضعف جسمانی، بیهوش شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمشید دهقان، کمال ملایی و حامد احمدی، سه تن از زندانیان اهل سنت که از دو ماه پیش تاکنون در اعتصاب غذا به سر می برند، عصر روز گذشته بیهوش شده و به بهداری زندان منتقل شدند.
این زندانیان که پس از حدود ۴ ساعت هشیاری خود را به دست آوردند، بلافاصله از ادامه ی تزریق سرم توسط مسئولان بهداری ممانعت به عمل آوردند و به بند منتقل شدند.
این در حالیست که اندکی بعد، مجدداً جمشید دهقان بیهوش شده و به بهداری برده شد و از وضعیت سلامت وی اطلاعی در دست نیست.

انفجار مخزن سوخت، جان دو کارگر را گرفت





شمار قربانیان حادثه انفجار مخزن سوخت در پتروشیمی خرم‌آباد به دو نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بر اثر انفجار و آتش‌سوزی صبح امروز در مخزن گازوئیل کارخانه پتروشیمی خرم‌آباد، دو کارگر با نام‌های «بهمن آزادی مقدم» و «محمد مهدی مهدی پور» جان باختند و یکی از کارگران که تا کنون نامش اعلام نشده است در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد تحت معالجه است.
بر اساس این گزارش، کارگران جان باخته، حوالی ساعت ده صبح امروز در بالای مخزن نیمه خالی گازوئیل پتروشیمی مشغول عملیات جوشکاری بودند که بر اثر وقوع انفجار و سپس آتش‌سوزی، از ازتفاع به پایین پرتاب شدند.
پتروشیمی خرم آباد یکی از خطوط لوله اتیلن غرب کشور است که در مجاورت شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد و در زمینی به وسعت ۱۳۰ هکتار احداث شده است.

روزنامه بهار دادگاهی شد





جلسه رسیدگی به پرونده روزنامه «بهار» و هفته‌نامه‌ «شهروند امروز» یکشنبه – ۱۵ دی ماه – در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در دادگاه کیفری استان تهران، قاضی سیامک مدیرخراسانی، ۱۵ دی ماه را برای رسیدگی به نشریه‌های بهار و هفته‌نامه‌ شهروند امروز تعیین کرده است.
پرونده روزنامه بهار به اتهامات اشاعه فحشا و منکرات و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه، اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع تشکیل شده است.
همچنین برای هفته‌نامه شهروند امروز نیز پرونده‌ای به اتهام توهین و نشر اکاذیب با شکایت شاکی خصوصی تشکیل شده است.