۱۳۹۲ دی ۲۶, پنجشنبه

دادگاه مهدیه فراهانی برگزار شد





دادگاه مهدیه فراهانی یکی از فعالان حقوق زنان، در ۲۵ دی ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.
به گزارش سایت تاقانون خانواده برابر، دادگاه این فعال حقوق زنان که به تبلیغ علیه نظام متهم شده و به قید کفالت ۳۵ میلیون تومانی آزاد است در حالی برگزار شد که در جریان دادرسی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با وی و وکیلش رفتار مناسبی نداشت و با توهین و فریاد با آن‌ها برخورد کرد.
در این جلسه به او اعلام شد در جلسه آتی دادگاه باید آخرین دفاعیات خود را ارئه کند.
بر اساس این گزارش در بهمن ماه سال ۹۱ مهدیه فراهانی برای اولین بار به دادسرای شهید مقدس اوین احضار شد و ماموران با حضور در منزل وی و تفتیش وسایلش احضاریه‌ای کتبی به فراهانی تحویل دادند و مقداری از وسایل شخصی وی و خانواده‌اش را ضبط کرده و به همراه خود بردند. مهدیه فراهانی بعد از این احضاریه کتبی با حضور در دادسرا مورد بازجویی و بعضا تهدید ماموران قرار گرفت.
این فعال حوزه زنان بعد از اینکه در کنکور کار‌شناسی ارشد پذیرفته شد در تاریخ ۱۴ شهریور ماه طی تماس تلفنی به سازمان سنجش جهت گزینش در دانشگاه احضار شد که پس از حضور در این سازمان توسط بازجوهای قبلی بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت.
مهدیه فراهانی در ۱۷مهرماه سال جاری براساس احضاریه قبلی و با شکایت وزارت اطلاعات به دادسرای شهید مقدس اوین رفت و تفهیم اتهام شد.
مهدیه فراهانی از فعالان حقوق زن است و در طی سال‌های گذشته از او مطالبی در ارتباط با زنان در سایت‌های مختلف از جمله سایت تا قانون خانواده برابر منتشر شده است.

تجمع پرستاران در اعتراض به عدم دریافت حقوق دو ساله





 پرستاران ماهشهر در استان خوزستان همزمان با بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان حاجیه نرگس معرفی این شهرستان در اعتراض به عدم دریافت حقوق در دو سال اخیر در این بیمارستان تجمع کرده و اعتراض خود را به گوش وزیر رساندند.
به گزارش فارس، پیش از ظهر امروز همزمان با حضور و بازدید وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید از بیمارستان حاجیه نرگس معرفی این شهرستان، پرستاران ماهشهری که حدود دو سال حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، با تجمع در این بیمارستان مراتب اعتراض خود را به اطلاع وزیر رساندند.
وزیر بهداشت نیز به پرستاران قول بررسی و پیگیری موضوع را داد.
وزیر بهداشت در آخرین روز سفر دولت تدبیر و امید به خوزستان با حضور در شهرستان بندر ماهشهر در حال بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان است.
سیدحسن هاشمی هم‌اکنون در جمع خبرنگاران در حال پاسخ به پرسش‌های آنهاست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از انجام این مصاحبه، ماهشهر را به مقصد شادگان ترک خواهد کرد.
هاشمی قرار است با حضور در شهرستان شادگان، از مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان بازدید و مشکلات این حوزه را بررسی کند.
قرار بود وزیر بهداشت از بیمارستان تأمین اجتماعی امام موسی کاظم (ع) ماهشهر نیز بازدید کند که به دلیل فشردگی برنامه‌های سفر، این برنامه لغو شد.

تعویق دو تا چهار ماه از حقوق کارگران پروژه پل میانگذر دریاچه ارومیه





جمعی از کارگران شاغل و بیکار شده پروژه «پل میان گذر» دریاچه ارومیه که زیر نظر شرکت صنایع دریایی ایران صدرا فعالیت دارند با حضور در دفتر ایلنا در ارومیه به مشخص نبودن آینده شغلی خود اعتراض کردند و خواستار دریافت مطالبات معوقه‌شان شدند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،یکی از کارگران شرکت صنایع دریایی ایران صدرا به نمایندگی از همکارانش گفت: از سال ۸۲ که شرکت صنایع دریایی ایران صدرا فعالیت خود را در پروژه پل میان‌گذر ارومیه آغاز کرد، ۴۰۰ کارگر مشغول به کار شدند اما تا امروز تعداد کارگران به ۲۰ نفر کاهش یافت.
با بیان اینکه تعداد کارگران این شرکت تا پایان مهر ماه سال جاری ۳۰ کارگربود در ادامه افزود: ۱۰ کارگر با سوابق کار ۷ تا ۱۰ سال ابتدای آبان ماه بیکار شدند که هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خودرا از پیمانکار شرکت صنایع دریایی ایران صدرا دریافت کنند.
او در خصوص معوقات مالی این تعداد کارگر گفت: این کارگران دو ماه حقوق (شهریور و مهر) بعلاوه سنوات پایان خدمت، حق مرخصی، حق اولاد، وسایر مزایای قانونی خود را از پیمانکار طلب دارند.
نماینده کارگران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد معوقات حقوقی ۲۰ کارگر شاغل پل میانگذر ارومیه گفت: ۲۰ کارگری که در اجرای پروژه پل میانگذار دریاچه ارومیه باقی مانده‌اند بیش از ۴ ماه است که حقوق‌شان به تاخیر افتاده است.
به گفته وی، بهانه شرکت دریایی صدرا در پرداخت نشدن معوقات مالی این تعداد کارگر، کمبود منابع مالی و عدم پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکت از جانب طرف قرار داد خود عنوان می‌شود.
او با بیان اینکه برای پی گیری مطالبات معوقه‌مان به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شکایت کرده‌ایم در خاتمه افزود: با وجود آنکه از هیئت تشخیص اداره کار رأی به مصادره اموال پیمانکار گرفته‌ایم اما متاسفانه کارفرما با اتمام بخش اصلی پروژه، تجهیزات خود را به مکانی دیگر انتقال داده است.
او در خاتمه با بیان اینکه شرکت صنایع دریایی صدرا موظف به پرداخت مطالبات قانونی کارگران خود است افزود: تا به امروز این شرکت حاضر به پرداخت مطالبات معوقه کارگران نشده و در این زمینه سایر مسئولان استانی نیز پاسخگو نیستند.

اعدام پنج متهم به قاچاق مواد مخدر در شاهرود





 پنج نفر از محکومان به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر روز گذشته در شاهرود به دارآویخته شدند.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود، این پنج نفر در اجرای دادنامه صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شاهرود که به تایید مقامات عالی قضایی رسیده است، به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع هرویین و کراک اعدام شدند.
در این راستا، «م- ی» متولد ۱۳۵۲ به اتهام حمل و نگهداری ۹۸۰ گرم کراک و هرویین، «غ- م» متولد ۱۳۶۵ به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو و ۹۹۳ گرم کراک، «غ- ر» متولد ۱۳۵۰ به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو و ۱۲۰گرم کراک، «الف- ن» متولد ۱۳۷۱ به اتهام نگهداری دو کیلوگرم هرویین و دو کیلوگرم مرفین و «غ- س» متولد ۱۳۳۶ به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو و ۸۱۸ گرم کراک به دار آویخته شدند.
آرای صادره به تایید مقامات ذی‏صلاح قانونی رسید و درخواست عفو محکومان نیز در دو مرحله در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه مردود اعلام شد.
ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور، دستور اجرای حکم متهمان را صادر کردند.

اعدام یک متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر در طبس





سحرگاه روز گذشته یک زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان مرکزی طبس  اعدام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک نفر متهم به نام «حسن سنیج» ۴۳ساله، اهل طبس که در سال ۱۳۸۸ به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر دستگیر شده بود سحرگاه روز گذشته در این زندان اعدام شده بود.
دادگاه با توجه به جوانی متهم تقاضای یک درجه تخفیف در مجازات متهم را کرد که این موضوع از سوی دادستانی کل کشور رد شد و به‌موجب دادنامه مورخ ۲۵-۱۰-۱۳۸۹ دادستانی کل کشور، رأی صادره از سوی دادگاه انقلاب طبس تأیید شد.