۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

پس از ۲۲ ماه سهیل بابادی همچنان بلاتکلیف است





سهیل بابادی کاربر فیسبوک زندانی در زندان اوین پس از بیش از ۲۲ ماه همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل بابادی که اول خرداد ماه سال ۱۳۹۱ به‌دلیل فعالیت فیسبوکی بازداشت شد پس از گذشت ۲۱ ماه همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد.
یکی از نزدیکان سهیل بابادی به گزارشگر هرانا گفت: «سهیل آخرین بار اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۲ در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به اتهام سب  النبی مورد محاکمه قرار گرفت. این ششمین جلسه دادگاه وی بود و قرار است در صورتی که این دادگاه به نتیجه برسد سهیل مجددا در دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری و اجتماع و تبانی مورد محاکمه قرار گیرد.»
این منبع در ادامه گفت: «بابت مطالبی که در سایت‌ها در مورد سهیل بابادی منتشر شد کیفرخواست جدیدی برایش صادر شد و دی ماه پرونده وی به دادگاه انقلاب ارجاع شد و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای مورد محاکمه قرار گرفت و ۱ سال زندان برایش به اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شد.»
آقای بابادی مدت ۲۲۷ روز در انفرادی بند ۲الف تحت فشارهای شدیدی از قبیل فحاشی، توهین، ضرب و شتم و تهدید خانواده قرار داشت. وی هم‌چنین از بدیهی‌ترین حقوق یک زندانی منجمله دسترسی به وکیل، حق استفاده از تلفن و هواخوری محروم مانده بود.
اتهام‌های این زندانی محبوس در زندان اوین «توهین به مقدسات»، «اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور»، «توهین به امام و رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» ذکر شده است.
گفتنی است که نامبرده پس از ۲۲۷ روز به بند ۳۵۰ منتقل و در حال حاضر پس از ۱۵ ماه بلاتکلیف است.

بازگشت نصور نقی‌پور به زندان اوین





نصور نقی‌پور روزنامه نگار و فعال حقوق بشرِ زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین پس از پایان دوره مرخصی به زندان بازگشت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری یک‌شنبه ۱۷ فروردین ماه نصور نقی‌پور که به مناسبت سال نو به مرخصی اعزام شده بود، پس از ۱۲ روز به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشت.
آقای نقی‌پور، از ۲۰ تیرماه سال ۱۳۹۱ پس از احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین، جهت اجرای حکم بازداشت و از آن زمان تاکنون در بند ۳۵۰ به سر می‌برد.
روز گذشته نیز نادر جانی و حمید کرواسی دو زندانی دیگر بند ۳۵۰ پس از ۱۱ روز مرخصی به زندان اوین بازگشتند هم چنبن محمود باقری  ۳ روز پیش از مرخصی به زندان بازگشت.

احضار ۵ کارگر معدن چادرملو به دادگستری اردکان





رئیس انجمن صنفی کارگران این معدن گفت که احتمال داده می‌شود احضار این ۵ کارگر در ارتباط با اعتراضات صنفی کارگران معدن چادرملو به اخراج دبیر نهاد کارگری این معدن در بهمن ماه سال ۹۲ باشد.
رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (پیمانکار نیروی انسانی معدن چادرملو) از احضار ۵ کارگر این معدن توسط دادگستری شهرستان اردکان خبر داد.
«حسین جنائی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: «علی رضاپور»، «مصطفی غلامی»، «حسین زندش»، «حمزه مظفری» و «محمد رضا زینبی» کارگرانی هستند که روز گذشته (۱۶ فروردین) احضاریه دادگستری شهرستان اردکان به دستشان رسیده است و می‌بایست ظرف سه روز خود را معرفی کنند.
آقای رضا‌پور از نمایندگان قانونی کارگران و عضو هیات مدیره نهاد کارگری معدن چادرملو است.
به گفته جنائی، احتمال داده می‌شود احضار این ۵ کارگر در ارتباط با اعتراضات صنفی کارگران معدن چادرملو به اخراج «بهرام حسنی‌نژاد»، دبیر نهاد کارگری این معدن در بهمن ماه سال ۹۲ باشد که به بازداشت موقت ۳۸ کارگر این معدن در فاصله زمانی ۹ تا ۱۳ بهمن‌ماه ۹۲ انجامید.
این فعال صنفی تصریح کرد کارگرانی که اخیرا احضار شده‌اند، در پی اعتراضات صنفی بهمن ماه بازداشت نشده بودند.