۱۳۹۳ فروردین ۲۷, چهارشنبه

ﺗﺸﻜﺮ ﻭ حمایت ۹۴ تن از زندانیان ﺍﻫﻞ‌ﺳﻨﺖ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻤﻴﺪ





۹۴ تن از زندانیان اهل‎سنت زندان رجایی شهرکرج طی نامه‌ای می‌نویسند: «ﻣﺎ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﺟﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﺑﻪ ﻧﻮﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺍﻫﻞﺳﻨﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﻦ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻤﯿﺪ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ‌ﺯﻫﯽ ﺗﺸﮑﺮ ﻣﯽ ﻧﻤﺎییم ﻭ ﺣﻤﻼﺕ ﻭ ﺍﻫﺎﻧﺘﻬﺎیی ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻢ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﻨﺪﺭﻭﯼ ﻫﺎ ﻧﻪ‌ تنها ﻫﯿﭻ ﺿﺮﺑﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﻣﻠﺖ ﺷﺮﯾﻒ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﺤﺒﻮﺑﺘﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.»
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﯿﻢ
ﺩﻓﺎﻉ ﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﺍﺯﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺍﻫﻞ‌ﺳﻨﺖ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻤﯿﺪ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ‌ﺯﻫﯽ
ﺑﺎ ﻋﺮﺽ ﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺑﻪ ﻣﻠﺖ ﺷﺮﯾﻒ ﺍﯾﺮﺍﻥ
ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﮐﻪ ﻣﺴﺘﺤﻀﺮ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺭﻭﺍﻝ ﺛﺎﺑﺘﯽ ﮐﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺍﯾﻦ ۳۵ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﻫﯿﭻ ﻇﻠﻤﯽ ﺩﺭ ﺣﻖ ﺍﻗﻠﯿﺘﻬﺎ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺍﻫﻞ‌ﺳﻨﺖ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﻗﻠﯿﺖ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﻪ ﻃﺮﻕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭ، ﺍﻋﺪﺍﻡ، ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﺗﺒﻌﯿﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻭ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ.
ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻔﻆ آﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺣﻖ ﻣﺴﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﻭﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻫﻞﺳﻨﺖ ﮐﻮﺗﺎﻩ آﻣﺪﻩ‌ ﻭ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻋﺰﯾﺰﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺩﻟﺴﻮﺯﯼ ﻭ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻗﺪﻡ ﺑﺮ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﻫﺠﻮﻡ، ﺑﯽ ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﯽ ﻭ ﺗﻬﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﮕﯿﺮﻧﺪ ﻭ ﺗﻨﺪﺭﻭﻫﺎ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﻃﯿﻮﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﭼﺸﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺍﻫﻞ‌ﺳﻨﺖ ﻭﺟﻬﻪ ﻭ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺘﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺍﺧﻞ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻣﺮﺩﻡ، ﺍﯾﻦ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻟﺴﻮﺯ ﻭ ﺧﯿﺮﺧﻮﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ آﻧﻬﺎ ﺩﻓﺎﻉ ﮐﻨﻨﺪ ﻓﻮﺭﺍ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﻭﻗﻔﻪ آﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺳﺮﻉ ﻭﻗﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺣﻤﻼﺕ ﺑﻴﺸﺮﻣﺎﻧﻪ ﺗﻨﺪﺭﻭﻫﺎﯼ ﺷﯿﻌﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻨﺜﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﺑﯽ ﺷﺮﻣﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺍﺑﺰﺍﺭﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻏﺎﻓﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﮐﻮﺭ ﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻋﮑﺲ ﺩﺍﺭﺩ.
ﻣﺎ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﺟﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﺑﻪ ﻧﻮﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺍﻫﻞﺳﻨﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﻦ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻤﯿﺪ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ‌ﺯﻫﯽ ﺗﺸﮑﺮ ﻣﯽ ﻧﻤﺎییم ﻭ ﺣﻤﻼﺕ ﻭ ﺍﻫﺎﻧﺘﻬﺎیی ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻢ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﻨﺪﺭﻭﯼ ﻫﺎ ﻧﻪ‌تن‌ها ﻫﯿﭻ ﺿﺮﺑﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﻣﻠﺖ ﺷﺮﯾﻒ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﺤﺒﻮﺑﺘﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺣﺎﮐﻢ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﻗﯿﺪ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﻭ ﺗﻌﺼﺐ ﻫﺎﯼ ﮐﻮﺭﮐﻮﺭﺍﻧﻪ آﺯﺍﺩ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺑﺎ ﺳﭙﺎﺱ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺭﺟﺎﯼ ﺷﻬﺮ
۱- ﻭﺭﯾﺎ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﻓﺮﺩ
۲- ﺍﺣﻤﺪ ﻧﺼﯿﺮﯼ
۳- ﮐﻤﺎﻝ ﻣﻼﯾﯽ
۴- ﺣﺎﻣﺪ ﺍﺣﻤﺪﯼ

بازداشت مجدد یک زندانی سیاسی در اجرای احکام زندان اوین





مسئولین ۳ سال مدت بازداشت علی‌اصغر محمودیان را از محکومیت وی کم نکرده و وی مجددا بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی‌اصغر محمودیان دی ماه سال ۱۳۸۸ به همراه همسرش کفایت ملک‌محمدی بازداشت و پس از حدود ۳ سال بلاتکلیفی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس در تبعید زندان سمنان محکوم شد.
مسئولین وی را در دی ماه سال ۹۱ به بهانه اعزام به دادسرا از بند ۳۵۰ خارج و به زندان سمنان تبعید کردند.
وی که بدلیل کهولت سن، بیماری و همچنین شرایط بد زندان سمنان چندین بار از هوش رفته و به بهداری منتقل شده بود موفق شد در آذر ماه سال ۱۳۹۲ به مرخصی درمانی برود.
یک منبع مطلع در مورد وضعیت وی به گزارشگر هرانا گفت: «پس از مرخصی استعلاجی آقای محمودیان به دادستانی تهران مراجعه و با بیان شرایط غیر انسانی زندان سمنان و به دلیل ابتلا به بیماریهای جسمی از جمله: بیماری قلبی، سابقه چندین مرتبه جراحی همورویید، عمل پروستات، مشکل معده و نیاز به جراحی در ناحیه گردن و کمر درخواست بازگشت به بند ۳۵۰ زندان اوین را نمود که با مخالفت دادستانی تهران مواجه شد. وی سپس برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور مراجعه کرد و در آنجا متوجه شد که حکم صادره برای وی ۶ سال از زمان تبعید به زندان سمنان است و دوران ۳ سال بلاتکلیفی وی در زمان حبس محاسبه نخواهد شد.»
علی‌اصغر محمودیان برای اطمینان از این امر و مشخص شدن زمان پایان محکومیت روز یک‌شنبه مورخ ۲۴ فروردین ماه به اجرای احکام زندان اوین مراجعه نمود که در آنجا به دستور دادستانی تهران بازداشت و به صورت موقت تا زمان انتقال به زندان سمنان به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.
اصغر محمودیان ۶۱ ساله سن دارد و سابقه زندان از سال ۶۱ به مدت ۱۱ سال را نیز دارد.
یکی از برادرهای اصغر محمودیان در سال ۱۳۶۵ در پی استنشاق گاز اشک‌آور در جریان حمله به حسینیه دراویش گنابادی در قم کشته شده و برادر دیگرش در سال ۶۲ در شهر رشت به‌دلایل سیاسی اعدام شده است.
گفتنی است، کفایت ملک محمدی درشعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد و در روز چهارشنبه ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۹۲ بدون اطلاع قبلی و بدون هیچ حکمی از زندان آزاد شد.

پرونده سازی جدید برای شاهین دادخواه





شاهین دادخواه زندانی سیاسی زندان اوین برای تفهیم اتهام و بازپرسی مجدد به دادسرای زندان اوین منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاهین دادخواه زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین که بتازگی پس از ۳۲ روز سلول انفرادی به بند ۳۵۰ بازگشته روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه به شعبه ۶ دادسرای اوین احضار و مورد بازپرسی و تفهیم اتهام جدید قرار گرفت.
در این جلسه بازپرسی که به ریاست ناصری برگزار شده بود شاهین دادخواه با اتهام افشای اسناد طبقه بندی شده روبرو و صد میلیون قرار وثیقه برای وی صادر شد.
یک منبع آگاه در این زمینه به گزارشگر هرانا گفت: «این تفهیم اتهام به دلیل بازشدن یک پرونده جدید علیه این مشاور پیشین حسن رو حانی در شورایعالی امنیت ملی است که توسط اطلاعات سپاه بدان اقدام شده است.»
وی در این زمینه افزود: «در این رابطه وی پیش‌تر به مدت سی و دو روز در سلول انفرادی سپاه پاسداران مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته و بازجویان وی را تهدید به نگهداشتن مادالعمر در در زندان کرده بودند.»
گفتنی است دکتر شاهین دادخواه متولد ۱۳۵۰ کار‌شناس سیاسی امنیتی کشورهای خاورمیانه است که لیسانس خود را از دانشگاه ناپل ایتالیا، فوق لیسانس از داشگاه بیکنت ترکیه آنکارا و نهایتا دکترای خود را در رشته روابط بین الملل از دانشگاه مادرید اسپانیا دریافت کرده است.
وی که در سمت مشاور در شورای عالی امنیت ملی و جزو اعضا مذاکره کننده هسته‌ای تیم حسن روحانی مشغول به کار بوده است، سابقه شرکت در مذاکرات ایران امریکا در افغانستان، شرکت در مذاکرات سه جانبه ایران عراق امریکا در سال ۸۸ به سرپرستی کاظم قمی سفیر ایران در عراق و همکاری با مرکز مطالعات استراتژیک را در کارنامه خود دارد.

انتقال یکی از زندانیان اهل‌سنت رجایی شهر به‌مکانی نامعلوم





سیدفرزاد حسینی زندانی اهل‌سنت کرد زندان رجایی شهرکرج به مکان نامعلومی منتقل شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه سیدفرزاد حسینی زندانی اهل‌سنت سالن ۱۰ زندان رجایی شهر بدون اطلاع قبلی به مکان نامعلومی منتقل شد.
ﺍﯾﻦ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۹۲، ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩﻫﺎﯼ ﺳﻠﻔﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ماموران ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺳﻨﻨﺪﺝ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪ و در ‌‌‌نهایت دادگاه انقلاب سنندج به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

گذشت ۹ روز از اعتصاب غذای محمود فضلی و بی‌توجهی مسئولین زندان





محمود فضلی در ۹مین روز اعتصاب غذا با بی‌توجهی مسئولین قضایی و ضعف جسمی روبروست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حالی که ۹ روز از اعتصاب غذای محمود فضلی، فعال سیاسی آذربایجانی می‌گذرد تا کنون مسوولین زندان مرکزی تبریز هیچ توجهی به خواسته‌های وی نکرده‌اند.
این در حالی است که محمود فضلی دچار ضعف شدید شده و سلامتی وی به خطر افتاده است.
محمود فضلی از فعالین مدنی با سابقه آذربایجانی از روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زده است و هم اکنون ۹ روز متوالی در حالی در اعتصاب غذا به سر می‌برد که بیماری معده وی عود کرده ودچار کمر درد شده است.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «این فعال سیاسی بر اثر اعتصاب غذای سال گذشته ضعیف شده به طوری که در صورت ادامه اعتصاب غذا و عدم توجه مسوولین به خواسته‌هایش، وضعیت جسمی  به خطر خواهد افتاد.»
همچنین خبر‌ها حاکی از آن است که تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز اعلام کرده‌اند که درصورت عدم پاسخگویی مسوولین مربوطه و تداوم اعتصاب غذای محمود فضلی، آن‌ها نیز در حمایت از وی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
این منبع در خصوص علت اعتصاب غذای محمود فضلی گفت: «روز پنج شنبه ۱۴ فروردین ماه، رئیس زندان تبریز، علی استادی، در طی بازدید از بندهای مختلف این زندان، در بند ۱۲ با برخی از فعالین مدنی دربند آذربایجانی روبرو شده و طی رفتاری زننده اقدام به توهین به برخی از ایشان به خصوص محمود فضلی نموده است. استادی خطاب به فضلی با سخنانی توام با دشنام و تهدید در خصوص اعتراض وی بخاطر کار شکنی مسئولین زندان در امر ارسال اعاده دادرسی‌اش به دیوان عالی کشور توهین نموده و در پی پاسخگویی و اعتراض محمود فضلی به این سخنان توهین آمیز، استادی در اقدامی غیر قانونی وی را به بند ۷ مخدره زندان تبریز که از جمله خطرناک‌ترین و آلوده‌ترین بندهای زندان می‌باشد، منتقل نموده است.»
محمود فضلی به دلیل اعتراض به این اقدام غیر قانونی و توهین آمیز رییس زندان دست به اعتصاب غذا زده و خواهان بازگشت به بند قبلی خود و هم چنین عذرخواهی استادی شده است.

عدم رسیدگی مسئولین به پرونده مرگ افشین اسانلو





 باوجود گذشت نزدیک به یکسال از مرگ مشکوک افشین اسانلو در زندان رجایی شهرکرج و شکایت بستگانش مسئولین در رسیدگی به پرونده وی کوتاهی می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین اسانلو از اعضای هیئت موسس سندیکای رانندگان برون شهری (میان شهری)، روز جمعه سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۲ در حین انتقال به بیمارستان رجایی کرج جان باخت.
یکی از بستگان افشین اسانلو به گزارشگر هرانا گفت: «وی از ساعت ۳ بعد از ظهر از درد شدید در ناحیه قلب شکایت می‌‎‌کند، اما تا ساعت ۸ شب حاضر نمی‌شوند وی را به بیمارستان انتقال دهند.»
وی تصریح کرد: «مسئولین در مورد افشین کوتاهی کردند و موجب مرگ وی شدند، در مورد تمام زندانیان سیاسی کوتاهی می‌کنند. ما فقط می‌خواهیم مقصرین مرگ افشین اسانلو شناسایی شوند.»
خانواده این زندانی سیاسی که پرونده مرگ افشین اسانلو را در دادگاه عمومی کرج پیگیری می‌کنند تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و هربار به بهانه های، تشکیل جلسه دادگاه به تعویق می‌افتد.
گفتنی است، افشین اسانلو، برادر منصور اسانلو موسس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» از سوی قاضی صلواتی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پایان اعتصاب غذای شاهرخ زمانی و انتقال به زندان رجایی شهر





شاهرخ زمانی که از از روز ۱۷ اسفند ماه دست به اعتصاب غذا زده بود روز گذشته پس انتقال به شعبه ۷ بازپرسی کرج  مورد بازجویی قرار گرفت و از آنجا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۳ فروردین ماه به شعبهٔ ۷ بازپرسی کرج منتقل شده و در رابطه با نامهٔ منتشره در مورد اعدام‌های جمعی در زندان رجایی‌شهر مورد بازجویی قرار گرفته است.
نقی محمودی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «شاهرخ زمانی در جواب ضمن رد اتهامات اعلام کرده که هرگاه به خواسته‌اش مبنی بر انتقال به بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج رسیدگی شود، تنها در مقابل وکیل مدافع خود حاضر به پاسخگویی به سئوالات خواهد بود.»
گفتنی است، شاهرخ زمانی که از روز ۱۷ اسفند ماه در همبستگی با دراویش زندانی دست به اعتصاب غذای ۳ روزه زده بود، پس از تبعید به زندان قزل‌حصار کرج از روز ۲۰ اسفند ماه اعتصاب غذای خود را بامطالبه بازگشت به بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج بصورت نامحدود ادامه داده بود.
وی پس از انتقال به زندان رجایی شهر کرج به اعتصاب غذای خود نیز پایان داد.
شایان ذکر است شاهرخ زمانی عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیات بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان پس از بازداشت در تبریز در ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

خطر اعدام دو متهم کودک را همچنان تهدید می‌کند





باوجود تصویب قانون مجازات اسلامی جدید، خطر اعدام همچنان دو متهم در زندان رجایی شهرکرج که در کودکی مرتکب قتل شده‌اند را تهدید می‌کند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید ذوالفقاری، محمد احسنی و میلاد ثانی سه تن از زندانیان زندان رجایی شهرکرج باوجود اینکه در سن کمتر از ۱۸ سال مرتکب قتل شده بودند در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.
محمد مصطفایی فعال حقوق بشر در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: «سعید ذوالفقاری زمانی که ۱۶ سال سن داشت در یک نزاع ضربه‌ای باچاقو به پای فردی زده بود و آن فرد بدلیل فقدان امکانات پزشکی فوت می‌کند. شعبه ۸۰ دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی صولتی برای سعید حکم اعدام صادر کرده و این حکم در دیوان عالی کشور تایید و اذن اجرای حکم نیز از سوی ریاست قوه قضائیه داده شده است.»
وی همچنین گفت: «محمد احسنی نیز دیگر زندانی زندان رجایی شهرکرج است که در سن زیر ۱۸ سال مرتکب قتل شده و حکم اعدام وی صادر و در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است. همچنین اذن اجرای حکم از سوی ریاست قوه قضائیه صادر شده و خطر اجرای حکم وی را تهدید می‌کند.»


گفتنی است، با اینکه در قانون مجازات اسلامی جدید اعدام اطفال زیر ۱۸ سال محدود شده و در برخی از جرایم نیز حذف شده است، اما هنوز نیز پرونده‌هایی وجود دارند که محکومین آن‌ها در زمان ارتکاب جرم سنشان کمتر از ۱۸ سال بوده و امروز در خطر مرگ و اجرای حکم اعدام قرار دارند.

حبیب الله لطیفی همچنان با حکم اعدام روبروست









  حبیب الله لطیفی زندانی سیاسی کرد زندان مرکزی سنندج همچنان با حکم اعدام روبروست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حبیب الله لطیفی دانشجوی سال آخر رشته مهندسی صنایع در دانشگاه ایلام، روز اول آبان سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و پس از تحمل بیش از سه ماه انفرادی و شکنجه جسمی از سوی شعبهٔ اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به اتهام محاربه و افساد فی الارض به اعدام محکوم شد.
با اعتراض وکلای او برای دادگاه تجدیدنظر ارسال شده بود اما در زمستان‌‌‌ همان سال، دادگاه تجدید نظر نیز حکم اعدام را تایید کرده و حکم برای تجدیدنظر نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع و در آنجا نیز به تایید رسید.
اکنون پس از گذشت بیش از ۶ سال و نیم و باوجود وعده مسئولین قضائی مبنی بر شکسته شدن حکم اعدام، این زندانی سیاسی کرد همچنان در زندان مرکزی سنندج زیر حکم اعدام بسر می‌برد.
یکی از بستگان وی در طی گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: «به ما مسئولین زیاد قول دادند که حکم اعدام وی شکسته خواهد شد، ولی هیچ‌گاه این موضوع عملی نشده است.»