۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

متهمین ترور دادستان زابل جهت اعدام به زابل منتقل شدند





سه متهم ترور دادستان زابل که در روند دارسی مغشوش و بدون حق داشتن وکیل تعینی به اعدام محکوم شدند، جهت اجرای حکم اعدام به زندان زابل منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید پیری، علیرضا ده‌مرده و ایمان گلاوی سه متهم ترور دادستان زابل بوده که چندروز پیش به بند عمومی زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بودند.
این سه زندانی صبح روز جاری جهت اجرای حکم اعدام به زندان زابل منتقل شدند و احتمال می‌رود طی هفته آتی حکم ایشان به مورد اجزا درآید.
محمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان پیش‌تر از اجرای قریب والوقوع حکم سه متهم به ترور موسی نوری قلعه، دادستان زابل خبر داد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز، روز چهارشنبه ۱۵ آبان، گفت که دو نفر از داخل یک خودرو، اتوموبیل حامل دادستان شهر زابل را به رگبار بسته و او و راننده‌اش را به قتل رساندند.
این درحالی است که یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «این سه زندانی عاملین اصلی ترور دادستان زابل نیستند و دو ضارب اصلی فرار کرده‌اند و این سه زندانی به جرم ارتباط و اطلاع از ترور به اعدام محکوم شده‌اند. ایشان در طی جلسات دادگاه حق انتخاب وکیل را نیز نداشتند.»

زندانیان مضروب در اوین فورا به مراکز درمانی منتقل شوند








 دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران صبح امروز طی اطلاعیه مطبوعاتی از مسئولین دستگاه قضایی کشور خواست به بد رفتاری با زندانیان سیاسی پایان دهند و ضمن انتقال زندانیان مضروب به مراکز درمانی و تامین خسارات جانی و مالی آنها با برگزاری دادگاه های عادلانه موجبات آزادی فوری ایشان را بلافاصله تامین و تضمین کنند.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ”سوء رفتار مقامات و نگهبانان زندان، تهدید، ضرب و شتم و در نهایت انتقال ایشان به انفرادی پیش از درمان جراحات وارده بر آنان، از مصادیق رفتارهای غیر بشری است که در کنوانسیون جهانی علیه شکنجه تعریف شده است، اصول اساسی سازمان ملل در این رابطه تصریح کرده است: “اقدامات جهت لغو کردن یا محدود ساختن حبس انفرادی باید مورد اجرا و تشویق قرار گیرد.” همین طور اقدام ماموران زندان در ضرب و شتم زندانیان تضیف کننده حقوقی است که در کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی بر آن تاکید شده است و ایران نیز از امضا کنندگان آن به شمار می روند.“
متن کامل این اطلاعیه مطبوعاتی که در وب سایت رسمی آن منتشر شده است به شرح زیر است:
صبح روز پنج شنبه ۲۸ فروردین ماه نیروهای گارد زندان اوین با حمله به بند ۳۵۰ محل حبس جمعی از زندانیان سیاسی و عقیدتی، نزدیک به ۳۰ تن از زندانیان این بند را مورد ضرب و شتم قرار داده و به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل کردند.
زندانیان مذکور که بالغ بر سی تن می شوند اکثرا بر اثر ضرب و شتم ماموران دچار آسیب های جدی شده و می بایست به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شوند. اما مسئولین زندان علی رغم گذشت ۲۴ ساعت، بدون مداوای پزشکی، آنها را در سلول انفرادی نگهداری می کنند.
یک منبع آگاه به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفت: ”بازرسی از بند ۳۵۰ همواره به بهانه احتمال استفاده زندانیان از دستگاه های موبایل توام با تخریب وسایل زندانیان، در طی ماههای اخیر متداول شده است اما این بار به دلیل سابقه تخریب وسایل شخصی زندانیان، برخی از آنها تصمیم گرفتند که در حضور ایشان بازرسی صورت گیرد که با مخالفت مسئولین امر مواجه شد.“
زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین از  اواسط تیرماه سال ۱۳۸۹ تا کنون از حق دسترسی به تلفن زندان محروم اند و خانواده ها تنها از طریق ملاقات های هفتگی قادر به کسب خبر از وضعیت ایشان هستند.
غلامرضا خسروی، مجید اسدی، اسدالله هادی، رضا اکبری منفرد، جواد فولادوند، مهرداد آهن‌خواه، اسدالله اسدی، سهیل عربی، امیر قاضیانی، محمد داوری، سعید متین‌پور، یاشار دارالشفا، مهدی خدایی، سمکو خلقتی، سعید حائری، سهیل بابادی، سروش ثابت، علی عسگری، داور حسینی وجدان، محمد صدیق کبودوند، بهنام ابراهیم‌زاده، آرش همپای، بهزاد عرب‌گل، مصطفی عبدی، محمد شجاعی، امید بهروزی، عبدالفتاح سلطانی، مصطفی ریسمان باف، محمدامین هادوی، هوتن دولتی، اسماعیل برزگری از جمله زندانیانی هستند که پس از ضرب و شتم غیرانسانی به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شدند. همین طور اسماعیل برزگری و امید بهروزی نیز بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند.
یک منبع مطلع  به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفت: ” گارد زندان ۷۰% وسایل زندانیان را تخریب کرده است بطوری که قابل استفاده نیست و این وسایل اکثرا توسط خود زندانیان خریداری شده است و جزء اموال شخصی زندانیان محسوب می شد.“
عده قابل توجهی از  زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین از  دگر اندیشان سیاسی و معترضین صلح طلبی هستند که به صورت گسترده و به دنبال انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ به طور خودسرانه دستگیر شدند و می بایست فورا و بی قید و شرط آزاد و از ایشان اعاده حیثیت شود.
یکی از خانواده زندانیان محبوس در اوین به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفت: ” از سرنوشت زندانی خود که به انفرادی منتقل شده است و میزان جراحات وی اطلاعی ندارند و تنها اخبار آنرا را از رسانه ها دریافت کرده اند.“
 سوء رفتار مقامات و نگهبانان زندان، تهدید، ضرب و شتم و در نهایت انتقال ایشان به انفرادی پیش از درمان جراحات وارده بر آنان، از مصادیق رفتارهای غیر بشری است که در کنوانسیون جهانی علیه شکنجه تعریف شده است، اصول اساسی سازمان ملل در این رابطه تصریح کرده است: “اقدامات جهت لغو کردن یا محدود ساختن حبس انفرادی باید مورد اجرا و تشویق قرار گیرد.” همین طور اقدام ماموران زندان در ضرب و شتم زندانیان تضیف کننده حقوقی است که در کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی بر آن تاکید شده است و ایران نیز از امضا کنندگان آن به شمار می روند.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از دستگاه قضایی و مسئولان زندانهای ایران می خواهد به بد رفتاری با زندانیان سیاسی پایان دهند و ضمن انتقال زندانیان مضروب به مراکز درمانی و تامین خسارات جانی و مالی آنها با برگزاری دادگاه های عادلانه موجبات آزادی فوری ایشان را بلافاصله تامین و تضمین کنند. همین طور از مسئولین انتظار می رود ضمن دلجویی از قربانیان این حادثه با آمرین و مجریان اعمال خشونت آمیز حادثه ۲۸ فروردین ماه برخورد قانونی انجام دهد.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم چنین از گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران آقای دکتر احمد شهید می خواهد با استفاده از ساز و کارها و ظرفیت های موجود، سوء رفتار دستگاه های خاطی در این امر را دست مایه یک تماس فوری با دولت ایران قرار دهد و خواهان تضمین پیشگیری از تکرار این وقایع شود.
دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
جمعه ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۲ برابر با هجدهم آوریل سال ۲۰۱۴

انتقال ۳۱ زندانی سیاسی به انفرادی و تخریب وسایل ایشان










اخبار تکمیلی پنج‌شنبه سیاه در بند ۳۵۰

طی حمله روز پنج‌شنبه گارد زندان به بند ۳۵۰ سی و یک تن از زندانیان سیاسی به سلول انفرادی منتقل شدند و وضعیت چندتن از ایشان در انفرادی وخیم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ماه گارد زندان اوین به همراه ماموران وزارت اطلاعات و همچنین اطلاعات سپاه به بند ۳۵۰ زندان اوین مراجعه می‌کنند تا این بند را مورد بازرسی قرار دهند.
برخی از زندانیان که نسبت به مفقود شدن وسایل گران قیمت خود در بازرسی‌های پیشین شکایت داشتند از مسئولین می‌خواهند که وسایلشان در حضور خودشان مورد بازرسی قرار گیرد. پس از انجام بازرسی در حضور زندانیان و عدم یافتن وسیلهٔ ممنوعه ماموران به زندانیان دستور می‌دهند بند را تخلیه کنند و زمانی که زندانیان اتاق یک از این فرمان سرپیچی می‌کنند تمام ساکنین اتاق را با باتون مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
غلامرضا خسروی سوادجانی، اسدالله هادی، جواد فولادوند و اسدالله اسدی چهار زندانی اتاق یک بودند که بشدت مصدوم شدند و وضعیتشان از سایر زندانیان این اتاق بحرانی‌تر است. اسدالله هادی که بتازگی عمل قلب باز انجام داده در پی این ضرب و شتم در وضعیت نگران کننده‌ای قرار گرفته است.
مامورین سپس به سراغ زندانیان سایر اتاق‌ها می‌روند و ایشان را از اتاق بیرون کشیده و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. ماموران گارد حتی به زندانیانی که در حیاط بند ۳۵۰ اقدام به خواندن سرود و سردادن شعار مرگ بر دیکتاتور کرده بودند نیز حمله کرده و ایشان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «دنده اسماعیل برزگری را شکستند، سهیل بابادی که لباس آستین کوتاه بتن داشت بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تمام بازو‌ها و گردنش کبود شد، سر سروش ثابت با باتون چوبی شکسته شد، سمکو خلقتی را بقدری زدند که لباس‌هایش پاره شد، غلامرضا خسروی و رضا اکبری منفرد نیز بشدت مصدوم شدند و اسدالله هادی دچار مشکل قلبی شد زیرا تازه عمل قلب باز کرده. امید بهروزیان هم رگ دستش پاره شد و خونریزی شدیدی داشت.»
بر اساس این گزارش مامورین سپس اقدام به تخریب تمام وسایل زندانیان کرده تا حدی که لباس‌ها را پاره کرده، سیم وسایل برقی را کنده و مواد غذایی زندانیان را از بین بردند و ظروف را شکستند و دست نوشته‌های زندانیان را نیز باخود بردند.
در ‌‌‌نهایت ۳۱ تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شدند و از مقابل اتاق‌ها سربازان گارد در دو صف کوچه (تونل) تشکیل داده و زندانیان را درحالی که با باتون مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند تا نگهبانی هدایت کردند. در نگهبانی نیز به زندانیان چشم بند و دستبند پلاستیکی زده و تا رسیدن به مینی بوس باز مورد ضرب و شتم قرار دادند.
بر اساس گزارشات رسیده مامورین بند ۲۴۰ شب پنج‌شنبه با مراجعه به بند ۳۵۰ زندان از زندانیان باند و بتادین گرفتند تا به زندانیان مجروح در سلول انفرادی بدهند.
گفتنی است، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی با تکذیب هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰زندان اوین، مدعی شد: ”نباید به اخبار ضد انقلاب‌ها توجه کرد و ما به فرافکنی و شایعه سازی هم کاری نداریم.“
اسامی زندانیانی که به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده‌اند عبارت است از:
اتاق ۱:
غلامرضا خسروی، مجید اسدی، اسدالله هادی، رضا اکبری منفرد، جواد فولادوند، مهرداد آهن‌خواه، اسدالله اسدی، سهیل عربی، امیر قاضیانی، محمد داوری
اتاق ۳:
سعید متین‌پور، یاشار دارالشفا، مهدی خدایی، سمکو خلقتی، سعید حائری، سهیل بابادی، سروش ثابت، علی عسگری، داور حسینی وجدان، محمد صدیق کبودوند، بهنام ابراهیم‌زاده
اتاق ۴:
آرش همپای
اتاق ۷:
بهزاد عرب‌گل
اتاق ۸:
مصطفی عبدی، محمد شجاعی، امید بهروزی
اتاق ۹:
عبدالفتاح سلطانی، مصطفی ریسمان باف، محمدامین هادوی، هوتن دولتی
اتاق ۱۰:
اسماعیل برزگری

انتقال یک زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی





رسول فخیراد زندانی عادی زندان مرکزی زاهدان جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رسول فخیراد فرزند حاجی زندانی عادی محکوم به اعدام زندان مرکزی زاهدان صبح روز پنج‌شنبه به سلول انفرادی این زندان منتقل شد تا حکم وی به مورد اجرا درآید.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «رسول فخیراد به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده و از سه سال پیش در زندان بسر می‌برد.»
احتمال می‌رود سحرگاه روز شنبه حکم اعدام این زندانی در محوطه زندان مرکزی زاهدان اجرا شود.

دادن یارانه زنان بدسرپرست به سرپرستان خانوار جای بازبینی دارد





عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه زنان بدسرپرست مانند دوره قبل به سرپرستان خانوار داده می شود که این نکته جای بازبینی دارد و بهتر بود قبل از آغاز ثبت نام ها این مشکل رفع می شد.
به گزارش خبرگزاری فارس،شهلا میر گلو بیات گفت: سیستم ثبت نام یارانه‌ها مانند دوره قبل اشکالاتی را دارد که بهتر بود قبل از آغاز ثبت نام‌ها دوره جدید آنها بر طرف می‌شد و سیستم جدیدی تعریف می‌شد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال خانواده‌هایی که همسران معتاد دارند و یا به هر دلیلی سرپرستان آنها یارانه دریافتی را نمی‌توانند به درستی برای خانواده‌ها صرف کنند متأسفانه تعریف درستی از آنها در این سیستم وجود ندارد.
این عضو فراکسیون زنان ادامه داد: در دوره قبل نیز این مشکل برای زنان بدسرپرست وجود داشت که امیدوار بودیم در دوره جدید این مشکل مرتفع شود اما همچنان وجود دارد.
بیات اظهار داشت: باید آمار زنان بدسرپرست از کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استعلام می‌شد و در یک طرح دیگری مورد حمایت قرار می‌گرفتند.

قوانین حمایتی از کارگران زن ضمانت اجرایی ندارد





یک کارشناس کارگری گفت: قانون فعلی اشتغال زنان ضمانت اجرایی ندارد و همین امر باعث شده زنان باردار پس از زایمان به سادگی اخراج شوند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،علیرضا حیدری در خصوص مرخصی زایمان زنان شاغل در تشریح جزئیات قانون کار زنان گفت: طبق قانون کارفرما مکلف است برای زنان شاغل دارای فرزند زیر دو سال ساعت شیردهی اختصاص دهد و مهدکودک فرزندان زیر ۶ سال را فراهم نماید.
وی بابیان اینکه به موجب همین قانون کافرما باید به کارگران زن و مرد دارای فرزند معادل ۱۰ درصد حداقل دستمزد حق اولاد پرداخت کند، گفت: با این حال عدم ضمانت اجرایی این قانون در سایه شرایط نامطلوب بازار کار نه‌تنها منجر به نادیده گرفتن رعایت این حقوق از سوی کارفرمایان که حتی باعث اخراج کارگران زن دارای فرزند شده است.
وی شرایط فعلی بازار کار به زیان زنان و به ویژه زنان دارای فرزند دانست و افزود: کارفرمایان عمدتا از بکارگیری زنان متاهل سر باز می زنند و با توجه به جمعیت زیاد زنان مجرد بیکار مشکلی از بابت استخدام نیروی کار نخواهند داشت.
حیدری طرح افزایش مرخصی زایمان را خطری جدی برای زنان کارگر عنوان کرد و افزود: مهمترین مشکل این طرح و همچنین قوانین فعلی کار عدم ضمانت اجرایی است.
قوانین فعلی تنها کارفرما را مکلف به تامین برخی شرایط برای کارگران زن کرده اما هیچ ضمانت اجرایی در این مورد اندیشیده نشده است. افزایش مرخصی زایمان زنان بدون پیش بینی ضمانت اجرایی برای کارفرما وضعیت شغلی زنان کارگر را بدتر خواهد کرد.
وی موقت بودن قرارداد کارگران زن را مهمترین پشتوانه کارفرمایان برای اخراج نیروهای کار اعلام کرد و گفت: قرارداد موقت دست کارفرما را باز می گذارد تا هر زمان که موعد قرارداد به اتمام رسید بدون هیچ دلیلی عذر کارگر را بخواهد و درچنین حالتی تنها راه امرار معاش برای کارگر زن استفاده از بیمه بیکاری است.
این کارشناس کارگری بابیان اینکه انعقاد قراردادهای موقت‌کار امروز به شیوه ای رایج برای استخدام کارگران تبدیل شده است تصریح کرد: قرارداد موقت محدودیت زمانی ندارد و حتی اعتبار موقت این قراردادها به یک ماه‌هم کاهش یافته است.
به گفته حیدری هرچند معمولا در قرارداد کار هیچ کارگر زنی مسئله به ازدواج و بچه‌دار شدن به عنوان یکی از نکات فسخ قرارداد اشاره نشده است اما بیشتر کارفرمایان در هنگام استخدام کارگران زن این مسئله را به صورت شفاهی مطرح می‌کنند.
وی تاکید کرد: به همین دلیل بیشتر کارگران زنی زایمان کرده، دارای فرزند و یا ازدواج کرده به دلایل دیگری چون غیبت و اتمام قرار داد کار اخراج می شوند.
حیدری شرایط فعلی زنان شاغل را به زیان بنیان خانواده دانست و گفت: در خانواده ای که زن مجبور به کار کردن برای تامین معاش خود است چنین قوانینی مانع تشکیل خانواده و اجرای سیاست‌های رشد جمعیتی خواهد بود.

دستگیری ۱۰۰ نفر تحت عنوان اراذل و اوباش در قم





معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۱۰۰ نفر تخت عنوان اراذل و اوباش در قم و در طی یک عملیات شبانه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر ،سرهنگ احمد صادقی اظهار داشت: طی برنامه ریزی صورت گرفته و جلساتی که با دادستانی قم برگزار شد مقرر شد تا اراذل و اوباش شهر قم که برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند و مخل آسایش هستند از قبیل خرده فروشان مواد مخدر، سارقین و دیگر اشخاصی که به نحوی برای مردم ایجاد مشکل کرده‌اند دستگیر شوند.
وی با اشاره به برگزاری عملیات غافلگیرانه دستگیری این افراد ابراز داشت:‌ عملیات دستگیری اراذل و اوباش با عنوان عملیات ذوالفقار یک و رمز عملیات یا زهرا(س)، از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی آغاز شد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: در این عملیات ۵۰ خودرو و بالغ بر ۳۰۰ نفر از نیروهای ناجا شرکت داشتند که تا چهار صبح و با تلاش دادستان قم که در برخی از صحنه‌ها حضور داشت، تعداد ۱۰۰ نفر از مخلان آسایش مردم دستگیر شدند.
وی ادامه داد: طی انجام این عملیات مقداری مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین، شیشه و وسایل مصرف آنها کشف و ضبط شد و همچنین از این اراذل تعدادی قمه، چاقو، شمشیر و سائل سلاح سرد کشف شد.
صادقی افزود: تعداد قابل توجهی از این متهمین دارای چند فقره سابقه کیفری بودند و دادستانی نیز تاکید داشته که احکامی را برای برخورد با اراذل و اوباش صادر می‌کند تا بازگشت مجدد این افراد به اجتماع موجب بروز مشکلات و معضلات احتمالی نشود.
وی بیان کرد: پلیس در نظر دارد تا هر ماه طی یک عملیات به پاکسازی مناطق مختلف شهر از اراذل و اوباش اقدام کند تا آسایش عمومی بهتری برای مردم فراهم شود.

اخراج ۵۰۰ نفر از کارکنان شرکت ساخت تلفن همراه درخرمشهر





نزدیک به ۵۰۰ نفر از کارکنان شرکت ساخت تلفن همراه جی‌ا‌ل‌یکس از کار اخراج شدند.
یک منبع که نامش فاش نشده به «عصر آبادان» گفت: «متأسفانه برای این افراد بیمه بیکاری لحاظ نشده بود و به همین خاطر در چند روز گذشته با مراجعه به اداره کار مراتب اعتراض و شکایت خود را اعلام کردند.»
به‌گفته وی «هم‌اکنون وضعیت اخراج‌شدگان در حال پیگیری بوده و جواب قطعی به آن‌ها داده نشده است.»
این منبع افزود: «این‌که تنها شرکت وطنی ساخت گوشی همراه،‌ دچار ورشکستگی شده و یا با وارد کردن تجهیزات مدرن، نیازشان به نیروی انسانی کمتر شده و یا دلایل دیگری باعث این اخراج گسترده شده، معلوم نیست.»

انتقال شاهرخ زمانی به بند ۳ و ادامه اعتصاب غذای وی





شاهرخ زمانی که پس از انتقال به زندان رجایی شهر و شکستن اعتصاب غذا، مجددا به بند زندانیان خطرناک منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاهرخ زمانی که از روز ۱۷ اسفند ماه در همبستگی با دراویش زندانی دست به اعتصاب غذای ۳ روزه زده بود، پس از تبعید به زندان قزل‌حصار کرج از روز ۲۰ اسفند ماه اعتصاب غذای خود را بامطالبه بازگشت به بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج بصورت نامحدود ادامه داد و تا روز ۲۵ فروردین که به زندان رجایی شهرکرج بازگشت به مدت ۳۹ روز در اعتصاب غذا بسر برد.
وی روز ۲۶ فروردین پس از سپری کردن ۲۴ ساعت در قرنطینه زندان رجایی شهر به سالن ۱۲ این زندان وارد شد اما پس از چند ساعت مسئولین زندان وی را به بند ۳ سالن ۸ که به زندانیان عادی و خطرناک اختصاص دارد انتقال نمودند.
یک منبع مطلع در خصوص وضعیت شاهرخ زمانی به گزارشگر هرانا گفت: «وی در هنگام انتقال از زندان قزل‌حصار به زندان رجایی شهر توسط چند تن از مامورن مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دچار خونریزی گوش شد و عینکش شکست.»
وی که پس از ۳۹ روز اعتصاب غذا تنها ۲۴ ساعت بود که اعتصاب غذای خود را شکسته بشدت وزن کم کرده و در شرایط جسمی وخیمی قرار دارد.
رئیس زندان رجایی شهرکرج آقای «مردانی» در خصوص انتقال شاهرخ زمانی به زندانیان سیاسی گفته است که در انتقال و بازگشت و انتقال مجدد وی هیچ نقشی نداشته و این اتفاقات بدستور وزارت اطلاعات افتاده است.
شایان ذکر است شاهرخ زمانی عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیات بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان پس از بازداشت در تبریز در ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ به ۱۱ سال زندان محکوم شد.