۱۳۹۳ اردیبهشت ۵, جمعه

اعدام ۸ زندانی در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه





 اوایل هفته جاری ۸ زندانی با اتهام قتل و مواد مخدر در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اوایل هفته جاری در محوطه زندان دیزل‌آباد کرمانشاه ۸ زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر و قتل عمد از طریق چوبه دار اعدام شدند.
نام دوتن از این زندانیان فرزاد صالحیان فرزند موسی و ولی خان نظری فرزند برار عزیز بوده است. این دو زندانی اعدام شده هردو اهل کرمانشاه بوده‌اند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «ولی خان نظری به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود و از ۱۹ سال پیش به همین اتهام در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه بسر برده بود.»
گفتنی است، به همراه این ۸ زندانی اعدام شده ۴ زندانی دیگر نیز برای اجرای حکم اعدام به پای چوبه دار رفتند که با خواست شاکیان به سلول‌های خود بازگشتند.

اعتصاب غذای ۱۹ تن از زندانیان رجایی شهر










درحمایت از زندانیان بند ۳۵۰ صورت گرفت

         ۱۹ تن از زندانیان سیاسی  و امنیتی زندان رجایی شهرکرج در حمایت از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده و برخی از ایشان موهای خود را تراشیدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین حیرتیان، حشمت الله طبرزدی، صالح کهندل، سعید ماسوری، محمدعلی منصوری، رسول بداقی، محمدبنازاده امیرخیزی، خالد حردانی، حمیدرضا برهانی، باتیر شاه محمداف، میثاق یزدان‌نژاد و ناصح یوسفی ۱۲ زندانی سیاسی و امنیتی زندان رجایی شهرکرج از صبح چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه در حمایت از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زدند.
جعفر (شاهین) اقدامی، سعید مدنی، مسعود باستانی، مصطفی نیلی، فرشید یدالهی، رضا انتصاری و مهدی محمودیان نیز از شب چهارشنبه موهای خود را تراشیده و در حمایت از زندانیان بند ۳۵۰ و در اعتراض به ضرب و شتم ایشان اعلام اعتصاب غذا کردند.
گفتنی است، در پی یورش ماموران گارد به بند ۳۵۰ و ضرب و شتم زندانیان سیاسی و درپی آن انقل ۳۲ تن از زندانیان به بند ۲۴۰ و تراشیدن موی سر به همراه توهین تحقیر، بسیاری از شهروندان ایرانی در همدردی با زندانیان سیاسی اقدام به تراشیدن موی سر خود کرده‌اند.