۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

دستگیری عامل انتشار محتویات غیر مجاز در «گرگان»





رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: مدیر وبلاگی که اقدام به انتشار محتویات غیر اخلاقی در فضای مجازی می کرد با اقدامات پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،رئیس پلیس فتا گلستان صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: برابر رصد فضای مجازی و همچنین اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا گلستان، وبلاگی که اقدام به انتشار محتویات غیر اخلاقی می کرد را شناسایی و با تشکیل پرونده موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی گفت: ماموران با انجام تحقیقات فنی و تخصصی، نهایتاً فردی به هویت معلوم به عنوان مدیر سایت که در سطح شهرستان گرگان استان گلستان اقدام به بارگذاری مطالب و انتشار تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی می کرد شناسایی و طی هماهنگی قضایی دستگیر کنند.
رئیس پلیس فتا گلستان در ادامه افزود: متهم در تحقیقات تخصصی بعمل آمده به بزه انتسابی خود اقرار و علت و انگیزه این اقدام خود را صرفأ جنبه سرگرمی و تفریح در فضای مجازی عنوان کرد.
این مقام انتظامی همچنین گفت: متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
رئیس پلیس فتا گلستان در پایان با اشاره به آن دسته از مدیران وبلاگ ها و وب سایت های اینترنتی که در پوشش فضای مجازی، اخلاق و عفت عمومی جامعه را هدف گرفته اند.

نسیم باقری از اساتید دانشگاه مجازی جهت اجرای حکم بازداشت شد





نسیم باقری از اساتید دانشگاه مجازی بهائیان صبح امروز توسط ماموران وزات اطلاعات بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حوالی ساعت ۷ صبح روز یک شنبه ۷ اردیبهشت چهار نفر از ماموران وزارت اطلاعات با در دست داشتن حکم تفتیش منزل و بازداشت نسیم باقری شهروند بهایی ساکن تهران، به منزل نامبرده مراجعه کردند و وی را جهت اجرای حکم بازداشت کردند.
قابل ذکر است نسیم باقری به حکم دادگاه انقلاب تهران به چهار سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در موسسه غیرقانونی محکوم می‌باشد. مراد از موسسه غیرقانونی، دانشگاه مجازی بهاییان ایران می‌باشد که وظیفه تدریس به دانشجویان محروم از تحصیل بهایی را به عهده دارد.

سه زندانی عقیدتی اهل سنت به اعدام محکوم شدند





محمد کیوان کریمی، امجد صالحی و امید پیوند، ۳ زندانی عقیدتی اهل سنت، محبوس در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج، به اعدام محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «محمد کیوان کریمی» فرزند رحیم متولد سال ۱۳۶۲ متاهل و دارای یک فرزند، «امجد صالحی» فرزند فایق متولد سال ۱۳۶۶ متاهل و «امید پیوند» فرزند محمود متولد سال ۱۳۶۲ به اعدام محکوم شده اند.
حکم مذکور توسط عبدالعظیم ثابتی، وکیل تسخیری پرونده به این نامبردگان ابلاغ شده و پرونده ایشان اکنون به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است.
گفتنی ست، اتهام نامبردگان، محاربه از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.