۱۳۹۳ تیر ۲۱, شنبه

سروش ثابت آزاد شد





سروش ثابت، از دانشجویان طیف چپ، شب گذشته با پایان محکومیت از زندان اوین آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی ۱۲ شهریور سال ۹۱ جهت گذراندن کیفر ۲ سال حبس تعزیری مربوط به تجمعات دانشجویی طیف چپ در سال ۸۶ به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
حکم نامبرده از سوی قاضی زرگرنژاد، در شعبه‌ی ۱۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب تهران تایید شده بود.
سروش ثابت برنده‌ی مدال برنز المپیاد کامپیوتر سال ۱۳۸۱، نفر دوم المپیاد خوارزمی در رشته‌ی ریاضی سال ۱۳۸۱ و رتبه‌ی اول کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۸ است.
این فعال دانشجوئی طیف چپ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی‌ و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت عمومی‌ به گذراندن دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.

محمد نصیری به بند هشت اوین منتقل شد





محمد (کوروش) نصیری از «اعضای کمپین موسوم به یادآوری امام نقی به شیعیان» و زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد (کورش) نصیری زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج صبح روز چهارشنبه ۱۸ تیر ماه به همراه کلیه وسایل از بند مربوطه خارج شده بود.
وی طی حکمی که در دیوان عالی کشور به تایید رسیده باید ۹ سال و ۶ ماه را در زندان بندر گناوه سپری نماید؛ ولی از آنجا که گناوه فاقد زندان می‌باشد وی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
گفتنی است، محمد نصیری در دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی) به ۱۱ سال حبس در تبعید به زندان بندر گناوه محکوم شده بود و دیوان نیز عینا این حکم را به تایید رساند.
محمد نصیری در نیمه شب چهارشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۱ با مراجعه ماموران امنیتی به منزل مسکونیش بازداشت شده است.