۱۳۹۳ تیر ۲۷, جمعه

صدور حکم زندان برای ۱۵ بهایی در شیراز





دادگاه انقلاب شیراز طی حکمی،  ۱۵ تن از پیروان آئین بهائی در این استان را به یک سال و نیم تا سه سال و نیم زندان محکوم کرده است.
به گزارش ایلنا، گیتی پورفاضل از صدور حکم ۱۵ موکل بهائی خود خبر داد و گفت که قاضی رسیدگی کننده به این پرونده در دادگاه انقلاب شیراز چهار زن متهم این پرونده را به یک سال و نیم زندان محکوم کرده اما حکم حبس آنها را به مدت پنج سال تعلیق کرده است. همچنین  از ۱۱ متهم باقی مانده این پرونده، چهار تن را به اتهام فعالیت مستمر علیه امنیت کشور به سه ونیم سال حبس تعزیری و ۷ متهم دیگر را نیز هر یک به ۲۰ ماه حبس محکوم کرده است.
گیتی پورفاضل با اشاره به اینکه “احکام این پرونده به رویت همکارم رسیده است”، گفت که حتما در مهلت قانونی نسبت به حکم دادگاه بعدی اعتراض کرده و امیدوارم قاضی رسیدگی کننده به پرونده نسبت به احکام دادگاه بدوی تجدید نظر کند.

شبنم عیسی خانی، شهروند بهایی در تبریز بازداشت شد





شبنم عیسی خانی، شهروند بهایی ساکن تبریز روز یکشنبه ساعت ۱۱ صبح توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی، بدون اطلاع قبلی و با اعلام اینکه نامه دارید وارد منزل شده و ضمن فیلم برداری و تفتیش منزل، کلیه کتاب های مذهبی و وسایل الکترونیکی شخصی و دستگاه گیرنده ماهواره را ضبط کرده و سپس اقدام به بازداشت شبنم عیسی خانی نمودند.
نامبرده به سلول انفرادی منتقل شده است و از حق ملاقات با خانواده اش محروم است.

بازداشت و انتقال یک شهروند بوکانی به اداره اطلاعات





فاتح خسروی عکاس و ورزشکار سر‌شناس اهل بوکان ابتدا توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت و یه وزارت اطلاعات تحویل داده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاتح خسروی روز سه‌شنبه ۱۰ تیر ماه در مغازه عکاسی خود توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت و مغازه‌اش پلمب شد.
این عکاس و والیبالیست سر‌شناس کرد که پیش‌تر به مدت ۱۱ سال در تیم والیبال شهرستان بوکان عضو بوده ابتدا به بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه منتقل و روز یک‌شنبه ۲۲ تیر ماه از آنجا به بازداشتگاه اداره اطلاعات بوکان منتقل شد.
از علت بازداشت و اتهامات وارده به این شهروند کرد تا لحظه تنظیم این خبر اطلاع دقیقی بدست نیامده است اما وی در مرداد ماه سال ۸۹ نیز بدلایل سیاسی از سوی نیروهای امنیتی شهر بوکان بازداشت شد و پس از یک ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.