۱۳۹۳ مرداد ۲۸, سه‌شنبه

شهرام چینیان می‌اندوآب به سلول انفرادی منتقل شد





شهرام چینیان می‌اندوآب زندانی بهایی بند زندانیان خطرناکِ زندان رجایی شهر به سلول انفرادی منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام چینیان می‌اندوآب شهروند بهایی که دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند، چندی پیش از بند زندانیان سیاسی و عقیدتی، به بند ۱ سالن ۲ این زندان در میان زندانیان خطرناک منتقل شد.
طی روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه این زندانی به نگهبانی احضار و از آنجا به سلول‌ انفرادی منتقل گردید.
یکی از زندانیان این بند به گزارشگر هرانا گفت: «شهرام چینیان توسط امیریان و چندتن از زندانبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و لباس‌هایش پاره شده بود. رئیس زندان مردانی هم بدون اجازه شورا دستور انتقال شهرام چینیان به سلول انفرادی را صادر کرده است.»
شهرام چینیان در اسفند ۱۳۸۷ دستگیر و در ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ با ارائۀ جواز کسب به عنوان وثیقه آزاد شد. وی در این مدت تا زمان آزادی‌اش در زندان اوین بازداشت بود.
آقای چینیان در شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب به ۸ سال زندان محکوم شد و در حالی که حکم او در روند تجدید نظر قرار داشت، در ۲۵ دی ۱۳۹۰ احضار و حین مراجعه دستگیر و در اوین زندانی شد.

باز گرداندن افشین کرم پور زندانی بیمار به زندان





امروز، سه‌شنبه، در پی دستور خدابخشی، معاون دادستان تهران، درمان آقای افشین کرم‌پور از وکلا و فعالان حقوق دراویش گنابادی به صورت نیمه کاره متوقف و وی به زندان بازگردانده شد.
به گزارش هرانا به نقل از مجذوبان نور، در پی دستور معاون دادستانی تهران و نامه کتبی وی خطاب به سازمان زندان‌ها برای بازگشت هرچه سریع‌تر افشین کرم‌پور از وکلا و فعالین حقوق دراویش گنابادی، ظهر امروز درمان این درویش گنابادی متوقف و بدون ترخیص پزشک، این درویش زندانی به زندان بازگردانده شد. وی درحالی به زندان اوین بازگشت که دوره فیزیوتراپی مربوط به تنگی کانال نخاع و دیسک کمر وی به طور کامل انجام نشده بود.
این گزارش می‌افزاید که این حقوق‌دان و فعال حقوق دراویش که پیش از این دوران حبس خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین سپری کرده بود، پس از بازگشت به زندان، به بند ۴ زندانیان عادی اوین فرستاده شده است. اقدامی که قصد مسئولین قضایی و زندان را مبنی بر تلاش برای جداسازی دراویش از یکدیگر را بیش از پیش آشکار می‌کند.
آقای افشین کرم‌پور با وجود اینکه بیش از دوسال از تنگی کانال نخاع و دیسک کمر ناشی از اسیب ستون فقرات رنج می‌برد اما به دلیل دستور قاضی صلواتی مبنی بر لزوم استفاده لباس زندان و دسبند در هنگام اعزام به مراکز درمانی، از هر گونه اقدام درمانی محروم مانده بود.
لازم به ذکر است که آقای کرم‌پور توسط حکم غیابی قاضی صلواتی به هفت سال و نیم زندان محکوم شده است.

اعدام یک متهم به قتل در زندان شهاب کرمان





سحرگاه روز سه‌شنبه یک متهم به قتل در محوطه زندان شهاب کرمان از طریق چوبه دار اعدام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده دم سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه یک زندانی در محوطه زندان شهاب کرمان از طریق چوبه دار اعدام شد.
این زندانی که روز دوشنبه جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود.
گفتنی است، اعدام مزبور تالحظه تنظیم این خبر از رسانه‌های رسمی ایران اعلام نشده است.

دو سال تعویق در پرداخت حقوق کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد





کارخانه پارسیلون خرم آباد از تولید کنندگان قدیمی نخ، بسیاری از کارگران را اخراج کرده و همچنین دو سال است که حقوق کارگران باقیمانده را پرداخت ننموده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از کارگران این کارخانه در گفتگو با هرانا با تایید این مطلب گفت «شرکت پارسیلون خرم آباد که تاسیس ان به دوران قبل از انقلاب برمیگردد تا ۱۵ سال پیش در زمینه تولید نخ از تولیدکنندگان نمونه بود اما با واگذاری به بخش خصوصی و زد و بند‌های آشکار و نهان امروز از آن شرکت بزرگ چیزی شبیه به یک کارگاه باقی مانده است و بسیاری از کارگران ان اخراج شده‌اند».
بنا بر گزارشات دریافتی، تعداد زیادی از کارگران باقیمانده طلب مالی دوساله از این شرکت دارند و با بالا رفتن شرایط سنی شرایط استخدام در اداره یا شرکت‌های دیگر را نیز از دست داده‌اند.
لازم به ذکر است که کارخانه پارسیلون خرم آباد به زخم کهنه صنعت لرستان معروف است و با وجود تجمع متعدد کارگران و برگزاری جلسات متمادی پیرامون حل مشکلات این تولیدی همچنان شاهد مشکلات کارگران کارخانه هستیم.

گزارش تصویری از دپوی زباله در ساحل محمود آباد مازندران





گزارش تصویری از دپوی زباله در ساحل محمود آباد مازندران به نقل از ایسنا

وزیر کشور در جلسه غیرعلنی مجلس، گزارشی از وضعیت اعتیاد در ایران به نمایندگان ارائه کرد





 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش وزیر کشور در جلسه غیرعلنی صبح امروز در مورد وضعیت اعتیاد در جامعه را تکان‌دهنده توصیف کرد.
سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: آقای رحمانی فضلی در جلسه غیرعلنی مجلس آماری از تعداد معتادان آقا و خانم، ‌ کاهش سن اعتیاد، عوارض اعتیاد و تاثیر آن روی خانواده‌ها و تلاش نیروی انتظامی برای کشف مواد مخدر و شیوه‌های مبارزه با مواد مخدر را خدمت نمایندگان ارائه کرد.
وی افزود: گزارش ارائه شده گزارش تکان‌دهنده‌ای بود و درخواست وزیر کشور این بود که باید تمهیداتی اندیشیده شود که همه مردم نسبت به مقابله با مواد مخدر احساس مسئولیت کنند و در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش فعالیت‌های لازم انجام شود و همه نهاد‌ها درگیر این موضوع شوند تا بتوان این بزه اجتماعی را محدود و کنترل کرد.
نقوی حسینی با اشاره به بخش‌هایی از گزارش وزیر کشور خاطرنشان کرد: براساس این گزارش ماده مخدر شیشه بیشترین عوارض را در بین مواد مخدر دارد و خطرات سهمگینی برای فرد مصرف کننده در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: آقای رحمانی فضلی در جلسه غیرعلنی مجلس فیلمی را از فردی که شیشه کشیده بود و پدر و مادر خود را به قتل رسانده بود و به نزدیکان خودش تجاوز کرده بود به نمایش گذاشت که صحنه‌های وحشتناکی در آن وجود داشت.

دیده‌بان حقوق بشر: دهها نفر بطور غیر قانونی در کرج زندانی هستند





یک گزارش تازه دیده‌بان حقوق بشر حاکیست ده‌ها تن از زندانیانی که در شهر کرج در ایران در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند، فقط به دلیل انجام اقداماتی که حق اساسی انسانی آن‌ها بوده به زندان افتاده‌اند.
به گزارش بی‌بی سی فارسی، در این گزارشِ ۵۹ صفحه‌ای آمده، زندانیان سیاسی که در کرج دوران حبس خود را می‌گذرانند، شامل جمعی از مخالفان سیاسی، روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان – یک وکیل و شماری از فعالان حقوق اقلیت‌های مذهبی و فعالان کارگری می‌شود.
دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید این افراد با اتهاماتی مبهم که در مواردی به صورت گروهی علیه آن‌ها مطرح شده، در زمینه‌ آنچه دستگاه قضایی ایران «تهدید امنیت ملی» می‌خواند، گناهکار شناخته شده و به زندان افتاده‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر از مقام‌های ایران خواسته که کلیه زندانیان سیاسی را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کنند.

علیرضا کرامتی‌راد فعال حقوق کودکان به زندان رفت





علیرضا کرامتی‌راد، فعال اجتماعی، برای اجرای حکم زندان، راهی زندان رجایی‌شهر شد. این فعال حقوق کودک، به دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
به گزارش زمانه، کرامتی‌راد، معروف به جی‌جی، خردادماه ۹۱، در آستانه روز محیط زیست در تهران توسط پلیس فتا بازداشت شد و پس از بازجویی و زندان انفرادی، به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد. او بعد از ۱۴ روز با وثیقه سنگین ۳۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.
دلیل بازداشت او، فراخوان تجمع در روز محیط زیست بود. کرامتی‌راد فراخوانی در فیس‌بوک خود منتشر کرده بود که طبق آن، قرار بود شهروندان تهرانی در روز محیط زیست در خردادماه سال ۹۱، با دوچرخه و با ماسک ضد آلوگی هوا، در مسیر چهارراه ولی‌عصر تا میدان ونک راهپیمایی کنند.
هدف از این راهپیمایی، جلب توجه مردم و حکومت به آلودگی شدید هوای تهران اعلام شده بود. در آن روز، نیروهای امنیتی در این مسیر حضور گسترده داشتند و مانع شکل‌گیری تجمع شدند.

کارگران پارسیلون خرم آباد دو سال حقوق معوقه دارند





کارخانه پارسیلون خرم آباد از تولید کنندگان قدیمی نخ بسیاری از کارگران را اخراج کرده و همچنین دو سال است که حقوق کارگران باقیمانده را پرداخت ننموده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از کارگران با تایید این مطلب گفت: «شرکت پارسیلون خرم آباد که تاسیس آن به دوران قبل از انقلاب برمیگردد تا ۱۵ سال پیش در زمینه تولید نخ از تولیدکنندگان نمونه بود اما با واگذاری به بخش خصوصی و زد و بند‌های آشکار و نهان امروز از آن شرکت بزرگ چیزی شبیه به یک کارگاه باقی مانده است و بسیاری از کارگران آن اخراج شده‌اند.»
همچنین وی افزود: «تعداد باقیمانده طلب مالی دوساله از این شرکت دارند و با بالا رفتن شرایط سنی شرایط استخدام در اداره یا شرکت دیگری ندارند.»
لازم به ذکر است که کارخانه پارسیلون خرم آباد به زخم کهنه صنعت لرستان معروف است و با وجود تجمع متعدد کارگران و برگزاری جلسات متمادی پیرامون حل مشکلات این تولیدی همچنان شاهد مشکلات کارگران کارخانه هستیم.

محمد شفیعی برای گذراندن محکومیت خود به زندان اوین رفت





محمد شفیعی، عضو شاخه جوانان حزب مشارکت، برای سپری کردن محکومیت حبس خود به زندان اوین رفت.
به گزارش کلمه، شفیعی آذر ماه ۸۸ به همراه سه تن دیگر از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی توسط ماموران سپاه بازداشت شد. او در دادگاه به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد و روز سه‌شنبه برای سپری کردن حکم، خود را به زندان اوین معرفی کرد.
این گزارش می‌افزاید، در چند ماه گذشته فشارهای امنیتی و قضایی بر فعالان سبز و اصلاح طلب به ویژه جوانان افزایش پیدا کرده است.
ماه قبل هم ساجده عرب‌سرخی و ریحانه طباطبایی برای اجرای احکام ناعادلانه خود به زندان رفته بودند که هر دو همچنان در زندان اوین هستند.

یکی از زنان معترض در جریان مسابقات والیبال همچنان در بازداشت بسر میبرد





با وجود گذشت ۵۸ روز همچنان یکی از بانوانی که در تجمع برای حضور بانوان در استادیوم آزادی به قصد تماشای مسابقات والیبال شرکت کرده بود در بازداشت بسر می‌برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۳۰ خرداد ماه سال جاری تعدادی از زنان و دختران ایرانی برای حضور در استادیوم آزادی و تماشای مسابقات والیبال در جلوی درب غربی ورزشگاه آزادی تجمع کردند که این تجمع با خشونت و حمله پلیس روبه رو شد.
در این تجمع ۱۵ تن از بانوان معترض توسط نیروهای انتظامی بازداشت و به بازداشت‌گاه وزرا منتقل شدند. عصر‌‌‌ همان روز اکثر بانوان بازداشت شده پس از اخذ تعهد و گرفتن عکس از ایشان آزاد شدند.
از این میان یکی از شرکت کنندگان (غ.ق) با وجود گذشت ۵۸ روز کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

استمداد خانواده دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام از نهادهای مدافع حقوق بشر





خانواده افشاری که دو تن از فرزندان آن به دلیل فعالیت‌های سیاسی به اعدام و فرزند سوم آنان نیز به تحمل حبس تعزیری محکوم شده است، از نهادهای حقوق بشری برای حفظ فرزندان خود استمداد طلبیده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران خانواده افشاری با ارسال نامه‌ای به این خبرگزاری خواستار توجه سازمانهای مدافع حقوق بشر به فرزندان دربند آنان، حبیب الله افشاری، علی افشاری و جعفر افشاری شده‌اند. این خانواده بخصوص نگران آن هستند که احکام اعدام فرزندان آنان به اجرا گذاشه شود.
لازم به ذکر است آقایان حبیب الله افشاری و علی افشاری که نسبت برادری دارند، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام به اعدام محکوم شده‌اند، حکم صادره در دی ماه سال ۹۰ به آنان در زندان ارومیه ابلاغ شد. همچنین جعفر افشاری سومین برادر و عضو این خانواده نیز در سال ۹۰ به اتهامی مشابه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شد. هر سه عضو خانواده افشاری هم اکنون در زندان ارومیه به صورت تبعید به سر می‌برند.

تبعید فرشید فتحی، زندانی مسیحی به زندان رجایی شهر کرج





فرشید فتحی شهروند مسیحی و رهبر یکی از کلیساهای خانگی از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری، به دلایل نامعلومی، فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و رهبر یکی از کلیساهای خانگی از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
لازم به ذکر است، آقای فتحی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در سازمان ایلام و جمع آوری کمک مالی برای این سازمان مسیحی و تبلیغ علیه نظام از طریق تبشیر مسیحیت به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. نامبرده در یورش گسترده و سازمان یافته به مسیحیان ایران در آستانه سال نو میلادی ۵ دی ماه ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود.

انتقال پنج تن از بازداشت شدگان عرب در اهواز به زندان کارون





 پنج تن از بازداشت شدگان عرب دستگیریهای ۱۹ مردادماه شهر اهواز از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان کارون اهواز منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد بترانی و دو برادر وی همراه با عباس سواری و محمد صیاحی که در پی برنامه «بازدید از خانواده‌های زندانیان سیاسی و جانباخته عرب این منطقه در عید فطر» در ١٩ مرداد ماه سال جاری توسط اداره اطلاعات شهر اهواز دستگیر شده بودند، ٢۵ مرداد ماه سال جاری با پایان بازجویی‌ها، از بازداشتگاه این اداره به زندان کارون منتقل شدند. پیش از این افراد نیز مهندس اسد صالحی، دیگر بازداشت شده مرتبط با این وقایع به زندان مورد اشاره منتقل شده بود.
لازم به ذکر است علیرغم انتقال افراد به زندان، خانواده‌های این فعالان سیاسی دربند می‌گویند تا کنون موفق به ملاقات با فرزندان خود نشده‌اند.

بیخبری و اظهار نگرانی خانواده صدیق محمدی








صدیق محمدی زندانی اهل‌سنت قزلحصار یک هفته پیش از سوی زندانبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صدیق محمدی زندانی اهل‌سنت محکوم به اعدام که در زندان قزلحصار کرج نگهداری می‌شود هفته گذشته توسط زندانبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «صدیق محمدی فرزند حسین، زندانی عقیدتی اهل سنت که در بند مجرمان مواد مخدر زندان قزلحصار نگهداری می‌شد، هفته پیش به دلیل اعتراض به رفتار توهین‌آمیز ماموران امنیتی بند ۳ و حسین قدمی مسوول این بند، به عقاید مذهبی‌اش، مورد ضرب و شتم شدید جسمی و برخورد خشن فیزیکی ماموران این زندان قرار می‌گیرد و سپس به مکان نامعلومی انتقال داده می‌شود. گفته می‌شود این زندانی عقیدتی به دلیل ضرب و شتم ماموران از ناحیه سر دچار شکستگی شده و بدنش دچار کبودی شدید شده است.»
وی در ادامه بیان داشت: «صدیق محمدی زندانی عقیدتی اهل سنت، به دلیل بیماری از لحاظ جسمی وضعیت بسیار نامناسبی دارد و نیاز مبرم به مراقبت‌های پزشکی دارد. وی با توجه به اینکه محکوم به اعدام است، دچار مشکلات روحی و روانی شدیدی نیز می‌باشد. هم‌بندی‌ها و اعضای خانواده این زندانی از وضعیت وی به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند و تاکنون نیز هیچ‌کدام از مسوولان زندان در این باره پاسخ‌گو نبوده‌اند.»

سه تن از بازداشت شدگان کوه سبلان به قید وثیقه آزاد شدند





طی روز دوشنبه حمید قوتی، عیسی عزیزی و رضا قومی از بازداشت شدگان کوه سبلان به قید وثیقه از زندان آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمید قوتی، عیسی عزیزی و رضا قومی سه تن از بازداشت شدگان کوه سبلان بعد از ظهر دوشنبه ۲۷ مردادماه به قید وثیقه ۱۰ میلیون تومانی از زندان مشکین شهر آزاد شدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «جعفر رستمی راد یکی دیگر از بازداشت شدگان نیز توسط ماموران اطلاعاتی از زندان مشکین شهر به اداره اطلاعات اردبیل منتقل گشته است و باقی بازداشت شدگان کماکان در اعتصاب غذا بسر می‌برند.»
گفتنی است، ۲۳ مرداد ماه تعدادی از فعالین ملی- مدنی شهرهای استان اردبیل مطابق روال هر ساله، قصد صعود به قله سبلان را داشتند، که ماموران امنیتی و انتظامی با مسدود کردن جاده پناهگاه سبلان مانع صعود اکثر آنان شدند.
همچنین تعدادی از فعالان که توانسته بودند خودشان را به پناهگاه سبلان برسانند، توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند.

آیت مهرعلی‌بیگلو برای ۵ روز به مرخصی اعزام شد





 آیت مهرعلی‌بیگلو فعال مدنی آذربایجانی و از اعضای تشکیلات یئنی گاموح برای ۵ روز به مرخصی اعزام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، طی روز جاری دوشنبه ۲۷ مرداد ماه آیت مهرعلی‌بیگلو زندانی سیاسی زندان جلفا که به ۹ سال زندان محکوم شده برای مدت ۵ روز به مرخصی اعزام شد.
گفتنی است، آیت مهرعلی بیگلو (یوروش) به همراه محمود فضلی، شهرام رادمهر، لطیف حسنی و بهبود قلیزاده ۵ عضو کمیتهٔ مرکزی «یئنی‌گاموح» هستند که در ماه‌های پایانی سال ۹۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و متعاقباً هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند





طی هفته گذشته سه زندانی متهم به قتل در محوطه زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه سه متهم به قتل در محوطه زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.
این سه زندانی همگی از بند ۲ زندان مزبور که به دارالقرآن معروف است جهت اجرای حکم به پای چوبه دار رفتند.
به همراه ایشان ۲ زندانی متهم به قتل دیگر نیز حضور داشت که با اخذ رضایت از شکات پرونده به سلولهای خود بازگشتند.
گفتنی است، این اعدام از طریق رسانه‌های رسمی ایران اعلام نشده است.

وحید اصغری به زندان رجایی شهر منتقل شده است





وحید اصغری از متهمان جرایم سایبری به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید اصغری، وبلاگ نویس زندانی روز چهارشنبه مورخ ۲۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی از بند ۳۵۰ زندان اوین خارج و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.
وی هم اکنون در سالن ۱۲ بند ۴ این زندان که به زندانیان سیاسی تعلق دارد نگهداری می‌شود.
لازم به ذکر است وحید اصغری دانشجوی انفورماتیک دانشگاه بنگلور هند در تاریخ ۱۹ اردی‌بهشت ماه ۱۳۸۷ به هنگام خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی به اتهام تبلیغ علیه نظام و راه اندازی سایت‌های ضد دین و مخالف نظام بازداشت شد، وی پس از نزدیک به ۲ سال بازداشت در بند‌های ۲- الف و ۲۴۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در سالهای ۹۰ و ۹۱ دو مرتبه به اعدام محکوم شد که هر دوبار این حکم از سوی شعبه ۶ دیوان عالی کشور نقض شد. نامبرده در ۲۰ فروردین ماه سال جاری برای پنجمین بار از حضور در دادگاه بدلیل غیرقانونی دانستن آن و نیز اعمال شکنجه در زمان بازداشت خودداری نمود.

اعدام یک زندانی در ملاء عام در میانه





اجرای حکم اعدام در ملاء عام متهم به افساد فی الارض روز جاری دوشنبه در شهرستان میانه اجرا شد.
به گزارش مهر و به نقل از تارنمای عصر ایران، اجرای حکم اعدام متهم به افساد فی الارض با اتهاماتی همچون تشکیل باند پخش مواد مخدر با به کارگیری دختران بی‌سرپرست و بی‌بضاعت، حمل و نگهداری بیش از ۴۰۰ گرم کراک صبح روز جاری دوشنبه ۲۷ مرداد ماه در شهرستان میانه آذربایجان شرقی به اجرا درآمد.
edam
 edam2edam8

edam7edam5
edam4edam3