۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

اتحادیه اروپا پیگیر سرنوشت دو فعال عرب اهوازی است





نماینده دفتر پیگیری اتحادیه اروپا “جان ارورکه” طی هفته جاری اعلام کرد که اتحادیه اروپا از نزدیک سرنوشت دو زندانی سیاسی اهوازی محکوم به اعدام را پیگیری می کند.
این پیام نماینده دفتر پیگیری اتحادیه اروپا طی نامه ای که این دفتر به فعالان حقوق بشر اهوازی ارسال کرده، آمده است.
علی چبیشاط و سید خالد موسوی اهل شوش، دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام هستند که از روز ۱۸ مارس سال جاری میلادی توسط نیروهای اطلاعات به مکانی نامعلوم انتقال داده شده اند و تاکنون خانواده های آنها از سرنوشت شان خبری دریافت نکرده اند.
نماینده دفتر پیگیری اتحادیه اروپا (EEAS) در خطاب به فعالان اهوازی اظهار داشته است که اتحادیه اروپا از گزارشهای مبنی بر بدرفتاری و شکنجه و آزار محکومان عرب و اعترافات اجباری آنها در تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران را مد نظر گرفته و از نزدیک سرنوشت این زندانیان عرب اهوازی را پیگیری می کند.
در همین راستا نماینده اتحادیه اروپا اظهار داشته است که اتحادیه اروپا بارها از ایران خواسته است تا به حقوق بشر احترام بگذارد و به کنوانسیونهایی که خود از امضاء کنندگانش محسوب می شود پایبند باشد. وی افزود که اتحادیه اروپا به در خواستهای خود از ایران جهت احترام به حقوق بشر، به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم ادامه خواهد داد.
پیشتر سازمان عفوبین الملل و گزارشگران حقوق بشر سازمان در زمینه ایران نسبت به اعدام این دو فعال سیاسی عرب اهوازی هشدار داده اند. با وجود سپری شدن ٩٠ روز از ناپدید شدن این دو فعال عرب اهوازی، ایران همچنان حاضر نیست اطلاعی از سرنوشت آنها به خانواده ها بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر