۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

چهار ماه است که کارگران کارخانه لبنی پالود پارسیان حقوق نگرفته اند

به‌گفته یکی از کارگران شاغل کارخانه لبنی «پالود پارسیان» در نیشابور، حدود چهار ماه است که حقوق ۱۶۰ کارگر قراردادی این کارخانه پرداخت نشده است.
به‌گزارش هرانا به نقل از ایلنا، این کارگر که نامش منتشر نشده گفت: «شرکت صنایع لبنی پالود پارسیان تولیدکننده محصولات لبنی در شهرک صنعتی خیام نیشابور است که در چندین سال اخیر کارفرما به بهانه گسترش بحران در صنایع لبنی و کمبود نقدینگی، حقوق کارگران را با تأخیر پرداخت می‌کند.»
این در حالی است که محصولات این کارخانه به برخی کشورهای همجوار مانند تاجیکستان، افغانستان و کردستان عراق و همچنین تعدادی از کشور‌های منطقه خلیج فارس صادر می‌شود و فروش خوبی در منطقه دارد.
به‌گفته این کارگر، با وجود بهبود وضعیت مالی کارخانه در سال جاری، شرایط مالی کارگران تغییری نکرده است و مشکلات معیشتی آن‌ها به تبع عدم دریافت حقوق روز به روز بیشتر می‌شود.
در همین حال رضا رشیدآبادی، مدیرعامل کارخانه پالود پارسیان تعویق حقوق کارگران را تکذیب کرده و گفته است: «از مجموع ۲۰۰ کارگر این کارخانه فقط حقوق ۱۷ کارگر حدود سه ماه به تعویق افتاده است.»
وی تأکید کرد که حقوق این ۱۷ کارگر نیز صرفاً به دلیل این‌که در موعد مقرر به واحد مالی کارخانه مراجعه نکرده‌اند به تأخیر افتاده است.
مدیرعامل کارخانه پالود پارسیان نیز وضعیت تولید در این کارخانه را «مناسب» اعلام کرد اما گفت برخی بدهکاران مالی در موعد مقرر بدهی‌های خود را به کارخانه پرداخت نمی‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر