۱۳۹۱ آبان ۳, چهارشنبه

ازدواج ۱۷۷۳ کودک ۱۰ تا ۱۴ ساله همدانی








معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان از ۱۷۷۳ مورد ازدواج افراد بین ۱۰ تا ۱۴ سال در این استان خبر داد.
 معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان گفت: از ۳۴۲۸ مورد طلاق ثبت شده در استان، ۶۴۷ مورد در زندگی‌های کمتر از یک سال رخ داده است که این یک هشدار جدی محسوب می‌شود.
علی اکبر فامیل کریمی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، اظهار کرد: سال گذشته در افراد بین ۱۰ تا ۱۴ سال، ۱۷۷۳ مورد، ۱۵ تا ۱۹ سال ۸۷۰۵ مورد، ۲۰ تا ۲۴ سال ۷۷۶۴ مورد، ۲۵ تا ۲۹ سال ۲۷۴۵ مورد، ۳۰ تا ۳۴ سال ۱۲۳۲ مورد، ۳۵ تا ۳۹ سال ۵۰۵ مورد، ۴۰ تا ۴۴ سال ۲۱۴ مورد، ۴۵ تا ۴۹ سال ۱۱۸ مورد، ۵۰ تا ۵۴ سال ۹۷ مورد، ۵۵ تا ۵۹ سال ۶۹مورد، ۶۰ تا ۶۴ سال ۴۰ مورد، ۶۵ تا ۶۹ سال ۳۸ مورد، ۷۰ تا ۷۴ سال ۲۲ مورد و ۷۵ به بالا ۲۷ مورد ازدواج به ثبت رسیده است.

بازداشت چهارفعال سیاسی در کرج و شهریار








چهارتن از جوانان ساکن کرج و شهریار در ۱۹ مهرماه بازداشت شدند و سه تن از ایشان هنوز در بازداشت بسر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهارشنبه ۱۹مهرماه ساعت ۸ صبح چهارتن از جوانان ساکن شهریار و کرج بنامهای بابک ساران، مهدی صمدی، هومن آرمند و وحید برقی توسط نیروهای امنیتی در منازل خود بازداشت شدند.
وحید برقی یکی از بازداشت شدگان پس از گذشت یک هفته با تامین قرار وثیقه از زندان آزاد شد ولی سه تن دیگر همچنان در بازداشت‌گاه ۲۰۹ اوین در بازداشت بسر می‌برند.
بستگان یکی از بازداشت شدگان به گزارشگر هرانا گفت: قرار بازداشت هرسه نفر برای مدت ده روز دیگر تمدید شده است و ایشان باید بصورت بلاتکلیف در زندان باقی بمانند.
گفتنی است، بابک ساران فرزند امیرحسین حشمت ساران می‌باشد که در ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ در زندان رجایی شهر کرج فوت کرد.
از علت بازداشت این چهارتن هیچ‌گونه اطلاعی در دست نیست.

صبح امروز سه متهم قاچاق مواد مخدر در قزوین اعدام شدند








 ۳ متهم قاچاق مواد مخدر سحرگاه امروز در قزوین اعدام شدند.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین، سحرگاه روز جاری با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، مسئولین ندامتگاه مرکزی، نمایندگانی از نیروی انتظامی، پزشکی قانونی و تبلیغات اسلامی احکام اعدام ۳ تن از متهمان قاچاق مواد مخدر در قزوین به مرحله اجرا درآمد.
اسامی اعدام شدگان (حسن.ر)، (رضا.چ) و (حسین.س) اعلام شده است.
حجت الاسلام صادقی دادستان عمومی و انقلاب قزوین از اجرای احکام اعدام تعداد دیگری از متهمان قاچاق مواد مخدر در ماههای آینده خبر داد.
شایان ذکر است درخواست عفو نامبردگان طی دو نوبت در کمیسیون عفو استان و مرکز مطرح و در هر دو مرحله مورد مخالفت قرار گرفته و نهایتاً ریاست قوه قضاییه با اجرای حکم اعدام نامبردگان موافقت می‌نماید.

اخراج گسترده­‌ کارگران کارخانه خورشید زریوار









 بیکاری گریبان کارگران کارخانه خورشید زریوار سنندج که زیر مجموعه کارخانجات تولید نوشابه ایستک می‌باشد را هم گرفت و ۲۰ نفر از کارگران این کارخانه به بهانه کاهش تولید ناشی از کمبود مواد اولیه اخراج شدند.
بنا به گزارش کمیتهٔ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، این اخراجها در شرایطی صورت می‌گیرد که افزایش روز افزون قیمت‌ها فشار مضاعفی بر گرده کارگران و زحمتکشان وارد کرده و تامین ابتدایی‌ترین نیاز خانواده‌های کار‌گری با مشکلات جدی مواجه شده است.
کارخانجاتی که هنگام رونق از قِبَل کار کارگران سودهای فراوانی را نصیب خود ساخته‌اند هنگام مواجهه با هر مشکلی اولین و راحت‌ترین راه حل را اخراج کارگران می‌دانند.
در شرایط کنونی که اخراج و بیکارسازی منحصر به یک یا چند کارخانه نبوده و تقریبا همه کارگران در معرض اخراج هستند، کارگران، تنها باایجاد تشکل‌های مستقل کارگری قادر خواهند بود از امنیت شغلی و منافع خود دفاع نمایند.

تصحیح خبر اجرای حکم لیلا توسلی








روز گذشته خبری منتشر شده بود مبنی بر اجرای ۲ سال حبس لیلا توسلی که بدینوسیله اصلاح می‌شود.
یک منبع آگاه و از نزدیکان خانواده توسلی در اینباره به گزارشگر هرانا گفت: لیلا توسلی سال ۱۳۸۹ با دستور مقام قضایی برای اجرای حکم حبس قطعی به زندان مراجعه کرد و بعد از گذراندن بیش از یک سال به مرخصی آمد و تا پایان دوره محکومیت دوساله خود را در بیرون از زندان سپری کرد. وی روز ۱۸ مهر با مراجعه به زندان اوین و گذراند حدود ۲ ساعت در بند زنان زندان، برگه آزادی خود را دریافت کرد.
خبرگزاری هرانا ضمن تصحیح خبر روزگذشته اعلام می‌دارد که نبود امنیت برای مدافعان حقوق بشر در ایران و قربانیان در امر اطلاع رسانی بعضا موجب انتشار گزارشات مخدوشی می‌شود که هرانا همواره تلاش دارد با امکانات و تجربیات خود صحت سقم این گزارشات را پس از بررسی منتشر نماید.