۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

محکومیت ۱۵ ساله برای ۳ تن از بازداشت شدگان سرای اهل قلم









 حکم یازده سال حبس تعزیری و ۱۵ سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی و رسانه‌ای برای ۳ تن از بازداشت شدگان سرای اهل قلم صادر شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی احضار تلفنی سه نفر از اعضای سرای اهل قلم به شعیه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی احکام ذیل به آن‌ها ابلاغ گردید.
اکبر امینی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به تحمل چهار سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم گردید و ایشان به مدت ۵ سال از عضویت در احزاب، گرو‌ها و فعالیتهای رسانه‌ای و فضای مجازی محروم گردید. در ضمن یک سال حکم تعلیقی ایشان با تایید این حکم اجرا خواهد خواهد گردید.
پژمان ظفرمند به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به ۳ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیتهای رسانه‌ای و مجازی محکوم گردید.
محمد پارسی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به تحمل دو سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گرو‌ها و فعالیتهای رسانه‌ای و فضای مجازی محکوم گردید.
گفتنی است، در پی‌ ورود نیروهای امنیتی به جلسه سرای اهل قلم در تاریخ سه شنبه ۹ آبان٬ حدود ۷۰ نفر بازداشت شده بودند که پس از آزادیِ بسیاری از متهمین، از این میان ۱۷ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود بوسیلهٔ یک دستگاه ون به زندان اوین منتقل و دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی در اقدامی جداگانه توسط پلیس امنیت بازداشت و به اوین منتقل شده‌اند.
از افراد بازداشت شده دکتر مهدی خزعلی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت و در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
فشار‌ها و تهدیدات بر اعضای سرای اهل قلم بعد از بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد و تعدادی دیگر از این اعضا به دادگاه احضار شده‌اند.

دژ تاریخی اسد خان به آغل گوسفندان تبدیل شده است








سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان از تبدیل شدن یک اثر تاریخی بسیار قدیمی به آغل گوسفندان خبر داد.
غلام‌رضاجلیلی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: دژ اسدخان در اندیکا واقع شده است و قدمت آن به دوران اسلامی برمی‌گردد.
وی افزود: در حال حاضر مردم آن منطقه به عنوان آغل و طویله از این دژ قدیمی و تاریخی استفاده می‌کنند.
جلیلی‌نیا توضیح داد: دژ اسدخان هم‌اکنون در حال نابودی و تخریب است و اگر همین گونه پیش برود تا چند وقت دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند.
وی خاطرنشان کرد: ما بار‌ها اداره میراث فرهنگی استان و حتی کشور را در جریان این فاجعه قرار دادیم اما هنوز هیچ‌گونه اقدامی از جانب آ‌ن‌ها صورت نگرفته است.
این دوستدار میراث فرهنگی ادامه داد: دژ اسد خان با وجود اینکه ثبت ملی شده و قدمت زیادی دارد از داشتن حتی یک نگهبان محروم است و هنوز تعیین حریم نشده است.

بدقولی مسوولان در پرداخت دیه قربانیان حادثه ریزش معدن طبس









با گذشت بیش از چهار ماه از کشته شدن هشت کارگر در حادثه ریزش معدن یال شمالی واقع در شهرستان طبس، خانواده‌های قربانیان از عدم پرداخت دیه، پایین بودن مبلغ مستمری‌ها و عملی نشدن قول مسئولان برای استخدام فرزندان ارشد کارگران قربانی گلایه دارند.
در بیست و هشتم آذرماه سال گذشته حادثه‌ای تلخ در طبس اتفاق افتاد که خاطره آن روز هنوز از خاطر معدن کاران طبس و خانواده‌های قربانیان کمرنگ نشده است. در آن روز به دلیل ریزش معدن یال شمالی هشت نفر از کارگران معدنچی کشته شدند.
ایلنا در این زمینه نوشت: در دیدار جمعی از نمایندگان کارگری با آن‌ها بازماندگان اعلام کردند: تاکنون نه تنها وعده‌های مسئولان در مورد اشتغال فرزندان ارشد ذکور کارگران قربانی عملی نشده است بلکه حتی دیه‌های جانباختگان این حادثه نیز پرداخت نشده است.
در این دیدار فرزند یکی از قربانیان نامه‌‌ای را نشان داد که در آن فرماندار طبس خطاب به «امینی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته است تا با توجه به قول مساعد وزیر مبنی بر بکارگیری فرزندان ذکور خانواده‌های قربانیان دستور استخدام آنان داده شود که از آن تاریخ تا کنون هنوز دستوری برای استخدام این افراد صادر نشده است.