۱۳۹۲ اسفند ۲۵, یکشنبه

مستند سراسر دروغ پخش شده از صدا و سیما





طی هفته گذشته صدا و سیما (تلویزیون دولتی ایران) طی چندین برنامه در خصوص زندانیان اهل‌سنت محکوم به اعدام، اقدام به پخش اعترافات مغشوش چند زندانی نمود.
نماینده زندانیان اهل‌سنت قزل‌حصار، رجایی شهر و اوین، طی نامه‌ای که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته در خصوص این برنامه توضیحاتی می‌دهد.
متن کامل نامه را در زیر می‌خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
دلایلی بر رد اتهامات وارده در مستند پخش شده در شبکه خبر نسبت به چهار زندانی اهل سنت کرد.
در روز جمعه ۲۳ اسفند در ساعت ۸/۳۰ شب، مستندی پخش شد که در آن به نامه‌ای که عفو بین الملل نسبت به چهار زندانی اعدامی منتشر کرده حرف زده شد و کلا سیستم بین المللی و سازمان عفو بین الملل را زیر سوال می‌برد و تنها کشور حق بجانب که اصل حقوق بشر را رعایت می‌کند ایران را معرفی می‌کند.
در این مستند اتهاماتی از جمله ترور یکی از شخصیتهای اهل سنت به اسم ماموستا شیخ الاسلام به این مظلومین اهل سنت ربط داده می‌شود و اتهاماتی دیگر مثل ترور و انبار اسلحه و خیلی چیزهای دیگر.
حال می‌خواهم برای روشن کردن پرونده این جوانان چند دلیل محکمه پسند برای تمام حق طلبان دنیا بیان کنم:
۱- زندانیان ذکر شده در زمان ترور ماموستا شیخ الاسلام در بازداشتگاه اطلاعات سنندج به سر می‌بردند. تاریخ دستگیر ایشان به شرح زیر می‌باشد:
جمشید و جهانگیر دهقانی دو برادر از یک خانواده فقیر، تاریخ دستگیری ۲۷/خرداد/۱۳۸۸
کمال ملایی تاریخ دستگیری ۲۳/تیر/۱۳۸۸
حامد احمدی متاهل تاریخ دستگیری ۸/مرداد/۱۳۸۸
این در حالی است که حکومت بار‌ها و بار‌ها قتل این فرد را به لقمان امینی که چهار سال است در اطلاعات سنندج به سر می‌برد نسبت داده است و نیز ظاهرا وی اعتراف به ترور این ماموستای اهل سنت کرده و در مستند‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود به ضارب ماموستا شیخ الاسلام که در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۸۸ ترور شد معرفی می‌شود که با نگاه کردن به تاریخ ترور و دستگیری این زندانیان خود بهتر می‌توانید قضاوت کنید که چه دسیسه شیطانی برای این جوانان تدارک دیده‌اند و با سوء استفاده از یک ترور و احساس ایجاد شده در میان اهل سنت از این قضیه چطور سوء استفاده می‌کند و آن را چماقی برای سر کوب جوانان اهل سنت کرد قرار داده‌اند. حکومت حتی پارسال در ۷/دیماه/۹۱ به همین اتهام شش زندانی اهل سنت کرد را در زندان قزلحصار در خفقان اعدام کرد.
۲- این چهار زندانی چند بار دست به اعتصاب غذای طولانی زده‌اند و در اعتصاب‌هایشان تنها چیزی که خواسته‌اند این بوده که جلسه رسیدگی مجدد به اتهاماتشان در یک دادگاه علنی و عادلانه با حضور وکیل‌های تعینی برگزار شود.
از آن روز که آن شش زندانی که در دی ماه ۹۱ اعدام شده‌اند و چهار نفری که حکم اعدامشان صادر شده و اکنون در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برند، در یک دادگاه فرمایشی و ساختگی در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست محمد مقیسه بدون حق وکیل و با وکیل تسخیری که از طرف اطلاعات تعیین شده دادگاهی شده‌اند و در ده دقیقه ده نفر بدون حق اعتراض و با توهین و افترا به محاربه و اقدام علیه امنیت ملی محکوم می‌شوند و حکم اعدام آن‌ها بعد از حدودا دو سال سلول انفرادی صادر می‌شود.
تاریخ اعتصابهای این جوانان به شرح زیر است ۳۰/بهمن/۹۱ تا تاریخ ۲۶/اسفند/۹۱به مدت ۲۷روز
تاریخ۳/مهر تا ۱۱/مهر۹۲به مدت۸روز
تاریخ ۱۳ آبان تا تاریخ ۲۸بهمن۹۲به مدت ۷۵روز که همیشه و با وعده مسولان قضای نسبت به برگزاری دادگاهی علنی و عادلانه موجب شکستن اعتصابشان شده ولی تابحال این وعده محقق نشده است.
۳- این زندانیان بار‌ها و طی پخش فیلم‌های در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای که الان هم در یوتیوب قابل مشاهده است و نامه‌ها و استمداد خواهی خود به تمام جوامع بین المللی نسبت به اتهاماتی که به آن‌ها وارد شده اعلام برائت کرده‌اند و خواهان این بوده‌اند که چرا اگر کاری کرده‌ایم دادگاهیمان علنی نبوده تا حقیقت هم برای تمام دنیا روشن شود.
۴-این چهار نفر صراحتا گفته‌اند که هیچ کدام بیرون‌شناختی در مورد همدیگر نداشته‌اند و حتی بچه یک محله در شهر سنندج نبوده‌اند و فقط در یک دسیسه و پرونده سوری قرار گرفته‌اند که با شکنجه‌های جسمی وروحی و روانی که بر آن‌ها وارد بوده مجبور به امضا و مهر چند برگه کرده‌اند و با وعده آزادی به آن‌ها و خانواده‌هایشان و تهدید خانواده‌ها این پرونده را چند سال در خفقان نگه داشته‌اند و حال که صدایشان به سازمانهای حقوق بشری و سازمانهای بین المللی رسیده، دست پاچه شده‌اند و نمی‌دانند چطور این جنایت‌ها را بپوشانند.
۵-این انبار اسلحه‌هایی که از زندانیان گرفته شده کجاست؟ چطور از آن فیلم نگرفته‌اند و آن را پخش نکرده‌اند چون روال کار وزارت اطلاعات طوری است که اگر کوچک‌ترین چیزی از کسی سراغ ببرد فورا مستند سازی می‌کند و آن را به تمام دنیا نشان می‌دهد.
حالا می‌خواهم قضاوت را به تمام روشنفکران و انسان دوستان دنیا بسپارم که یک همچنین پرونده‌ای چرا علنی نبوده، چرا حکومت برای روشنگری دنیا این کار را انجام نداده؟
پس من به عنوان نماینده زندانیان اهل سنت کرد از تمام جوامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری و رسانه‌های آزاد دنیا می‌خواهم برای نجات جان این جوانان اهل سنت که خطر اعدام آن‌ها هر لحظه وجود دارد فعالیت خود را شروع کنند و در این قضیه کوتاهی نکنند و روشنگری واقعی برای دنیا انجام دهند چون رسانه ملی ایران شروع به پخش مستند‌هایی کرده که احتمال دارد بخواهد اذهان عمومی را برای انجام جنایتی آماده کند.
بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش زیک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو‌ها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
با سپاس و تشکر از شما نماینده زندانیان اهل سنت زندانهای رجایی شهر، اوین و قزلحصار
ایمان کردستانی

عدنان حسن‌پور به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد





عدنان حسن‌پور روزنامه نگار زندانی کرد، پس از ۱۵ روز نگهداری در بند قرنطینه زندان زابل به زندان مرکزی زاهدان تبعید شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عدنان حسن‌پور که روز سه شنبه ٢٩ بهمن ماە ١٣٩٢ بدون اطلاع برای تبعید به زندان زابل منتقل شده بود پس از ۱۵ روز به زندان مرکزی زاهدان منتقل و اکنون در بند ۶ این زندان بسر می‌برد.
این روزنامه نگار زندانی کُرد در تاریخ ۵ بهمن ماه ١٣٨۵ بازداشت شد و در تاریخ ٢٢ خرداد سال ٨۶ به اتهام محاربه به اعدام محکوم گردید.
وی پیش از بازداشت عضو تحریریه «هفته نامه ئاسو» بوده که به دو زبان کردی و فارسی منتشر می‌شد. این هفته نامه در سال ۱۳۸۴ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی توقیف شد.
حکم این روزنامه‌نگار کُرد در دادگاه تجدید نظر به پانزده سال زندان کاهش یافت و از آن تاریخ تا به حال ازهر نوع مرخصی محروم بودە است.

محکومیت فرزند یک زندانی سیاسی در زندان زاهدان





جمال آگوشی پسر محمدامین آگوشی زندانی سیاسی زندان زاهدان بدلیل تماس با نهادهای حقوق بشری به ۱ سال زندان محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمال آگوشی فرزند ۲۷ ساله محمدامین آگوشی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب پبرانشهر به ۱ سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شد و حکم مزبور در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.
دلیل بازداشت جمال آگوشی تماس وی با نهادهای حقوق بشری جهت پیگیری وضعیت وخیم پدرش در زندان مرکزی زاهدان بوده است.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: وضعیت جسمی محمدامین آگوشی معلم بازنشسته در زندان مرکزی زاهدان نیز وخیم گزارش شده است.

اعدام یک متهم به قتل در سمنان





حکم قصاص یک متهم به  قتل در سمنان پس از سیر تشریفات قانونی اجرا شد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، حکم قصاص نفس یم زندانی متهم به قتل امروز در زندان مرکزی سمنان به اجرا درآمد.
فرد محکوم شده که «ح – پ» فرزند محمدرضا نام داشت، به جرم قتل عمدی توسط شعبه دوم دادگاه کیفری استان سمنان به قصاص محکوم شده بود.
لازم به ذکر است؛ دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف استان سمنان برای کسب رضایت از اولیای دم نهایت تلاش خود را به‌کار گرفتند که در نهایت با درخواست اولیای دم، حکم فوق اجرا شد.

احضار یک درویش در شیراز در ارتباط با تجمع دراویش مقابل دادستانی





صبح امروز یک درویش ساکن شیراز از سوی پلیس امنیت (فتا) برای ساعاتی در اداره اماکن شیراز مورد بازجویی تهدید آمیز قرار گرفت
به گزارش مجذوبان نور؛ آقای ابراهیم صادقی از دراویش ساکن شیراز صبح امروز توسط پلیس امنیت شیراز در ارتباط با تجمع اخیر دراویش در مقابل دادستانی تهران مورد بازجویی قرار گرفت. در این بازجویی که با تهدید و ارعاب همراه بوده است، مامورین این درویش را جهت اخذ تعهد اجباری در ارتباط با عدم شرکت در تجمعات مخل امنیت ملی و صدور فراخوان‌های مشابه، با تهدیداتی چون اخراج از دانشگاه و ایجاد درد سر برای وی، تحت فشار قرار دادند که با این وجود امضا تعهد نامه از سوی این درویش جوان رد شد.
تفتیش عقاید، توهین به بزرگان و مشایخ طریقت گنابادی، طرح اکاذیب در مورد جرایم دراویش زندانی از دیگر مواردی بوده که در این بازجویی غیرقانونی طرح شد، اما عمده سوالاتی در ارتباط با تجمع دراویش زندانی در مقابل دادستانی صورت گرفت. برخورد خشن و تهدید به ضرب و شتم نیز از دیگر موارد مشهود در این بازجویی بوده است.
یادآور می‌شود روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه عده زیادی از دراویش از سراسر کشور در اعتراض به وضعیت دراویش زندانی در مقابل دادستانی تهران گرد آمده و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت آن‌ها می‌شوند. این گردهمایی اعتراضی در هر دو روز با بازداشت‌های گسترده و برخورد خشونت آمیز سرکوب می‌شود.

خبرنگاران تابناک سه ماه است حقوق نگرفته اند





کارکنان و روزنامه نگاران روزنامه تابناک که منعکس کننده نظرات محسن رضایی است، سه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.
کارکنان این روزنامه پیش از این در آذرماه سال جاری بعلت تعویق در پرداختی های خود اعتصاب کرده بودند.
به گزارش ندای سبز آزادی، روزنامه تابناک که بعد از اینکه آقای روح الامینی از روزنامه ملت ما رفت، شروع به انتشار کرد، سه ماه است که به کارکنان خود حقوق نداده است.
به گفته کارکنان این روزنامه بعد از رفتن روح الامینی مشکلات تازه ای برای این روزنامه ایجاد شد و محسن رضایی کاندیدای دائمی ریاست جمهوری که از مدیران اصلی این موسسه است، از پرداخت کمک مالی به روزنامه خودداری کرده است.
روزنامه نگارانی که در این روزنامه مشغول به کار هستند، طی ماه های اخیر همواره با تعویق حقوق خود را دریافت کرده اند و از دی ماه سال جاری تاکنون هیچ حقوقی به آنان پرداخته نشده است.
به گفته کارکنان این روزنامه در صورت هر گونه اعتراض و تقاضایی برای پرداخت حقوق معوقه، روزنامه نگاران تهدید به اخراج می شوند.
یکی از روزنامه نگاران تابناک ملت گفت: افرادی که ادعای مدیریت کشور را دارند و کاندیداهای دائمی هستند، چگونه از پس اداره یک بنگاه بر نمی آیند و پول روزنامه نگارا بیچاره رو با خیال راحت تعویق می اندازند. برای اینکه می دانند فرآیند شکایت از آنها هم طویل المدت است.
در گفت و گویی که خبرنگار ندای سبز آزادی با جمعی از روزنامه نگاران تابناک داشت آنان با انتقاد از استفاده ابزاری صاحبان قدرت از رسانه ها و راه اندازی روزنامه به منظور ایجاد تریبونی برای تبلیغات ریاست جمهوری گفتند: اگر آنها فکر می کنند که روزنامه تریبون خوبی است برای تبلیغات ریاست جمهوری، پس چرا به قواعداین صنعت تن نمی دهند؟ این عدالتی است که این آقا به شهروندان ایران وعده می داد؟ یا این آن چیزی است که در مناطره با احمدی نژاد پز می داد که ما در زمان جنگ کشور را اداره می کردیم.
چندی پیش نیز کارکنان وبسایت روزنامه تابناک اعتصاب کردند و مخاطبان وب‌سایت روزنامه تابناک با مراجعه به آدرس سایت مذکور با این اخطار روبرو می‌شدند: این پایگاه به دلیل اعتصاب کارمندان بخش وب سایت روزنامه تابناک تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.
گفته می شد که کارمندان وب‌سایت روزنامه تابناک به دلیل مشکلات مالی دست به چنین اعتصابی زده‌ بودند.
روزنامه ملت ما پیش از انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال جاری به تابناک تغییر نام داده است و این روزنامه همچون سایت تابناک از نظرات محسن رضایی حمایت می‌کند.
مدیر مسئول روزنامه تابناک محمد قادری و سردبیر آن سعید صدرائیان است. قادری پیش از این سردبیر سایت خبری-تحلیلی تابناک بود.
همچنین صاحب امتیاز روزنامه تابناک، مؤسسه فرهنگی “ملت تابناک ما” است که این مؤسسه هم به‌تازگی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

بیش از ۲۰۰ کارگر پارچه مقدم ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند





نماینده کارگران کارخانه تولید پارچه «مقدم» از تأخیر در پرداخت ۴ ماه دستمزد و حق عیدی بیش از ۲۰۰ نفر از همکارانش خبر داد.
این کارگر که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: کارخانه پارچه «مقدم» که سابقه طولانی در حوزه تولید پارچه‌های فاستونی دارد به سبب مشکلات کمبود نقدینگی، از عهده پرداخت چهار ماه حقوق و عیدی پایان سال کارگران بر نیامده است.
این کارگر پیرامون وضعیت فروش و تولید محصولات تولیدی این کارخانه گفت: کارخانه مقدم از این بابت هیچگونه مشکلی ندارد و مشکل عمده این واحد تولید پارچه، افزایش قیمت مواد اولیه تولید است که به طرز سرسام آوری گران شده است.
به گفته این کارگر قدیمی، صنعت نساجی یکی از اشتغال زا‌ترین صنایع تولیدی است. او در این رابطه افزود: کارخانه پارچه مقدم اوایل پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۶۰۰ کارگر مستقیم داشت که این تعداد امروز به ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.
او گفت: بخش عمدی از نیروی کار این واحد حدود ۷۰۰ نفر از سال ۸۰ تا هم اکنون به تدریج بازنشسته شده‌اند و هم اکنون ۴۰ نفر نیز مشمول بازنشستگی پیش از موعد شده‌اند که به دلیل ناتوانی کارفرما در پرداخت سهم اضافه ۴ درصدی ‌اش در مشاغل سخت و زیان آور، امکان بازنشستگی ندارند و تامین اجتماعی نیز در این مورد هیچگونه همکاری با کارگران ندارد.
این کارگر در انتقاد از تامین اجتماعی گفت: با وجود ابراز آمادگی کارفرما برای پرداخت اقساطی سهم ۴ درصدی خود در بازنشستگی کارگران و همچنین مصوبه‌ای که در این خصوص در استانداری البرز، تاریخ ۱۶ شهریور ماه سال جاری صادر شده است متاسفانه تامین اجتماعی از بازنشسته کردن این ۴۰ کارگر خوداری می‌کند.
این کارگر مهم‌ترین عامل بحران و کاهش نیرو در این کارخانه را سیاستهای غلط دولت در عرصه واردات منسوجات عنوان کرد و گفت: واردات بی‌رویه منسوجات طی سالهای گذشته و حذف یارانه‌های بخش تولید در سالهای اخیر صدمات جبران ناپذیری را به واحدهای نساجی وارد کرده است.
به گفته وی، تحریمهای اقتصادی کشورهای غرب نیز بحران این واحد‌های تولیدی را دو چندان کرده، بطوریکه این کارخانه مواد اولیه تولیدش را که خرداد ماه سال ۹۰ با حداکثر قیمت ۲۴ هزار تومان خریداری می‌کرد امروزه ناچار است با ۷۰ هزار تومان و بصورت نقد بپردازد.
بدهی به تدریج به ۴ ماه رسید
در این رابطه، مصطفی محذب مدیر عامل کارخانه پارچه مقدم، ضمن تایید تعویق ۴ ماهه حقوق کارگران این کارخانه، گفت: معوقات حقوقی کارگران مربوط به شش ماه از سال ۹۱ است که به مرور پرداخت حقوق کارگران را به تاخیر انداخته است.
محذب با بیان اینکه در سال جاری ۲ ماه از حقوق سال گذشته کارگران پرداخت شده است افزود: آخرین حقوقی که کارگران دریافت کرده‌اند مربوط به حقوق آبان ماه بوده است.
به گفته کارفرما، این کارخانه در سال جاری۶۵۰ میلیون تومان نیز بابت سنوات ۶۵ کارگر خود پرداخت کرده است.

پایان اعتصاب غذای علی سلان‌پور و غلامرضا خسروی





علی سلمانپور و غلامرضا خسروی به درخواست همبندیانشان به اعتصاب غذا پایان دادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا علی سلان‌پورو غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین با درخواست همبندیانشان به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «علی سلانپور و غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ در حالیکه مورد تقدیر و تجلیل همبندیان خود قرار گرفتند به درخواست آنان به اعتصاب خود پایان دادند».
۱۰ روز پیش آنان در اعتراض به عدم رسیدگی‌های پزشکی و درمانی به زندانیان سیاسی و عقیدتی و اجبار در پوشیدن لباس توهین آمیز زندان و تبعید زندانیان سیاسی و عقیدتی و همبستگی با دراویش گنابادی دست به اعتصاب غذا زده بودند.

خونریزی کلیه شهرام احمدی و بی‌توجهی مسئولین





شهرام احمدی زندانی عقیدتی محکوم به اعدام زندان اوین طی روز گذشته با خونریزی کلیه مواجه بود و مسئولین کماکان نسبت به درمان وی بی‌توجهی می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام احمدی زندانی اهل‌سنت بند ۳۵۰ زندان اوین که پیش‌تر کلیه چپ خود را در زندان از دست داده بود، باخونریزی کلیه روبرو شده و مسئولین زندان کماکان نسبت به درمانش کم توجهی می‌کنند.
شهرام احمدی که به اعدام محکوم شده در ۷ دی ماه ۱۳۹۱ شاهد اعدام برادرش بهرام احمدی در زندان قزل‌حصار کرج بوده است.

افشین بایمانی همچنان از رفتن به مرخصی درمانی محروم است





افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج با وجود موافقت مسئولین امور همچنان از مرخصی استعلاجی محروم مانده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی که بیش ۱۳ سال را در زندان سپری کرده است، روز شنبه ۱۶ آذر ماه و شنبه ۲۳ آذر ماه دچار حمله قلبی شد.
مجددا وی در دومین حمله قلبی خود بصورت اورژانسی به بیمارستان خمینی تهران منتقل و پس از دو روز بدون انجام درمان مناسب به داخل زندان بازگردانده شد.
اکنون باوجود گذشت بیش از سه ماه از این جریان و با وجود موافقت مسئولین امور از جمله پزشکی قانونی، همچنان وی به مرخصی درمانی اعزام نشده است.
افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» بازداشت و به اعدام محکوم می‌شود.
این حکم در دادگاه تجدید نظر به تایید می‌رسد، اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل می‌ابد.

حکم ۲۰ ضربه شلاق حسین فرزین اجرا شد





حکم ۲۰ ضربه شلاق حسین فرزین معاون سابق شهردار مشهد و کارگردان تلویزیون در زندان وکیل‌آباد مشهد به اجرا درآمد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین فرزین از سرداران سابق سپاه، معاون سابق شهردار مشهد و کارگردان تلویزیون در تاریخ ۳ اسفند ماه سال جاری پس از احضار به دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد تا محکومیت ۱۵ ماه زندان و ۲۰ ضربه شلاق خود را در این زندان تحمل کند.
حکم ۲۰ ضربه شلاق این سردار بازنشسته سپاه روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ماه در اجرای احکام زندان وکیل‌آباد مشهد به اجرا درآمد.
گفتنی است، حسین فرزین بیستم مهرماه سال ۱۳۸۹با یورش نیروهای اطلاعات سپاه مشهد به منزلش دستگیر شده و بعد از ۳ ماه با قرار وثیقه‌ای ٣٠۰ میلیون تومانی، موقتا از زندان آزاد شده بود.

بی‌خبری از وضعیت اکبر آزاد پس از ۲۰ روز بازداشت





با وجود گذشت ۲۰ روز از بازداشت اکبرآزاد، فعال سیاسی آذربایجانی هنوز از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.
یک منبع مطلع در همین رابطه به گزارشگر هرانا گفت: «خانواده آقای آزاد از وضعیت وی هیچ اطلاعی ندارند و وی تنها در روز نخست دستگیری طی تماس تلفنی کوتاهی از بازداشت خود در زندان اوین خبر داده است.»
این در حالی است که در پیگیری‌های مکرر خانواده‌ او، مسولان این زندان از وجود او اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. گفتنی است اکبر آزاد فعال سیاسی آذربایجانی، از کمر درد و زانو درد مزمن رنج می‌برد.
اکبر آزاد به همراه تنی چند از فعالین آذربایجانی در مراسمی که به مناسبت تجلیل از زبان مادری در ۲ اسفند در محله اکبر آباد تهران تشکیل یافته بود دستگیر شده‌اند.

سازمان های حقوق بشری خواستار تمدید مأموریت احمد شهید










 ۲۶ سازمان عمده حقوق بشری در نامه ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار تمدید مأموریت احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه شدند.
گروههای حقوق بشری و فعال جامعه مدنی ِ امضاء کننده این نامه از دولت های عضو شورای حقوق بشر خواسته اند تا در بیست و پنجمین جلسه ی شورای حقوق بشر سازمان ملل به قطعنامه تمدید مأموریت دکتر احمد شهید در مورد وضعیت حقوق بشر ایران، رأی مثبت دهند.
همچنین در این نامه، نمایندگان ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل تشویق به شرکت در جلسه ای در ۱۷ مارس شده اند که طی آن، احمد شهید قرار است گزارش خود در مورد نقض فاحش حقوق بشر در ایران ایراد کند.
در متن این نامه، با انتقاد شدید از عدم تغییر وضعیت نقض حقوق بشر در دولت روحانی، که با وعده ی بهبود وضعیت حقوق بشر بر اریکه قدرت نشست، گزارش مفصلی از نقض حقوق بشر در دولت او آمده است.