۱۳۹۲ دی ۱۰, سه‌شنبه

انتقال آرش شریفی به زندان اوین








 آرش شریفی زندانی اهل سنت محکوم به اعدام زندان مرکزی کاشان به زندان اوین منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش شریفی زندانی عقیدتی اهل سنت که روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به زندان مرکزی کاشان منتقل شده بود، طی روز گذشته به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
آرش شریفی در مهر ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اتهام «هواداری از گروههای سلفی» به اعدام محکوم شد.
گفتنی است، آرش شریفی به بیماری آسم مزمن مبتلاست و دچار حملات شدید آسم می‌شود.
هم اکنون شش زندانی اهل سنت محکوم به اعدام دیگر بنام‌های مختار رحیمی، شهرام احمدی، کاوه ویسی، کاوه شریفی، طالب ملکی و بهروز شاه نظری در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شوند که خطر اجرای حکم ایشان باعث نگرانی محافل حقوق بشری شده است.

عدم انتقال احمد شاهرضایی به بند ۳۵۰









 احمد شاهرضایی بجای انتقال به بند ۳۵۰ از قرنطینه زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد شاهرضایی که روز شنبه ۷ دی ماه جهت اجرای محکومیت بازداشت شده بود به دنبال جلوگیری مسئولین زندان و وزارت اطلاعات از انتقال وی به بند ۳۵۰، از قرنطینه ۱ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد.
در پی تماس تلفنی این فعال سیاسی و دانشجویی سابق دانشگاه یزد با نزدیکان خود ضمن اعلام انتقالش به بند ۸ زندان اوین که ویژه جرائم مالی می‌باشد، از برخوردهای بسیار ناشایست سایر زندانیان و مامورین زندان با او و شرایط نا‌مناسب خود در این بند خبر داد.
احمد شاهرضایی به جرم تبلیغ علیه نظام به واسطه پوشش خبری و ارتباط با خانواده زندانیان سیاسی در دادگاه انقلاب اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و ۲ ماه نیز از تایید حکم او گذشته بود.
وی در گذشته نیز به اتهام شرکت در تظاهرات و اقدام علیه امنیت ملی به یک سال و نیم زندان محکوم شده و حکم خود را در سال ۸۹ و ۹۰ در زندان اوین به طور کامل سپری کرده و سابقه بازداشت ۴۸ روزه در آبان و آذر ۹۱ را نیز توسط وزارت اطلاعات داشته است.

1506653_465697590200842_527366170_n

photo.php

ممنوعیت حضور مسیحیان فارسی زبان در کلیسای پطرس مقدس









کلیسای پطرس مقدس در تهران ممنوعیت حضور مسیحیان فارسی زبان را در این کلیسا اعلام کرد.
به گزارش «محبت نیوز» در ادامه فشارها بر کلیساهای کشور و تعطیل کردن کلیساهایی که عمدتن مسیحیان فارسی زبان در آن حضور دارند، کلیسای ساختمانی و رسمی پطرس مقدس در تهران درهای خود را به روی ایمانداران و نوکیشان مسیحی فارسی زبان بست .
بر اساس این گزارش در آستانه کریسمس سالروز تولد عیسای مسیح ، روز یکشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۲ «سرگیس بنیامین» کشیش کلیسای پطرس در تهران، از اعضای این کلیسا که عمومن از مسیحیان فارسی زبان می باشند خواسته است که دیگر به این کلیسا مراجعه نکنند. این در حالیست که برخی از اعضا این کلیسا بیش از ۲۰ سال است که در این کلیسا عضویت داشته و در مراسم های هفتگی کلیسا شرکت می کنند.
یک هفته پس از آن که «کشیش بنیامین» از مسیحیان فارسی زبان خواست تا از حضور در کلیسا خودداری کنند از روز ۲۴ آذرماه سالجاری با نزدیک شدن به ایام کریسمس به طور رسمی نگهبان جلوی درب ورودی کلیسا از ورود اعضای فارسی زبان جلوگیری کرد. این ممنوعیت، معلمین کانون شادی ، خادمین و مشایخ کلیسا که از افراد با سابقه هستند را نیز شامل می گردد و حتی به آنان ابلاغ شده که برای پیگیری امورات شخصی هم به این کلیسا مراجعه نکنند !
هم‌چنین شنیده ها حاکی از آن دارد که کشیش سرگیس بنیامین اعلام کرده که از این پس این کلیسا به زبان غیر از زبان فارسی موعظه و مراسم هفتگی در آنجا برگزار خواهد شد. مدتهاست که کلیساها در ایران تحت فشار نهادهای امنیتی بویژه اطلاعات سپاه قرار گرفته اند تا از برگزاری جلسات به زبان فارسی خودداری کنند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این اعضا و ایمان‌داران کلیسا در پی فشار و تهدیدات مسئولان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کارت ملی و مشخصات خود را به این ارگان داده بودند و گویا وزارت اطلاعات بر این باور بوده که این تصمیم به نوعی بازدارنده خواهد بود و ترس از شناسایی مانع حضور فارسی زبانان در کلیسا می‌شود.
گفتنی است به جز چند خانوار مسیحی آشوری و یا ارمنی، بیشترین اعضای کلیسای پطرس مقدس در تهران را مسیحیان فارسی زبان تشکیل می دهند و در صورت عدم حضور آنان در واقع این کلیسا رو به تعطیلی خواهد رفت.
به اعتقاد تحلیلگران پشت پرده این قضایا «یوناتن بت کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی رژیم قرار دارد. سوابق وی نشان داده که همکاری تنگاتنگی به ویژه در سالهای اخیر با وزارت اطلاعات داشته و در نتیجه همین همکاری‌ها توانسته از قدرت و نفوذ خود استفاده کرده و بسیاری از کشیشان آشوری و ارمنی را با تهدید متقاعد سازد که تا از ورود نوکیشان و مسیحیان فارسی زبان به کلیساها جلوگیری کنند.
از سال ۲۰۱۱ اعمال فشار و محدودیت بر کلیساهای رسمی به شکل جدی‌تری آغاز و تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشته است.

مخالفت با ملاقات حضوری شش زندانی اهل سنت در زندان اوین



احتمال اجرای حکم اعدام در پی پخش اعترافات تلویزیونی مغشوش








مسئولین قضایی بار دیگر با ملاقات حضوری زندانیان اهل سنت زندان اوین مخالفت کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بستگان دوتن از زندانیان اهل سنت در بند ۳۵۰ زندان اوین که برای گرفتن ملاقات حضوری به نزد دادستان مراجعه کرده بودند با مخالفت وی روبرو شدند.
مختار رحیمی، شهرام احمدی، کاوه ویسی، کاوه شریفی، طالب ملکی و بهروز شاه نظری، شش تن از زندانیان اهل سنت محکوم به اعدام بند ۳۵۰ زندان اوین پنج ماه است که از ملاقات حضوری با خانواده های خود محروم شده اند.
با توجه به پخش اعترافات تلویزیونی مغشوش از سوی صدا سیما خطر اعدام این شش زندانی اهل سنت باعث نگرانی محافل حقوق بشری شده است.

قتل یک جوان در اسلام آباد غرب توسط نیروی انتظامی








پوریا اسدی شهروند اهل اسلام آباد غرب، توسط یک مامور نیروی انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پوریا اسدی که حدود ۳۰ سال سن داشت روز پنج‌شنبه ۵ دی ماه به اتهام سرقت بازداشت شده بود.
شاهدان عینی و محلی به گزارشگر هرانا گفتند : این جوان چند دقیقه پس از بازداشت توسط یکی از مامورین نیروی انتظامی حاضر در محل بنام «سروان رشیدیان» با چندین گلوله به قتل رسید.
گفتنی است، روز ۷ دی ماه تشییع جنازه این جوان در منطقه برگزار شده است.

امتناع زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین از دریافت غذا









پس از انتقال سه تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلول انفرادی زندانیان این بند از دریافت غذا خودداری کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتقال حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور و بهزاد عرب گل از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰، زندانیان بند ۳۵۰ در اعتراض به این انتقال ناعادلانه شب گذشته از دریافت غذا خودداری نمودند و خواستار بازگرداندن آن‌ها به بند ۳۵۰ شدند.
قابل ذکر است این سه نفر در پی اعتراض و برخورد با عوامل محبوس وزارت اطلاعات که با سر دادن شعارهایی بر علیه زندانیان سیاسی عقیدتی قصد بر ایجاد تنش و درگیری در بند ۳۵۰ را داشتند، به بند ۲۴۰ و سلول انفرادی منتقل شدند.