۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

برگزاری دادگاه یک نوکیش مسیحی در دادگاه انقلاب رباط کریم







 دادگاه "ابراهیم فیروزی" یکی دیگر از نوکیشان مسیحی در دادسرای دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم برگزارشد. در این جلسه اتهامات این نو کیش مسیحی به وی ابلاغ گردید.
بنا به گزارش تارنمای محبت نیوز، در تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری، دادگاه "ابراهیم فیروزی" از نوکیشان مسیحی که توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود در شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم از توابع استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
بر اساس این گزارش جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات این نوکیش مسیحی با حضور افرادی از وزارت اطلاعات تشکیل گردید.
در این دادگاه اتهاماتی مبنی بر اقدام به راه اندازی سایت مسیحی، ارتباط با عناصر مورد دار در خارج از کشور، برگزاری کلیسای اینترنتی و ترویج مسیحیت صهونیستی و... به وی زده شد.
ابراهیم فیروزی با رد این اتهامات، خود را به دور از مسائلی همچون ترویج مسیحیت صهونیستی دانست و آن را ساخته و پرداخته عناصر امنیتی و بازجویان ذکر کرد بگونه‌ای که قاضی متن کیفر خواست را دچار نقص دانست و صدور حکم را به آینده موکول کرد.
این نوکیش مسیحی همچنین در حال حاضر تمام مدارک شناسایی خود از قبیل گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت خود را در توقیف می‌بیند و عملن زندگی اجتماعی وی به دلیل در اختیار نداشتن مدارک شناسایی دچار خدشه و مشکل گردیده است.
لازم به یادآوریست، ابراهیم فیروزی ۲۸ ساله در روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۱ در محل کارش توسط چهار تن از ماموران لباس شخصی‌ بازداشت شد، ماموران ضمن بازداشت نامبرده برخی از لوازم شخصی، کامپیو‌تر و کتاب‌هایی با موضوعات الهیات مسیحی وی را ضبط و توقیف کردند.
فیروزی روز دوشنبه مورخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ پس از گذراندن ۵۳ روز بازداشت در زندان اوین با سپردن سند ملکی به ارزش ۳۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.
این نوکیش مسیحی پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و به مدت ۱۰ روز تحت بازجویی زیر نظر بازجویان بازداشتگاه زندان اوین قرار داشت.
"ابراهیم فیروزی" پس از پایان دوره ۱۰ روزه بازجویی خود به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و با دیگر زندانیان مسیحی همچون، سعید عابدینی، فرشید فتحی، مصطفی بردبار،... و برخی دیگر از زندانیان عقیدتی هم بند بود.
ابراهیم فیروزی ساکن شهرستان رباط کریم در (چهل کیلومتری جنوب غربی تهران) و در‌‌ همان منطقه‌ای زندگی می‌کند که چندی پیش "ستاربهشتی"، کارگر وبلاگنویس توسط پلیس فتا دستگیر شد و بر اثر شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد.
گفتنی است در هفته‌های گذشته نیز دادگاه محمد هادی (مصطفی) بردبار از نوکیشان مسیحی ساکن رشت که در ایام کریسمس سال گذشته (پنجشنبه مورخ ۷ دی ماه ۱۳۹۱) دستگیر شده بود صبح روز یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

احضار محمد نوری زاد به دادسرا







محمد نوری زاد نویسنده دفاع مقدس بار دیگر به دادگاه احضار شد.
بنا به گزارش ندای سبز آزادی، محمد نوری زاد از روزنامه نگاران اصولگرایی بود که بعد از انتخابات ۸۸ به جمع مردم پیوست و نامه‌های انتقادی به رهبری نوشت. او بار‌ها به دادگاه احضار شد و به حبس رفت.
به جرم توهین به رهبری، احمدی‌نژاد و امام جمعه مشهد به بیش از سه سال حبس تعزیری و پنجاه ضربه شلاق محکوم شد و بیش از صد روز در انفرادی بود. پس از آزادی از زندان نیز که گفته می‌شود با حکم رهبری صورت گرفته به نوشتن نامه‌های انتقادی خود به رهبری ادامه داد.
دو هفته پیش نیز پاسپورت همسرش به هنگام ترک کشور از سوی نیروهای امنیتی ضبط شد و همسر نوری زاد نتوانست به سفر خود ادامه دهد.

دوبار انتقال مهدی کروبی به بیمارستان در کمتر از یک هفته







محمد تقی کروبی در ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جسمی و روحی مهدی کروبی از دو بار انتقال وی به بیمارستان در طی هفته گذشته خبر داد.
فرزند آقای کروبی در گفت‌و‌گو با سحام‌نیوز، ضمن تاکید بر اینکه "خبری مبنی بر پایان دوران حبس و رفتارهای غیرقانونی حکومت نداریم" ابراز امیدواری کرد که حکومت دوباره به خواست مردم تن داده و شرایط را برای آزادی تمامی زندانیان دربند فراهم کند.
محمد تقی کروبی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه "هیچ تغییری در شرایط حبس پدرش ایجاد نشده" گفت: تاکنون هیج چیز تغییر نکرده. مثلا برادرم، حسین آقا کماکان از ملاقات محروم هستند یا ملاقات سایر فرزندان مطابق گذشته اعمال می‌گردد.
آقای کروبی همچنان در ساختمان امن وزارت اطلاعات حبس و زندانی است.
فرزند مهدی کروبی در این مصاحبه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی مهدی کروبی، خبر از دوبارانتقال ایشان به بیمارستان در یک هفته خبر داده و گفت: در هفته گذشته ایشان را دوبار برای درد کمر و انجام پاره ایی از آزمایشات به بیمارستان وزارت اطلاعات بردند و ساعت‌ها ایشان در بیمارستان بودند. فقط می‌دانیم غلطت خون ایشان به شدت بالاست و این غلظت بی‌سابقه بوده و در شرایط سنی ایشان مضر و نگران کننده است. بار‌ها از مسؤولان امنیتی خواسته‌ایم که پرونده پزشکیشان را در اختیارمان قرار دهند تا مراحل درمانی را زیر نظر متخصصان مورد اعتماد خانواده پیگیری کنیم که چنین نشده است.
محمدتقی کروبی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص تغییر مکان آقای کروبی از منزل امن وزارت اطلاعات به منزل شخصی خودشان افزود: در بهمن ماه سال گذشته امنیتی‌ها بدون ذکر هیچ دلیلی صریحا گفتند که حاضر به انتقال پدرم به منزلش نیستند اما گفتند حاضرا ایشان را به مکان مسکونی دیگری منتقل کنند. این شرط هم غیر قانونی بود و هم غیر عقلایی، اما مادرم بخاطر شرایط بد مکان حبس پذیرفت. اما مگر با این بدنامی دستگاه امنیتی که در دفتر نماینده مجلس‌اش دوربین و شنود کار می‌گذارد کسی حاضر می‌شود منزلش را در اختیار این مجموعه قرار دهد. کار بسیار سختی بود اما مادرم مصمم شد تا مکانی پیدا کند که نهایتا هم موفق شد. فکر کنم دی ماه سال گذشته آن را به امنیتی‌ها پیشنهاد کردیم. مقامات امنیتی و تیم‌های مربوطه در بهمن ماه و اسفند ماه از آن منزل بازدید کردند و گفتند خبر می‌دهند، از آن روز رفتنه‌اند تا خبر بیاورند. مشخص بود صداقت ندارند و با زمان بازی می‌کنند.
بار‌ها خانواده کروبی از مقامات امنیتی خواسته بودند که اجازه انتقال آقای کروبی به منزل شخصیشان را فراهم آوردند که این خواسته خانواده مهدی کروبی هیچگاه عملی نشد.
این عضو خانواده کروبی در خصوص روحیه آقای کروبی می‌افزاید: ایشان تعمدا بار‌ها در ملاقات‌ها به فرزندان یادآور شدند که روزانه برای انتخاب این مسیر فی سبیل اللهی نماز و سجده شکر به جا می‌آورند. آری جسم‌اش بسیار آسیب دیده اما روحیه‌اش بی‌نظیر است و من فکر می‌کنم همین موضوع برای برخی آزار دهنده است. مردی که از خطه زاگرس است همچون زاگرس استوار و سربلند است.
اکنون تنها چند روز به نهصدمین روز حبس مهدی کروبی، میرحسین موسوی و خانم رهنورد مانده است. این سومین ماه رمضانی است که خانواده این سه زندانی سیاسی، از بودن در کنار والدین خود محرومند. حکومت طی این مدت، سخت‌ترین فشار‌ها و محدودیت‌ها را بر خانواده این زندانیان سیاسی اعمال نموده است. ممنوع الخروجی و اخراج از محل کار و نیز تهدید و ارعاب و ضبط اموال؛ تنها بخشی از فشارهایی است که نهادهای امنیتی برای ساکت نمودن صدای اعتراضی فرزندان و خانواده رهبران جنبش، اعمال نموده است.

بیمه کارگران ساختمانی متوقف شد







نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اعلام اینکه اجرای بیمه کارگران ساختمانی با اعلام مجلس متوقف است و در سال جاری هنوز هیچ کارگری در این بخش بیمه نشده است، گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده در کشور داریم.
بنا به گزارش مهر، ابوالفضل فتح الهی با اعلام اینکه بیمه کارگران ساختمانی تصمیم مناسبی بود که در سالهای گذشته برای حمایت از اقشار آسیب پذیر از سوی مجلس گرفته شده بود، گفت: با این حال، از خردادماه سال جاری مجلس اعلام کرد که اجرای آن متوقف شود.
نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: البته این طرح در سال‌های گذشته و در ابتدای کار مسائل و برخی حواشی را با خود به همراه داشت. برخی می‌آمدند و با ارائه یک کارت مهارت درخواست استفاده از بیمه کارگران ساختمانی را می‌دادند. بنابراین شناسایی کارگران واقعی ساختمانی چالشی بود که در این بخش وجود داشت.
فتح الهی خاطر نشان کرد: مجلس در دی ماه سال گذشته برخی اصلاحات را در این قانون اعمال کرد و قرار بود تامین اجتماعی همه کارگران ساختمانی را به صورت کامل و با نظارت دقیق شناسایی و بیمه کند. برای این منظور کارگروهی از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، تشکلهای کارگری و کارفرمایی و کمیسیونهای مجلس تشکیل شده بود.
این مقام مسئول کارگری ادامه داد: قبلا برای استان‌ها سهمیه در نظر گرفته می‌شد اما قانون اصلاحی در مهر ماه سال گذشته، تعیین سهمیه برای استان‌ها را حذف کرد. در ابتدا نیز اعتبار لازم برای بیمه کارگران ساختمانی از محل جوازهای صادر شده برای پروانه‌های ساختمانی بود که ۲۰ درصد سهم کارفرما تامین می‌شد و کارگر ساختمانی باید‌‌ همان سهم ۷ درصدی خود را می‌پرداخت.
وی افزود: در دی ماه سال گذشته مجلس مصوب کرده بود دریافت حق بیمه از کارفرمایان از طریق صدور پروانه‌های ساختمانی متوقف شود و سازمان مالیاتی از درآمد ۹ ماهه مالیات بر ارزش افزوده و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۹۰۰ میلیارد تومان تامین و به حساب تامین اجتماعی واریز کند. در حال حاضر برخی نمایندگان مجلس به دنبال قانونی کردن این موضوع هستند.
نایب رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران گفت: اشکال کار این است که هم اکنون ما ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور داریم که از این طریق نمی‌توان همه را تحت پوشش قرار داد. مشکل دیگر این است که از محل درآمدهای مالیاتی دولت اعتبار بیمه کارگران ساختمانی تامین شود که معمولا دولت‌ها آن را نمی‌پذیرند.
فتح الهی اظهار داشت: البته شورای نگهبان نیز پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای بیمه کارگران ساختمانی را فاقد ماهیت بودجه‌ای دانسته بود. یک اشکال عمده کار این است که اگر کار به صورت ۹ ماهه در نظر گرفته شود و در سال آینده نیز بودجه به موقع نرسد، تکلیف بیمه کارگران ساختمانی چه خواهد شد؟
این مقام مسئول کارگری کشور خاطر نشان کرد: اگر اعتبار این کار به صورت سالیانه دیده شود و به صورت دائم باشد نیز این سئوال پیش می‌آید که آیا امکانپذیر است؟ آیا دولت می‌تواند بودجه کارگران ساختمانی را در سال‌های آینده نیز تامین کند. اصرار کارگران این است که ۲۰ درصد سهم دولت همچنان از طریق صدور پروانه‌های ساختمانی باشد.
وی با اعلام اینکه تاکنون بخشی از کارگران ساختمانی بیمه شده‌اند اما آمار دقیق در دسترس نیست بیان داشت: در سال جاری هنوز هیچ کارگر ساختمانی بیمه نشده است. در مجلس صحبت کردیم که تنها راه شناسایی کارگران واقعی ساختمانی، استفاده از تشکل‌ها است.
به گزارش مهر، نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران تاکید کرد: برای اجرای کامل بیمه کارگران ساختمانی، سالیانه حداقل ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا بتوان این کار را انجام داد.

پیمان صمدی، وبلاگ نویس منتقد در بند ۳۵۰ زندان اوین







 پیمان صمدی، زندانی سیاسی است که از چهار ماه پیش جهت تحمل محکومیت خود در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می‌برد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، پیمان صمدی دانشجوی متالوژی دانشگاه علمی کاربردی که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق وبلاگ نویسی مهرماه ۸۸ برای اولین بار توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از مدتی بازداشت موقت در بند ۲۰۹ با قید وثیقه آزاد شد.
این زندانی سیاسی در ابتدا از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۴سال حبس تعزیری محکوم و پس از آن این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت و سه سال دیگر حبس وی به جزای نقدی تبدیل شد.