۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

مخالفت مسئولین قضایی با انتقال حسن ترلانی به تهران









 مسئولین قضایی، با وجود وضع بد جسمی حسن ترلانی و دستور مسئولین وزارت اطلاعات همچنان از اعزام وی به زندانی در استان تهران امتناع می‌کنند.
حسن ترلانی دانشجوی ۲۴ ساله که از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم و به زندان مرکزی کرمان منتقل شده است به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرایم بین زندانیان عادی و معتاد به مواد مخدر نگه داری می‌شود.
وی که از بیماری واریکوسل رنج می‌برد و بدلیل محدودیتهای زندان کرمان موفق به درمان بیماری خود نشده است، تاکنون بار‌ها درخواست انتقال به زندانهای استان تهران را به مسئولین مربوطه ارائه داده است که با مخالفت ایشان مواجه شده است.
چند ماه پیش مسئولین وزارت اطلاعات به خانواده حسن ترلانی وعده داده بودند که بدلیل وضعیت جسمی و دوری راه وی را به یکی از زندانهای استان تهران و یا البرز منتقل می‌نمایند که مسئولین قوه قضاییه با این امر مخالفت کرده‌اند.
حسن ترلانی دوم اسفند ماه سال ۸۶ در منزل پدری‌اش توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شد، وی به مدت ۸۸ روز در این بند تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشت و توسط شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر