۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

بیخبری مطلق از وضعیت ۵ زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه








از وضعیت پنج تن از زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه که از تاریخ ۲۰ مهرماه به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند، خبری در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری ۵ تن از زندانیان سیاسی کرد زندان ارومیه بنامهای جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده، احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، علی احمد سلیمان و مصطفی علی احمد از بند سیاسی زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شدند و تا کنون خبری از ایشان در دست نیست.
طبق خبری که از سوی یکی از هم بندیان این پنج نفر به گزارشگر هرانا رسید، این افراد به حفاظت زندان احضار و از آنجا به مکانی خارج از زندان منتقل گردیدند. احتمال می‌رود ایشان را برای پرونده سازی مجدد به اداره اطلاعات ارومیه منتقل نموده باشند.
همچنین دختر جهانگیر بادوزاده هنگامی که به درب زندان ارومیه و اداره اطلاعات ارومیه مراجعه می‌کند موفق به کسب هیچ نوع خبری از ایشان نمی‌شود.
گفتنی است، پس از انتقال این پنج زندانی سیاسی مامورین زندان وسایل شخصی این افراد را نیز جمع می‌کنند و با خود می‌برند.
جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده، احمد تمویی، علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و یوسف کاکه ممی به اتهام همکاری با پژاک قبلا از سوی دادگاه انقلاب شهرهای ارومیه و مهاباد به به ترتیب به ابد، ۱۵ سال، ۵ سال، ۱۰ سال و ۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر