۱۳۹۱ آبان ۱۱, پنجشنبه

نه زندانی سیاسی زن در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زدند








 ۹ زندانی سیاسی زن در زندان اوین تهران در اعتراض به یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان به بند زندانیان سیاسی زن دست به اعتصاب غذا زدند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، ۲۰ زن از نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین با یورش به بند زندانیان سیاسی زن، و بازرسی بدنی آن‌ها که با "توهین" همراه بود، اقدام به تفتیش وسایل شخصیشان کردند.
پس از آن ماموران حفاظت زندانیان سیاسی را به حیاط کوچک بند هدایت کرده و برای ساعتی همه زندانیان سیاسی را در فضای کوچک و نامناسب محبوس کرده و شروع به تفتیش وسایل شخصی آنان کردند که این حرکت با واکنش زندانیان زن روبرو شد.
سپس شماری از زندانیان سیاسی زن برای نشان دادن اعتراض خود به این یورش، اقدام به اعتصاب غذا کردند.
تا کنون ۹نفر از زندانیان سیاسی زن از جمله بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم‌زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی و راحله زکایی در اعتراض به این اقدام ماموران حفاظت -اطلاعات زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
زندانیان سیاسی زن خواستار عذرخواهی رسمی رئیس زندان اوین و مسوولان اداره حفاظت این زندان و همچنین ارایه ضمانت‌هایی از سوی آنان مبنی بر عدم تکرار چنین رفتارهای شده‌اند.
لازم به یاداوری است پس از شروع به کار علی اشرف رشیدی به عنوان رئیس زندان اوین فشار‌ها به زندانیان سیاسی افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش‌ها این فشار‌ها طی هفته‌های گذشته با سخت گیری برای اعزام و درمان زندانیان سیاسی، بازرسی‌های بدنی در هنگام خروج و ورود و اجازه دخالت ماموران امنیتی در امور زندان تشدید و این امر سبب نارضایتی و نگرانی زندانیان سیاسی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر