۱۳۹۱ آبان ۲۹, دوشنبه

بیانیه ۵ تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین درخصوص ستاربهشتی








 پنج زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در بیانیه‌ای که درباره مرگ ستار بهشتی نوشته شده، مرگ این وبلاگ نویس را محکوم نمده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان محبوس در اوین در بخشی از بیانیه خود خاطرنشان کردند: درپی افشاگریهای برحق زندانیان سیاسی راجع به شهادت ستار، رژیم منفور، ناکام و ناتوان از سرپوش گذاشتن بر جنایت خویش، دنبال سناریو سازی‌های انحرافی و خلاف واقع برای توجیه این جنایت و افزایش فشار بر زندانیان سیاسی است، که جز رسوایی بیشتر برای جنایتکاران، حاصلی نخواهد داشت.
متن کامل این بیانیه که در اختیار هرانا قرار گرفته به شرح زیر است:
بیانیه ۵ تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین درخصوص شهادت مظلومانه ستاربهشتی
بنام خدا و به خون شهیدان و پاکان
بنام خون ستار
جوان غیور، ستار قهرمان جان بداد و پایداری ازاینجان ما جان گرفت، اورا کوفته وزخمی و مضطرب تحویل بند ۳۵۰ اوین دادند، وارد اتاق که شد، با فروتنی و هیجان گفت: "فقط یک روز اینجا هستم، فردا می‌برندم، قاضی برایم ۱۰ روز دیگر بازجویی دراختیار پلیس فتا نوشته"، ستار ادامه داد: "دروبلاگم اززندانیان سیاسی اوین و گوهر دشت (رجایی شهر) دفاع کرده‌ام به ویژه از محکومین به اعدام بسیار یاد کرده‌ام، چه خوب شد که چهره‌های آشنای شما را از نزدیک دیدم، کاش گوهر دشتی‌ها را هم می‌دیدم، همه‌تان را دوست دارم". عشق به توده‌های محروم درچشمانش موج می‌زدو چهره معصومش تجلیگاه صدق و فدا بود. ستار ادامه داد، "خیلی شکنجه شدم، آویزانم کردند، به سر و شکمم می‌کوبیدند، فحش و توهین و ضرب و شتم بود که می‌بارید، بدنم دردمی کند، بازهم فردا به پلیس فتا می‌برندم، بگویید چکارکنم که زیر شکنجه طاقت بیاورم، به مادرم گفته‌ام که اگر من شهید شدم، غصه دار نباشیدو افتخارکنید." روز بعد را به یاد می‌آوریم، زمانی که بلندگو نام ستار را برای انتقال صداکردو او کف اتاق نشسته و روی برگه دولتی شکایت نامه‌اش را می‌نوشت ودرپایان خواست تا برایش به امضاء گواهی کردیم، هنگام خروج از اتاق گفت: "دعاکنید طاقت بیاورم."
چند روز بعد خبر شهادت ستار را شنیدیم. شرمسار از زنده بودن خویش، بند ۳۵۰ فرورفته دربهت، حال و هوای دیگری گرفت.
القصه دراین زمانه با صد فرهنگ یک کشته بنام به زصد زنده به ننگ
ستار‌ای فرشته سمایی که به آسمان تاختی، خونت پیام اتحاد داد. پیام اعتراض به شکنجه و سرکوب، پیام وفای به عهد تا آخرین نفس.
درپی افشاگریهای برحق زندانیان سیاسی راجع به شهادت ستار، رژیم منفور، ناکام و ناتوان از سرپوش گذاشتن بر جنایت خویش، دنبال سناریو سازی‌های انحرافی و خلاف واقع برای توجیه این جنایت و افزایش فشار بر زندانیان سیاسی است، که جز رسوایی بیشتر برای جنایتکاران، حاصلی نخواهد داشت.
خون ستار می‌جوشد ایران می‌خروشد
مجید اسدی –غلامرضا خسروی – اصغر قطانی- علی معزی - اسداله هادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر