۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

کاهش کیفیت غذای زندانهای اوین و رجایی شهر








در پی مشکلات مالی دولت قرمه سبزی و قیمه پلو از وعده غذایی نهار و پنیر از وعده صبحانه زندانیان زندانهای اوین و رجایی شهر کرج حذف شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با بالا رفتن قیمت‌ها و افزایش تورم و گرانی مسئولان زندان‌ها دیگر توان رسیدگی به وضعیت خوراک و بهداشت زندانیان را ندارند.
مسئولان این دو زندان بودجه‌های کافی برای هزینه‌های خورد و خوراک و آشپزی و بهداشت زندانیان در اختیار ندارند و به همین خاطر در حال حاضر در وعده‌های غذایی که به زندانیان می‌دادند "قورمه سبزی"، "قیمه پلو" و در وعده صبحانه "پنیر" از وعدهٔ غذایی این دو زندان حذف شده است.
در کنار آن کیفیت وعده‌های غذایی به پائین‌ترین سطح خود در طی سالهای اخیر رسیده است و این امر موجب دور ریخته شدن غذای زندان شده است هم چنین از توزیع میوه و سبزی نیز کماکان خبری نیست و این امر موجب سوء تغذیه و بروز بیماری در بین زندانیان شده است.
زندانیان به مسئولان زندان بار‌ها نسبت به بی‌کیفیتی غذا هشدار داده‌اند. حتی بار‌ها دیگ غذا را به آشپزخانه برگردانده‌اند. اما مسئولین زندان تاکنون توجهی به این اعتراض‌ها نکرده‌اند.
زندانیان معتقدند مافیای فروشگاه‌های زندان که زندانیان اجناس و مایحتاج خود را از آنجا تهیه می‌کنند نیز در طی سالهای گذشته در این امر دخیل بوده است.
گفتنی است قیمت اجناس این فروشگاه‌ها همواره با دو برابر ارزش واقعی آن‌ها در زندان بفروش می‌رسد که پائین بودن کیفیت غذای زندان نیز موجب بالا رفتن فروش آن‌ها می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر