۱۳۹۱ آذر ۷, سه‌شنبه

وخامت حال جسمی دکتر اسدالله اسدی در دهمین روز اعتصاب غذا








وضعیت جسمانی دکتر اسداله اسدی در پی تداوم اعتصاب غذای خود رو به وخامت گرائیده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال سیاسی از روز ۲۶ آبان در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وی پس از آنکه مسئولین زندان اوین با مرخصی استعلاجی ایشان مخالفت نمودند دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. اسدالله اسدی از ناراحتی شدید در معده و اثنی عشر خبر داده و بنا به گفتهٔ کادر درمانی زندان اوین، باید هر چه سریع‌تر به بیرون از زندان منتقل و معالجه گردد.
دکتر اسدالله اسدی پزشک جوان ساکن تبریز اکنون نزدیک به ۲۹ ماه است که در بازداشت به سر می‌برد. وی، یکی از فعالین سیاسی است که در تاریخ ۲۱/۴/۸۹ در تبریز توسط نیروهای امنیتی دستگیر و پس از انتقال به تهران و تحمل ماه انفرادی در بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می‌برد.
وضعیت جسمی و روحی این زندانی به دلیل شکنجه‌های جسمی طلاقت فرسا و نگهداری طولانی مدت در انفرادی وخیم گزارش شده است که عدم توجه مسئولین تا کنون موجب دوبار خودکشی نافرجام وی شده است.
این زندانی به جرم همکاری با دول متخاصم و همچنین عضویت در حزب خلق مسلمان از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد که حکم مذکور در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافته است.
دکتر اسدالله اسدی در سال ۱۳۵۹ به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد و در سال ۱۳۷۲ توانست در رشته پزشکی فارغ التحصیل گردد ولی علی رغم این مسئله وی نتوانست ارتقای شغلی پیدا کند و از طرف هسته گزینش آموزش و پرورش رد صلاحیت گردید و اعلام نمودند که گزینش وی به علت وابستگی به حزب خلق مسلمان نیاز به بررسی مجدد دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر