۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

وخامت حال محمد سیف‌زاده در زندان اوین








خونریزی کلیه محمد سیف‌زاده از اعضای موسس کانون مدافعان حقوق بشر که پس از عمل جراحی هموروئید در بیمارستان طالقانی تهران آغاز شده بود، چند روزی است تشدید شده است.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، این زندانی سیاسی یک ماه قبل برای عمل جراحی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد و به رغم تلاش پزشکان و کادر پزشکی این بیمارستان، فشارهای پاسیاران و نگهبانان این بیمارستان و جلوگیری از ملاقات خانواده باعث اصرار این بیمار مبنی بر بازگشت به زندان شد.
از سوی دیگر رسیدگی به خونریزی از مجاری ادرار که پس از عمل جراحی ایجاد شده بود، به دلیل نداشتن بخش اورولوژی به بعد موکول شد.
قرار بود روز سه شنبه این زندانی بیمار برای معاینه پس از عمل جراحی به بیمارستان طالقانی اعزام شود ولی ماموران و مسئولان اوین از اعزام وی در هفته گذشته خودداری کردند.
ابوالقاسم صلواتی قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به تازگی دستور داده است کسانی که از شرکت در جلسات دادگاه امتناع می‌کنند از حقوق زندانیان از جمله خدمات پزشکی محروم شوند و به همین علت چند تن از دراویش گنابادی از جمله دانشجو، مرادی و انتصاری قرار است به زندان بازگردانده شوند.
تاکنون تعدادی از زندانیان از جمله محمد سیف‌زاده، ابوالفضل قدیانی و همچنین گروهی از دراویش گنابادی به دلیل عدم رعایت آیین دادرسی کیفری در دادگاه‌های انقلاب و از جمله عدم حضور هیات منصفه در جرایم سیاسی، جلسات این دادگاه را تحریم کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر