۱۳۹۱ آذر ۳, جمعه

به راستی‌ مسئول این همه بی‌ عدالتی کیست؟






                                                                     به نام خدا



به راستی‌ مسئول این همه بی‌ عدالتی کیست؟


                                                                                                                      محمد احمدی


پس از گذشت سی‌‌ چند سال استبداد دینی و دیکتاتوری مذهبی‌، در این ماههای اخیر ملت شریف سرزمین ما ، باز هم بر اساس سیاست‌های کور و بی‌ هدف و برنامه‌های منحرف اقتصادی و سیاسی دچار صدمات فراوان و جبران ناپذیری شده اند که موجب آسیب دیدگی بنیان خانواده‌ها و غرور و شخصیت و اصالت مردمان ایران شده است.

امروز پدر خانواده برای گذراندن ساده‌ترین شکل زندگی‌ با مشکلات بزرگ و سهمگینی مواجه است . نه برای افزایش رفاه و تغییر موقعییت و بهبود اوضاع، بلکه برای برآورده کردن تنها نانی بر سر سفرهٔ خانواده خود .


جامعه ایرانی‌ امروز دست خوش ناملایمات و فشارهای شدید تری نسبت به سالهای اخیر شده است ، چرا که حاکمان نالایق و دنیا پرست، تمام امکانات ملت را صرف حفظ نظام و ارتقای موقعیت سیاسی خود میکنند و به فکر کاهش فشار بی‌ اندازه و خارج از ظرفیت ملت نیستند . در مصاحبه‌های رسانه‌ای مسئولین، به راحتی‌ می‌توان این بی‌ مسئولیتی و ساده اندیشی‌ آنها را بعد از لبخندهای روزانه و صحبت‌های خالی‌ از حقیقت و محتوای آنان دید که این مطلب باعث نارضایتی مردم بیش از پیش شده زیرا این نوعی به تمسخر گرفتن اذهان عمومی‌ و تحقیره ملت ایران به شمار می‌‌آید . سیاست‌های غلط اقتصادی و سیاسی که باعث فروپاشی نظام اقتصادی در جمعی‌ می‌‌شود و در این میان بیشترین آسیب به اقشار جامعه و ملت می‌رسد . در پی‌ بی‌ ارزشی ریال در مقابل پول‌های رایج در معاملات بین المللی کسب کار و امرار معاش که یکی‌ از مهمترین و اساسی‌‌ترین نیاز‌های جامعه می‌باشد  ، دچار رکود  شدید شده، که تبعاتی چون ، بیکاری فروپاشی بنیان خانواده‌ها و مشکلاتی که پس از این مطلب گریبان جامعه را خواهد گرفت شده است .


امروز مردم برای زندگی‌ و امرار معاش روزانه نیز به کار در چند شغل را دارند که البته این شغلی‌ برای پر کردن این خلأ اقتصادی وجود ندارد. ثروت ملی‌ نیز فقط به قشر خاصی‌ از جامعه تعلق دارد و رفاه اجتماعی مربوط به عده‌ای خاص گشته . عموم مردم حق استفاده یا بهتر بگویم توان استفاده از بسیاری از امتیازات اجتماعی و متعارف خود را ندارند . جوانان و خانواده‌ها پس از تحمل فشارهای اقتصادی سخت تحصیلی‌ و پرداخت هزینه‌های بسیار گزاف جهت اخذ مدرک تحصیلی‌ امیدی به ادامهٔ مسیر و موفقیت علمی‌ ندارند، زیرا اکثر شغلهای مربوط به دانشگاه و مدارک تحصیلی‌ نیز اختصاص به جمعیت خاصی‌ دارد . زیرا به یقین پس از پایان دورهٔ تحصیلات ، نه شغلی‌ در انتظار آنان است و نه موقعیت  اجتماعی مناسب .. زیرا اکثر پست‌های حساس به ارگانهای دولتی  مثل (خانواده شهدا ، سپاه ، بسیج ) و ....... دارد، و جایی‌ برای جوانان با استعداد و تحصیل کرده قشر ثابت جامعه نیست  . چگونه می‌توان از اجتماعی که جوانان تحصیل‌کرده آن حق انتخاب و ادامهٔ میسر موفقیت  درزمینهٔ تحصیلی‌ مربوطه را ندارند انتظار پیشرفت و موفقیت داشت .


به راستی‌ مسئول این همه بی‌ عدالتی کیست ؟


پدر خانواده پس از سالها زحمت در دوران بازنشستگی که زمان استراحت و آرامش است برای تهیه امکانات ازدواج فرزندان از قبیل جهیزیه مجبور به انجام کارهایی‌ میشود که در‌شان یک انسان زحمت کش و با غرور نیست .این در صورتی‌ است که پس از همه این تلاشها در آمد حاصل صرفاً جهت گذران امور روزانه صرف میشود و قادر به پرداخت این هزینه‌های سنگین نیست . در حالی‌ که حق او از ثروت ملی‌ او را پدری سر افراز و با غرور مینماید و او مجبور به تحمل این همه عذاب و خاری نیست .


به راستی‌ مسئول این همه بی‌عدالتی کیست ؟


حضرت علی‌ ( ع)  خطاب به ملک اشتر در نامه‌ای فرمودند : اگر بیت‌المال را عادلانه و از روی مساوات بین مردم تقسیم کنی‌ در قلمرو حکومت تو فقیری نخواهد بود . و اگر در قلمرو حکومتت فقیری یافتی نشانه بی‌ عدالتی تو در تقسیم بیت‌المال است حکومتی که دائیه درهکومت اسلامی و عدله علوی است ، چگونه میتواند  اینگونه مزدورانه حقوق حق و شرعی مردم را پایمال نماید در حالی‌ که خود از تمام امکانات به بالاترین و بهترین شکل ممکن استفاده میکنند و ثروت ملی‌ را صرف امور شخصی‌ و انفرادی خود می‌نمایند . بدون تعصب مذهبی‌ و دینی البته با نگاهی‌ اسلامی از هر زاویه‌ای به این مجموعهٔ دیکتاتوری بنگرید آثاری از عدالت و اجرای عادلانه حقوق بشر و مسیر پایدار حق و حقیقت نمی‌بینید . اسلام در ایران خلاصه شده در ظاهر آراسته روحانیون فاسد و دنیا پارست که هر کدام در پس پردهٔ لباسهای مذهبی‌ و دینی خود حسابهای بانکی‌ با ارقام نجومی در بانکهای خارجی‌ و شرکت مستمر در مسائل بازرگانی و تجاری و گرفتن حق حضور اقشار جامعه در این داد و ستد‌های عمومی‌ است . دسترسی آسان خانواده‌های حکومتی به بانکها و ثروت‌های عمومی‌ ، اختلاس‌های فراوان و غارت بیت‌المال جزئی کوچک از خیانتی است که به اسم اسلام در حق مردم ایران در حال جریان است . از نظر بینش اسلامی خیانت اقتصادی به مردم در اموال عمومی‌ حکم ‌قتل نفس را دارد ، این یک مسئلهٔ فقهی‌ است یک مطلب اقتصادی ، حقوقی و اجتماعی است . در زمان حکومت حضرت علی‌ (ع) که این رژیم فاسد ادعای آن را دارد،تساوی مطلق در مصرف . و نیز تساوی مطلق در حقوق ، به معنای واقعی وجود داشت، و همه از بیت‌المال به فراخور شرایط حقوق دریافت میداشته اند . آیا حکومتی که در حساس‌ترین و ابتدایی‌ترین ارکان اداره امور جامعه دچار افسار گسیختگی اعتقادی و عملی‌ است میتواند حکومتی اسلامی باشد .


در صورتی‌ که در بقیه زوایا و جوانب نیز مغایر تعالیم اسلامی و احکام شریعت و رهنمود‌های پیامبر و معصومین است . آیا استفاده از ثروت میلیونها انسان شریف و آزاده و غارت سرمایه‌های ملی‌ و گنجینه‌های عمومی‌ و خارج کردن این اموال جهت سرمایه گذاری‌های کذائی و بدون هدف در خارج از ایران، تعالیم اسلام و دستورالعمل حکومت اسلامی است . اینهمه رکود اقتصادی ، بیکاری و مشکلات که جامعه ایران را دچار سردر گمی کرده ناشی‌ از خروج سرمایه‌های ملی‌ توسط عده‌ای انسان بی‌ لیاقت و بی‌ هویت از خانواده‌های سران نظام اسلامی است .این در حالی‌ است که مردم ایران برای داشتن ابتدایی‌ترین حقوق حیات خود مجبور به انجام اعمال وحشتناکی‌ چون فروش اعضای بدن میشوند . آیا این حق مردم و شأن و منزلت ملتی است که فقط در ۸ سال جنگ احمقانه و بی‌ هدف تمام هستی‌ خود را در طبغ اخلاص گذاشت و از تمامی‌ داشته‌های خود از خون جوانان گرفته تا خانه و کاشانه آزادی و امنیت و .....همه را تقدیم این وطن فروشن غارتگر نمود و هنوز هم مجبور به پرداخت غرامت و تاوان بابت این جنگ ناخواسته است . زمانی‌ که فرزندان غیور این ملت مظلوم در جبهه‌ها قطعه قطعه می‌شدند فرزندان حضرات در بهترین و امن‌ترین نقاط جهان مشغول زندگی‌ و تفریح و آتش زدن ثروت ملت بودند و اکنون نیز با دریافت پست‌های حساس و کلیدی به مکیدن خون ملت ، قدرتمندانه ادامه میدهند .


آیا این انصاف است که مادری صرفاً بخاطر نداشتن امکانات مالی و به دلیل از دست دادن شهر خود از ترس مبتلا شدن به فساد تنها فرزندش را به امید داشتن آینده روشن و پر رنگ به خانوادها‌ی متحول بفروشد . چگونه میشود تلخی‌ این مطلب فاجعهٔ انگیز را به تصویر کشید . آری این مطالب گر چه تلخ است ولی‌ حقیقت جاری هر روز ایران است.


به راستی‌ مسئول این همه بی‌ عدالتی کیست؟


 چندی قبل در رسانه‌های ملی‌ ایران اعلام شد که استان تهران در روز مصرف کنندهٔ ۱۰ تن انواع مواد مخدّر است. البته در اینکه رسانه‌های ایران دروغ پرداز و مصلحت گوی نظام هستند شکی نیست . ولی‌ اگر پایتخت ایران دچار چنین فاجعه‌ای باشد قطعاً شهرهای دیگر نیز به این بلا گرفتارند . وزارت اطلاعات،سپاه،بسیج،نیروی انتظامی که تا این حد عملیاتی‌ فعال و قوی به نظر میرسند،آیا توان مقابله و برخورد و جلوگیری از ورود این حجم بالا را ندارد ؟و یا اینکه مسئولیت اصلی‌ تهیه و پخش آن میان جوانان بی‌ گناه مملکت بر عهده خود آنهاست. با نگاهی‌ ساده و گذرا به جوانان ایران زمین می‌توان دریافت که این برنامه مدون و از پیش طراحی شده برای از کار انداختن نیروی فعال و محرک جامعه یعنی‌ جوانان است . اکنون ملت ما موازی با مسائل و مشکلات اقتصادی و مالی درگیر مسئلهٔ اعتیاد در میان جامعه و جوانان نیز هستند که این امر تا حدود زیادی مردم را از موقعییت و اتفاقات جاری غافل کرده و طراحان این  سیاستهای شوم و خانمان سوز را به موقعییت‌های روزافزون نزدیکتر می‌کند .


به راستی‌ مسئول این همه بی‌ عدالتی کیست؟


ریشه کردن اراذل و اوباش راهکار مناسب دیگری است برای حاکمان ایران که با استفاده از این کلمه خونین تمام معترضین و مخالفان خود را به آغوش مرگ و نابودی میفرستند . تحت هر عنوانی اعتراضی نسبت به عملکرد دستگاه‌های دولتی و با حاکمیت ایران صورت پذیرد ، بلافاصله به عنوان اوباش و مخلین نظم عمومی‌ جامعه به دست فاسد‌ترین ارگان دولتی ایران یعنی‌ قوهٔ قضایی‌ سپرده و پس از کوتاه‌ترین زمان ممکن یا زیر شکنجه و یا اعدام‌های غیر قابل تصور شما را از حق زندگی‌ و ادامه حیات محروم می‌نمایند . کوتاه‌ترین و موثر‌ترین راه برای از بین بردن فشار اجتمایی‌ ، تنش و برقراری عدالت اجتماعی برای این افراد انتخاب خواهد شد  ( یعنی‌ اعدام ). این مطلبی است که آقای لاریجانی در مصاحبه خود به گزارشگران پیرامون احکام صادره در مورد اراذل و اوباش گفت . پس چرا این صورت و اقدام موثر در مورد متخلفین اقتصادی صورت نمی‌گیرد ؟؟ چرا کسی‌ جوابگوی میلیارد‌ها تومان ثروت از دست رفته ملت نیست، چرا دستگاه‌های قضایی‌ به این مطلب رسیدگی نمیکنند. اراذل و اوباش  به جامعه آسیب میزنند اما مفسدین اقتصادی آزادند و بی‌ تقصیر .


به راستی‌ مسئول این همه بی‌ عدالتی کیست ؟


با کامل تاسف سخن در این زمینه‌ها بسیار است و مجال کم . اما با این همه نقص آشکار حقوق بشر مسئولین حکومت دیکتاتوری  ایران ، امروز مهمترین مسئلهٔ برای آنان مبارزه با بد حجابی و ضرب شتم دختران و بانوان ایران است . تصویر، فیلم‌ها و مطالب فراوانی‌ پیرامون این اقدام جدید رژیم در دسترس همگان هست . آیا تمام مشکلات مملکت ما حل شده و اکنون ما فقط مشکل بد حجابی داریم ......... یا این نیز بهانه ایست برای تارو مار کردن و هتک حرمت زنان و دختران ایران زمین .


به راستی‌ مسئول این همه بی‌ عدالتی کیست؟


نوشته محمد احمدی   ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر