۱۳۹۱ آذر ۱۴, سه‌شنبه

اعتصاب غذای احمد رضا احمدپور و عدم انتقال وی به بهداری








سید احمد رضا احمد‌پور زندانی سیاسی که ششم آذرماه دوشنبه شب با مراجعه ماموران به منزل وی به زندان ساحلی قم و دو روز بعد بدون اطلاع قبلی به زندان خرم آباد منتقل شده بود از ۱۱ آذرماه در زندان خرم آباد دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته در پی اعتصاب غذا  وضعیت جسمانی احمدپور رو به وخامت گذاشته و از حال رفت و تلاش همبندیانش جهت انتقال وی به بهداری زندان بی‌نتیجه ماند.
مسئولین زندان در پاسخ به این درخواست بیان کرده‌اند که «وی را به حال خویش بگذارید تا بمیرد تا نامه به سازمان ملل ننویسد» احمد‌پور بعد از انتقال به زندان خرم آباد با درخواست تحویل گرفتن دارو‌های خود از مسئولین زندان با مخالفت آن‌ها روبروشده است.
با توجه به وضعیت جسمانی‌ و بنا به نظر پزشک معالج وی و هم چنین تاییدیه‌های پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل حبس، نامبرده می بایست در حال حاضر خارج از زندان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.

این زندانی سیاسی به علت برخورد ناصحیح مسئولین زندان و هم چنین عدم دسترسی به داروهای خود از ۱۱ آذرماه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

احمد‌پور از جمله زندانیانی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دومین بار به تحمل حبس محکوم شده و هم اکنون در حال سپری کردن محکومیت دوم خود می باشد.

وی در اولین محکومیت خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به اتهام تلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت و همچنین سرودن شعری دربارهٔ خانم ندا آقا سلطان به یک سال حبس محکوم که بعد از اتمام آن با دستگیری مجدد وی در تیرماه سال ۹۰ به دلیل نوشتن یک نامه به رئیس سازمان ملل در زمان سپری کردن محکومیت اول خود جهت دادخواهی و همچنین اتهام‌های بی‌اساس به وی و همینطور غیر قانونی خواندن دادگاه ویژه روحانیت و به رسمیت نشناختن آن به سه سال حبس و ۱۰ سال تبعید به شهر ایذه محکوم شد.

سید احمد رضا احمدپور روحانی منتقد، وبلاگ نویس (پژواک خاموش)، اعضای جبهه مشارکت اسلامی و از شاگردان آیت الله منتظری می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر