۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

محرومیت محمد صائمی، زندانی سیاسی از حق درمان در بیمارستان









مسئولین زندان اوین از اعزام محمد صائمی زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ به زندان اوین ممانعت به عمل می آورند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد صائمی از زندانی سیاسی دهه ۶۰ که پنج سال را در آن دوران در زندان گذرانده است، به دلیل ابتلا به بیماری های حاد قلبی، سیاتیک، ستون فقرات و کلیه در هفته گذشته به طور شبانه روزی و در حالی که از درد بیهوش می شود به بهداری اوین منتقل می گردد ولی از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل می آید.
صائمی در ۱۹ بهمن ۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و به تحمل ۳ سال حبس محکوم شده است.
این زندانی ۶۱ ساله در چند هفته اخیر گرفتار عارضه بی ثباتی در فشار خون شده است و با این حال برغم افزایش فشار خون هنوز از اعزام وی به بیمارستان خودداری می شود.
صائمی هم چنین از بیماری آرتروز گردن و کم شنوایی نیز علاوه بر مشکلات قلبی، کلیوی و ستون فقرات رنج می برد.
وی تا کنون دوبار به دلیل امتناع از لباس زندان از حق استفاده از خدمات پزشکی در خارج زندان محروم شده است و وخامت حال وی در روزهای اخیر، خطر مرگ را برای وی بدنبال دارد.
تاکنون درمان وی در داخل زندان در حد تزریق مسکن های قوی ادامه یافته است و هیچ درمان موثری برای او اعمال نشده است.
وی یکبار در آذرماه سالجاری به دلیل حمله قلبی به بیمارستان مدرس منتقل شد ولی به رغم ناتمام ماندن معالجات او را به زندان بازگرداندند و از آن پس از دریافت خدمات پزشکی در خارج از زندان محروم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر