۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

ماشاالله حائری به بیمارستان منتقل شد









 ماشاء الله حائری زندانی سیاسی سالخورده بند ۳۵۰ زندان اوین در پی مسمومیت دارویی ناشی از تجویز داروی اشتباه به بیمارستان لقمان و سپس در پی مشکلات تنفسی و قلبی به بیمارستان طالقانی منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماشاء الله حائری زندانی سیاسی سالخورده بند ۳۵۰ اوین که حدود دوماه پیش از سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به این زندان منتقل شده بود، سه روز پیش چهارشنبه ۶ دی ماه در پی مسمومیت دارویی ناشی از تجویز اشتباه دارو به بیمارستان لقمان منتقل شد.
وی همچنین شب جمعه ۸ دی ماه به دلیل مشکل تنفسی و قلبی به بیمارستان طالقانی اعزام و بستری گردید. پزشکان همچنین برای این زندانی سیاسی سالخورده مشاوره اعصاب و روان تجویز کرده‌اند، زیرا که وی تعادل روحی و روانی خود را بر اثر شکنجه‌ها و فشارهایی که در طی دوره بازداشت و زندان به ایشان وارد شده از دست داده و به شدت دچار افسردگی گشته است.
یکی از نزدیکان ماشاء الله حائری که خواست نامش فاش نشود به گزارشگر هرانا گفت: "وی با لباس زندان و دستبند و پابند به بیمارستان منتقل شده است و تا این لحظه اجازه ملاقات با بستگان درجه اول را نیز به وی نداده‌اند."
لازم به یادآوریست، وی در بدو ورود خود به بند ۳۵۰ زندان اوین نیز یکبار دچار حمله قلبی گردیده بود و به همین علت به مدت یک هفته در بیمارستان طالقانی بستری شده بود.
گفتنی است، وی در بند ۳۵۰ به دلیل نبود تخت خالی در طبقه اول مجبور به استفاده از تخت‌های چند طبقه شده بود که همین امر نیز موجب چندین بار سقوط ایشان از تخت طبقه دوم و مصدومیتشان گردیده بود.
ماشاءالله حائری از زندانیان سیاسی دههٔ ۶۰ که در وقایع بعد از انتخابات به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین بازداشت و به ۱۵ سال حبس محکوم شده است؛ در شرایطی که به علت اوضاع نامساعد جسمی‌اش در مرخصی استعلاجی شش ماهه بسر می‌برد، به همراه همسرش بازداشت و به زندان بازگردانده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر