۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

هچوم شبانه ماموران امنیتی به دفاتر مطبوعات

 
 
 
 
 
 
  ماموران امنیتی شب گذشته به طور همزمان به دفا‌تر مطبوعات اصلاح طلب هجوم بردند و تعدادی از اعضای تحریریه هر یک از روزنامه‌ها را تهدید به بازداشت کردند.
بنا به گزارش کلمه، تاکنون دفا‌تر روزنامه‌های اعتماد، شرق، بهار و آرمان مورد هجوم ماموران امنیتی و لباس شخصی قرار گرفته و ماموران قصد بازداشت برخی از روزنامه نگاران شاغل در این مطبوعات را دارند.
در شبانه روز گذشته هم دو فعال مطبوعاتی بازداشت شده بودند: میلاد فدایی دبیر سیاسی خبرگزاری ایلنا و سلیمان محمدی دبیر حوادث روزنامه بهار.
بر اساس اخبار تکمیلی، ماموران امنیتی به دفتر هفته نامه آسمان نیز هجوم برده‌اند.
خبر‌ها همچنین حاکی از آن است که ماموران مانع از آمد و شد روزنامه نگاران و افراد شاغل در مطبوعات مذکور در ساختمان این روزنامه‌ها شده‌اند و در دو روزنامه هم کارت‌های شناسایی خبرنگاران را توقیف کرده‌اند.
بر اساس این گزارش‌ جواد دلیری، مطهره شفیعی، نسرین تخیری، امیلی امرایی، پوریا عالمی، اکبر منتجبی، ساسان آقایی، نرگس جودکی و پژمان موسوی با حکم دادسرای رسانه بازداشت شده و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌اند.
روزنامه نگاران دیگری نیز از دسترس خارج شده‌اند که احتمال بازداشت آن‌ها می‌رود اما هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.
بر اساس گزارش‌های رسیده منزل مسکونی تعدادی از روزنامه نگاران بازداشت شده مانند ساسان آقایی و پژمان موسوی نیز مورد تفتیش قرار گرفته و مامورین وسایل شخصی این زندانیان را با خود برده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر