۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

احضارو بازجویی یک شهروند کرد توسط اطلاعات سپاه سلماس








یک شهروند کرد دیگر طی تماس تلفنی به اطلاعات سپاه شهرستان سلماس احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی حمیدی فرزند احمد شهروند کرد اهل روستای خورخورا ساکن سلماس در پی احضار اطلاعات سپاه این شهر، چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید قرارگرفته است.
بنا به گزارشهای رسیده، این در حالیست که طی هفته‌های اخیراکثرشهروندان کرد این شهر مورد بازجویی‌های مداوم و سیستماتیک درارتباط با فرزندانشان درخارج ازایران وهمچنین درخواست مدارک شناسایی وعکس فرزندانشان قرارگرفته بودند.
در ادامه این گزارش آمده است، درطی بازجویی این شهروند تهدید شده درصورت تهیه نکردن مدارک خواسته شده درارتباط با فرزندش، ایشان به وزارت اطلاعات جهت بازجویی فرستاده خواهد شد وعواقب بدی برای وی به دنبال خواهد داشت.
لازم به ذکر است، ولی حمیدی فرزند علی فعال سیاسی کرد ودانشجوی اخراجی ازدانشگاه آزاد سلماس اهل شهرستان سلماس که پیشتر در اواخر تیرماه سال ۱۳۸۷ پس از ضرب و شتم شدید و شکنجه‌، موفق به‌ فرارازدست نیروهای سپاه شده‌ و داخل روستا پناه می‌گیرد اما نیروهای مسلح سپاه به‌ بهانه‌ یافتن وی به‌ اذیت و آزار مردم پرداخته‌ و با شلیک مکرر سلاحهای نیمه‌ سنگین موجبات ترس و وحشت اهالی و کودکان روستا را فراهم ساخته‌ بودند. نهایتا آقایان علی حمیدی و فرزندش امیر بازداشت و ولی حمیدی نیزبه‌ دلیل ترس از رفتار نیروهای سپاه متواری و مجبور به خروج غیرقانونی ازکشورشده بود وهم اکنون درکشور کانادا اقامت دارد.
درضمن اتهام مطرح شده از سوی مقامات امنیتی ایران نسبت به این شهروند کرد همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) ذکرشده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر