۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

سرگردانی ۴ ساله ۲۰۰ کارگر کارخانه نخ پنگوئن










عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت از سرگردانی ۲۰۰ کارگر کارخانه نخ پنگوئن طی ۴ سال گذشته انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گیلان، محمد محمودیان در نشست تعاملی تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس با شهردار رشت، به ارزیابی وضعیت کارخانجات گیلان پرداخت و با اعلام اینكه «اكثر کارخانجات گیلان در حال حاضر تعطیل‌اند»، اظهار کرد: هم اکنون کارگران کارخانه نخ پنگوئن رشت که بیش از ۲۰۰ نفر هستند توپ فوتبال بین ادارات استان از جمله اداره کار، دادگاه و کارخانه شده‌اند. 

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه برخی از کارگران شرکت نخ پنگوئن رشت شکوائیه‌هایی را تهیه کرده‌اند، گفت: باید تکلیف این کارگران توسط نمایندگان مجلس، استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان روشن شود.

محمودیان تصریح کرد: وام و تسهیلات بانکی‌ای که مدیر این کارخانه دریافت کرده صرف بدهی‌های قبلی او شده و واحد صنعتی را همچنان تعطیل و کارگران را بدون حقوق در خیابان‌ها و ادارات استان سرگردان کرده است.

وی از نمایندگان مردم گیلان به طور اخص خواست این مسائل را که از مسائل اجتماعی و چالش‌های مهم مردم است جدی بگیرند و این مشکل را از طریق تعامل با دولت و استانداری گیلان حل کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط کشاورزان این استان پرداخت و گفت: در شرایط فعلی کشاورز ما حتی قادر نیست برنج خانوار خود را تامین کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: به خاطر وضعیت نامناسب بخش کشاورزی گیلان، فرزندان کشاورزان این استان در رشت به دنبال کار هستند و اگر کار پیدا نکنند به ناچار به شغل‌های کاذب از جمله دست فروشی روی می‌آورند که معضلاتی را برای این شهر ایجاد کرده و می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر