۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی بندر امام‎









در ادامه دوسال کشمکش و اعتراضات و اعتصاب کارگران پیمانکاری بندر امام، روز دوشنبه ۲۵ دی ماه حدود ۴۰۰ نفر از این کارگران دست به تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری ماهشهر زدند. 

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال اعتراضات و اعتصابات دو سال گذشته کارگران پیمانکاری پتروشیمی بندر امام و از آنجا که مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۴ مبنی بر بر چیده شدن شرکتهای پیمانکاری بطور کامل به اجرا در نیامده است روز ۲۵ دی ماه حدود ۴۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری پتروشیمی بندر امام شامل شرکتهای فراورش و بسباران که بنا بر سلایق اعمال شده در پتروشیمی‌ها موفق به انعقاد قرارداد مسقیم با کارفرمای اصلی نشده‌اند در مقابل فرمانداری ماهشهر دست به تجمع اعتراضی زدند. بدنبال این تجمع تعدادی از کارگران پیمانکاری منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز به این تجمع پیوستند. 

بنا بر این گزارش، این کارگران از ساعات اولیه صبح دست از کار کشیدند و از ساعت ۸ صبح دست به یک تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری ماهشهر زدند. این کارگران بطور مرتب با سر دادن شعارهایی خواهان رسیدگی به خواستهای خود بودند و در مقابل درخواست فرمانداری مبنی بر انتخاب نماینده جهت مذاکره دست به مقاومت زدند و خواهان حضور فرماندار در میان خود شدند. 

بدنبال این کشمکش فرماندار ماهشهر به ناچار در میان کارگران تجمع کننده حاضر شد و اعلام کرد: فردا سه شنبه با مدیران جلسهٔ هماهنگی داریم و در این جلسه مسائل و مشکلات شما را بطور جدی پیگیری خواهیم کرد و روز چهاشنبه پاسخ قطعی را به شما خواهیم داد. 

در ادامه حضور فرماندار در میان کارگران و پس از صحبتهای ایشان کارگران تجمع کننده بطور متحدانه‌ای اعلام کردند تا چهارشنبه منتظر پاسخ شما خواهیم ماند و چنانچه در این روز پاسخ قانع کننده‌ای به ما داده نشود از صبح روز یکشنبه هفته آینده بار دیگر تجمعات اعتراضی خود را در مقابل فرمانداری از سر خواهیم گرفت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر