۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

۲۷ روز بی‌خبری از وکلای دراویش گنابادی دربند









وکلای دراویش گنابادی و مدیران سایت مجذوبان نور که از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۲۰۹ منتقل شده‌اند ظرف ۲۷ روز گذشته ممنوع الملاقات بوده‌اند و خانواده‌های آنان در این مدت از وضعیتشان خبری ندارند.
حمید رضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو، امیر اسلامی، رضا انتصاری، امید بهروزی، افشین کرم‌پور و فرشید یدالهی فارسی، هفت وکیل دراویش گانابادی و یا همکاران سایت مجذوبان نور هستند که بیش از ۱۷ ماه است در بازداشت به سر می‌برند و به تازگی به دلیل خودداری از حضور در دادگاه به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.
پیش از این نیز خبرهایی درباره ضرب و شتم و بدرفتاری با دراویش گنابادی منتقل شده به بند ۲۰۹ زندان اوین منتشر شده بود. این برخورد با زندانیان سیاسی در حالی است که آنان به لحاظ جسمی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند. حمید مرادی، مصطفی دانشجو و امیر اسلامی از جمله وکلای دراویش گنابادی هستند که وضعیت جسمی نامناسبی دارند.
پیگیریهای خانواده‌های این زندانیان عقیدتی برای اطلاع از وضعیت آنان در هفته‌های گذشته به نتیجه‌ای نرسیده است.
اعتصاب غذای صالح مرادی و کسری نوری به روز ۲۷ام رسید
صالح مرادی و کسری نوری در حالی در ۲۷امین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برند که علاوه بر ضعف و کاهش وزن شدید، به درد کلیه و کاهش شدید بینایی مبتلا شدند.
صالح مرادی و کسری نوری به دلیل اعتراض به انتقال هفت تن از وکلای زندانی دراویش از بند ۳۵۰ به ۲۰۹ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زدند و خواهان برگرداندن "وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور" به بند عمومی زندان اوین بوده و همچنین از وضعیت جسمی نامناسب حمید مرادی و مصطفی دانشجو ابراز نگرانی کرده‌اند.
به گزارش تارنمای مجذوبان نور، خانواده‌های این دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز پس از ملاقاتی که روز گذشته انجام شده وضع جسمی آن‌ها وخیم اعلام کردند، و علاوه بر ضعف و کاهش وزن مفرط از بروز علایمی همچون کاهش شدید بینایی و درد کلیه خبر دادند، ظهور این علایم در حالی است که این دو درویش پیش از شروع اعتصاب غذا با توجه به اینکه حدود ۱۸ ماه را در وضعیت زندان عادل شیراز گذراندند، مبتلا به سو تغذیه و بیماری‌های مزمن داخلی شده بودند.
لازم به ذکر است که طی روزهای گذشته ماموران امنیتی و مسئولان زندان عادل آباد این دو درویش را با وجود وضیعت جسمی ضعیف، برای امضای نامه‌ای به این مضمون که از سلامتی کامل جسمی برخورداریم و اعتراضی نداریم تحت فشار قرار دادند.
صالح مرادی حدود ۱۸ ماه و کسری نوری نزدیک به ۱ سال است به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، اقدام علیه نظام، در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌اند و پرونده آن‌ها در دادگاه انقلاب شیراز پس از گذشت ۱۶ ماه همچنان مراحل رسیدگی را طی می‌کند، گرچه با توجه به اینکه مدت حبس آن‌ها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی یافته، هم اکنون بازداشت آن‌ها غیر قانی محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر