۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

غلامرضا خسروی از ملاقات حضوری محروم شد








باوجود گذشت بیش از ۶ ماه از آخرین ملاقات حضوری غلامرضا خسروی، مسئولین بدلیل اعتراضات وی از دادن اجازه ملاقات حضوری طفره می‌روند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روالی که پیش‌تر در مورد غلامرضا خسروی سوادجانی، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین اجرا می‌شد، وی هر ۶ ماه یکبار با اجازه دادستان، امکان ملاقات حضوری با بستگان خود را پیدا می‌کرد.
اکنون که بیش از ۶ ماه از آخرین ملاقات حضوری وی گذشته است، وقتی خانواده این زندانی سیاسی برای کسب اجازه ملاقات به نزد مسئولین مراجعه نمودند با جواب منفی ایشان روبرو شدند.
یکی از بستگان غلامرضا خسروی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "همانگونه که مستحضرید باوجود درخواستهای مکرر خانواده برای ملاقات حضوری با غلامرضا و با توجه به اینکه بیش از ۶ ماه (از ملاقات حضوری قبلی) می‌گذرد ملاقاتی داده نمی‌شود و فردی بنام خدابخشی دردادسرای انقلاب گفته که این محرومیت بدلیل اعتراضات و امضاء‌های غلامرضا دربیانیه‌های مختلف می‌باشد."
گفتنی است، در آذر ماه سال جاری در خواست اعاده دادرسی غلامرضا خسروی سوادجانی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام از سوی شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور مردود اعلام شد و وی هم اکنون در آستانه مجازات اعدام قرار دارد.
غلامرضا خسروی سوادجانی که پیش‌تر در سال ۶۰ و در سن ۱۶ سالگی بازداشت و در سال ۶۵ پس از اتمام محکومیتش آزاد شده است به دلیل کمک مالی به یک شبکه ماهواره‌ای متعلق به یک گروه سیاسی و با شکایت وزارت اطلاعات مجددا در ۵ اسفند ماه سال ۸۶ بازداشت شده است؛ نامبرده پس از طی مراحل بازجویی در شرایط سخت بازداشتگاه‌های مختلف تا کنون بیش از ۴۰ ماه تحمل حبس انفرادی نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر