۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

احسان مازندرانی روزنامه نگار ایرانی فعال در حوزه سیاسی بازداشت شد










 احسان مازندرانی روزنامه نگار ایرانی امروز بعد از ظهر چهارشنبه دوم اسفند توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر شد.

بنا به گزارش های رسیده به ''العربیه.نت'' هنوز مشخص نیست که دستگیری مازندرانی در محل دفتر روزنامه ''اعتماد'' و یا در مکان سکونتش صورت گرفته است. او از روزنامه نگاران فعال در حوزه های سیاسی است که سابقه عضویت در سرویس سیاسی شماری از روزنامه های اصلاح طلب از جمله فرهیختگان و اعتماد را در کارنامه خود دارد. 

دستگیری مازندرانی در جریان موج اخیر دستگیری روزنامه نگاران در ایران صورت گرفته است. 

از حدود بیست روز گذشته، ۱۶ تن از روزنامه‌نگاران شاغل در نشریات اصلاح‌طلب بازداشت شدند.

بیشتر دستگیری‌ها با یورش نیروهای امنیتی در روزنامه‌های شرق، بهار، اعتماد و آرمان و دفتر نشریه آسمان حضور یافتند.

هم‌اکنون میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، ریحانه طباطبایی، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان و حسین یاغچی روزنامه‌گارانی هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد بازداشت روزنامه‌نگاران بر اساس یک ''فهرست'' صورت گرفته و آنها با برخی سازمان‌های رسانه‌ای و سایت‌های فارسی‌زبان خارج از ایران ارتباط داشته‌اند.

به گزارش منابع خبری ایران، این اطلاعیه وزارت اطلاعات از آزادی سه روزنامه‌نگار و ''متواری'' شدن چهار روزنامه‌نگاری خبر داده که نام آنها در فهرست بازداشتی‌ها قرار داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر