۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

دادگاه کهریزک غیر علنی برگزار می‌شود








 سرانجام پس از گشت سه سال و نیم از علنی شدن جنایات کهریزک، امروز مشخص شدد که دادگاه متهمان پرونده کهریزک به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.
تصمیمی که از گذشته نیز قابل پیش بینی بود تا از هم اکنون نتایج این دادگاه مورد ابهام و سوال جامعه‌ای باشد که احساس و وجدان عمومی آن جریحه دار اخبار فجیع کهریزک شد.
به گزارش ایلنا قضات دادگاه کیفری تصمیم گرفتند تا جلسه رسیدگی به پرونده متهمان کهریزک به صورت غیرعلنی برگزار شود.
این پرونده به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور ۴ قاضی مستشار در مجتمع امام خمینی دادگستری با حضور متهمان پرونده رسیدگی خواهد شد.
در این جلسه قاضی رضا نجفی به عنوان نماینده دادستان از کیفرخواست دفاع می‌کند.
سعید مرتضوی که امروز با هیات همراهش حضور یافته بود به دلیل مخالفت حراست دادگاه کیفری، هیات همراهش اجازه ورود به دادگاه را نیافتند و در ‌‌نهایت سعید مرتضوی، ۵ قاضی دادگاه به همراه اولیای دم و وکلای دو طرف پرونده وارد شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران شدند تا جلسه محاکمه بدون حضور اصحاب رسانه آغاز شود.
در این دادگاه "صالح نیکبخت" وکالت خانواده شهید امیر جوادی‌فر را بر عهده دارد.
هفته گذشته سرپرست دادگاههای کیفری استان تهران آخرین وضعیت پرونده قضات تعلیق شده ماجرای کهریزک را تشریح کرد و گفت: اصل بر علنی بودن دادگاه است.
قاضی افتخاری گفته بود: جلسه محاکمه قضات تعلیق شده هشتم اسفند امسال در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی برگزار می‌شود.
وی افزوده بود: این پرونده سه متهم دارد که پس از صدور کیفرخواست برای آن‌ها از سوی دادسرا، پرونده‌شان برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. چهار مستشار دادگاه نیز مشخص شده و آن‌ها به طور کامل پرونده را مطالعه کرده‌اند.
سعید مرتضوی، علی اکبر حیدری فر و حسن حداد دهنوی از قضاتی هستند که در جریان رسیدگی به پرونده کهریزک از کار برکنار شدند.
سرپرست دادگاههای کیفری استان تهران درباره علنی بودن جلسه دادگاه نیز گفت: اصل بر علنی بودن دادگاه است اما در این خصوص رئیس دادگاه و چهار قاضی مستشار تصمیم می‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر