۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

صدور وثیقه سنگین و محرومیت از امتحانات دانشگاه برای ابوالفضل عابدینی









مسئولین برای اعزام ابوالفضل عابدینی به مرخصی درمانی قرار وثیقه ۹۰۰ میلیون تومانی صادر کرده‌اند و از دادن امتحانات پایان ترم وی نیز ممانعت به عمل آوردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین قوه قضاییه برای اعزام ابولفضل عابدینی نصر به مرخصی قرار وثیقه ۹۰۰ میلیون تومانی صادر کرده‌اند.
ابوالفضل عابدینی نصر خبرنگار و از مسوولان پیشین مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که به ۱۲ سال زندان محکوم شده است، از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و اکنون که با مرخصی درمانی وی موافقت شده است مسئولین از خانواده وی مطالبه وثیقه ۹۰۰ میلیون تومانی کرده‌اند که عملا امکان مرخصی استعلاجی وی را منتفی کرده است.
گفتنی است، از محکومیت ۱۲ ساله وی تنها ۹ سال باقی مانده است و مسئولین با اقدامی غیر معمول برای هر سال ۱۰۰ میلیون تومان وثیقه تعیین کرده اند.
همچنین یکی از بستگان وی به گزارشگر هرانا گفت: "مسئولین انجام امتحانات دانشگاه وی را لغو کرده و ابوالفضل عابدینی به همراه ۱۴ زندانی دیگر از انجام امتحانات پایان ترم محروم شده است."
وی ادامه داد: "مسئولین برای این اقدام خود هیچ توضیحی ارائه نکرده‌اند و این خلاف آیین نامه‌های داخلی خود سازمان زندان‌ها می‌باشد."
وی در فروردین ۸۹ از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز به تحمل یازده سال حبس تعزیری محکوم و در مدت کمتر از یک هفته پس از ابلاغ حکم به وکیل ایشان محمد اولیایی‌فرد و در حالی که برای اعتراض به حکم صادره بیش از ۱۴ روز مهلت قانونی باقی مانده بود؛ از سوی شعبه یازده دادگاه تجدید نظر این استان محکومیت ایشان تایید شد.
مسئولین قوه قضاییه به همین نیز راضی نشده و در اردی‌بهشت ۱۳۹۰ پرونده جدیدی برای ابوالفضل عابدینی مبنی بر تبلیغ علیه نظام مفتوح نموده و وی را به ۱ سال حبس دیگر نیز محکوم نمودند.
این فعال حقوق بشر در پی سناریوی از پیش تعیین شده دستگاه امنیتی بر علیه فعالین حقوق بشر مورخ ۱۱ اسفندماه سال گذشته در منزل پدری‌اش توسط هجوم بیش از شصت نیروی مسلح امنیتی بازداشت شد.
وی در مدت بازداشت در بند ۲ الف سپاه پاسداران شکنجه‌های جسمی و روحی متعددی را متحمل شد تا حدی که چندین بار به دلیل شکنجه شدید جسمی راهی بهداری زندان اوین شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر