۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

ممانعت مسئولین زندان از اعزام نصور نقی‌پور به بیمارستان









 مسئولین زندان اوین در راستای اعمال فشار مضاعف بر زندانیان سیاسی به دلیل مخالفت نصور نقی‌پور از پوشیدن لباس زندان از انتقال وی به بیمارستان جلوگیری کردند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی در طی ماههای اخیر به دلیل کمبود ویتامین دچار بیماری لثه و دندان شده است به طوری که قادر به خوردن غذا نیست. 

تقاضای وی برای معالجه در خارج از زندان با وجود موافقت اولیه و به دلیل عدم قبول پوشیدن لباس زندان در هنگام اعزام به بیمارستان با مخالفت مسئولین مواجه شده است. 

در اواخر اسفند ماه سال گذشته نیز مسئولان در اعزام نصور نقی‌پور، فعال حقوق بشر به مرخصی استعلاجی وی با عدم پذیرش سند خانه پدری‌اش کارشکنی کردند. 

گفتنی ست که این روزنامه نگار از بیستم تیرماه سال جاری پس از احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین، جهت اجرای حکم بازداشت و از آن زمان تاکنون در بند ۳۵۰ به سر می‌برد. 

نامبرده از سوی شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیر عباس، به اتهام «عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» و «تبلیغ علیه نظام» به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم است که این حکم عیناً در دادگاه تجدید نظر استان نیز تائید شد. 

نصور نقی‌پور دانشجوی رشتهٔ فناوری اطلاعات و پژوهشگر آزاد فلسفه و اندیشهٔ سیاسی است که مدیریت یک وب‌سایت آرشیو مقالهٔ فارسی در زمینه‌های علوم انسانی را نیز بر عهده داشته است. 

شایان ذکر است که وی هم چنین سال گذشته بدلیل فعالیت‌هایش از محل کار خود اخراج شده بود، نصور نقی‌پور یکی از طراحان وب سایت هرانا می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر