۱۳۹۱ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

آثار امیرحسن چهل‌تن از هفت سال پیش تاکنون اجازه انتشار نگرفته‌اند








 هیچ یک از آثار امیرحسن چهل‌تن، نویسنده ایرانی از هفت سال پیش تاکنون اجازه‌ انتشار دریافت نکرده‌اند هم چنین انتشار دوباره کتاب‌های وی نیز از حدود دو سال پیش متوقف شده است.
خبرگزاری کار ایران امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در گفتگو با این عضو کانون نویسندگان ایران نوشت، پس از آخرین کتابش که در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۸۴ و آخرین روزهای دولت محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پيشين ایران، عرضه شده بود، کتاب‌های جدید وی اجازه‌ انتشار دریافت نکرده‌اند.
این نویسنده ۵۶ ساله ایرانی در دوره بیست‌وچهارم جایزه کتاب سال با داستان "سپیده‌دم ایرانی" نامزد این جایزه شد، اما در اعتراض به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نامزدی انصراف داد.
وی با بیان این‌که "از حدود دو سال پیش نیز جلوی تجدید چاپ کتاب‌هایم گرفته شده است"، افزود: "رمان‌های «تهران خیابان انقلاب» و «آمریکایی‌کشی در تهران» مجموعه آثاری هستند که بعد از سال‌ها هنوز اجازه‌ انتشار ندارند."
این نویسنده با اشاره به انتشار و ترجمه این آثار درگذشته به زبان‌های عربی و آلمانی افزود: "امسال هم ترجمه‌ نروژی آن‌ها منتشر خواهد شد، اما من هم مثل هر نویسنده‌ دیگری دوست داشتم کتابم ابتدا در کشور خودم و به زبان خودم منتشر شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر