۱۳۹۱ اسفند ۲۰, یکشنبه

احضار ۵ تن از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به دادگاه انقلاب









محمد پارسی، محسن قشقایی، احمدرضا احمدی، اکبر امینی و پژمان ظفرمند به شعبه ۱۵ و ۲۶ دادگاه انقلاب احضار شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این ۵ نفر که در سرای اهل قلم بازداشت شده و اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت داخلی به ایشان تفهیم شده بود، پس از مدتی با قید وثیقه آزاد شده بودند.
محمد پارسی، محسن قشقایی، احمدرضا احمدی و اکبر امینی ۲۲ روز در بازداشت اطلاعات بند ۲۰۹ بسر بردند و پژمان ظفرمند نیز حدود یکماه در بند ۲۰۹ و یکماه در بند ۳۵۰ بسر برده است.
قرار است احمدرضا احمدی چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده حاضر شود.
طبق احضاریه محمد پارسی و محسن قشقایی‌زاده نیز قرار است در ۲۰ فروردین ماه ۹۲ به ترتیب در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و شعبه ۲۶ همین دادگاه به ریاست قاضی پیرعباسی حاضر شوند.
اکبر امینی و پژمان ظفرمند نیز باید به ترتیب در شعبه ۱۵ به ریاست قاضی صلواتی و شعبه ۲۶ به ریاست قاضی پیرعباسی حضور یابند که هنوز تاریخ تشکیل دادگاه ایشان مشخص نشده است.
در ورود نیروهای امنیتی به جلسه سرای اهل قلم در تاریخ سه شنبه ۹ آبان٬ حدود ۷۰ نفر بازداشت شده بودند که پس از آزادیِ بسیاری از متهمین، از این میان ۱۷ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود بوسیلهٔ یک دستگاه ون به زندان اوین منتقل و دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی در اقدامی جداگانه توسط پلیس امنیت بازداشت و به اوین منتقل شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر