۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

محکومیت بابک بقایی در دادگاه انقلاب سراب









 دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست قاضی خاطری طی دادنامه ای، حکم به محکومیت بابک بقایی فعال مدنی آذربایجان به شش ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام داد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقو.ق بشر در ایران، بابک بقایی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز در هشتم مردادماه سال ۹۱ توسط مامورین اداره ی اطلاعات سراب از منزل پدری اش و بدون ارائه ی حکم جلب، دستگیر شده و با وجود معلولیت شدید جسمانی چند روز در اداره ی اطلاعات سراب تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته است.
سپس به دستور دادستان سراب جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره ی اطلاعات تبریز قرارگرفته است که فعلا با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی آزاد شده است .این دستگیری در راستای برخورد با فعالان مدنی آذربایجان در شهر سراب بوده و در این شهرستان ۱۰ نفر از فعالین دستگیرشده و درحال محاکمه می باشند.

اتهام این فعال مدنی فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه "یئنی گاموح" بوده است. ۱۸ دیماه ۹۱ در دادگاه انقلاب سراب به این اتهامات با حضور وکیلش آقای علی عباس زاده رسیدگی شده و نامبرده از اتهام عضویت در گروه "یئنی گاموح" به دلیل فقد دلیل اثباتی در توجه اتهام، تبرئه شده است .
با این وصف، دادگاه به اتهام واهی دیگر ی مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام به بهانه ارسال پیامک در مناسبتهای ملی و اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه وشرکت در کلاسهای آموزش زبان ترکی وتاریخ و ادبیات آذربایجان و نوشتن مقالات علمی در سایت سارابلی مستند به گزارش کذب اداره های اطلاعات سراب و تبریز، رای به محکومیت ایشان به شش ماه حبس تعزیری داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر