۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

وزارت کشور به درخواست برگزاری تجمع روز جهانی کارگر پاسخ نداده است








 دبیر کل خانه کارگر در خصوص مراسم روز ۱۱ اردیبهشت ماه (روز جهانی کارگر) گفت: حدود ۱۰ روز پیش از طرف ستاد بزرگداشت هفته کارگر درخواست برگزاری تجمع روز اول ماه مه برای وزارت کشور فرستاده شد که تاکنون پاسخی به آن داده نشده است.
وی بابیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته کارگر خواهان برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی در روز ۱۱ اردیبهشت ماه است گفت: با توجه به تجربیات سالهای گذشته امسال حتی در مورد تعیین و انتخاب محل مراسم پیشنهادی نکردیم و تصمیم گیری را به وزارت کشور محول کردیم.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تبدیل ارز مرجع به ارز مبادلاتی قدرت خرید کارگران و سایر مزد بگیران را به نصف تقلیل داد.
به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب با اعلام این مطلب در نشست خبری مربوط به اعلام جزئیات برنامه‌های هفته کارگر سال ۹۲ گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تبدیل ارز مرجع به ارز مبادلاتی قدرت خرید کارگران و سایر مزد بگیران را به نصف تقلیل داد که با این اقدام من درآوردی ارز تامین دارو و غذا تا دو برابر گران‌تر خواهد شد.
وی از جایگزین شدن ارز مرجع با ارز مبادلاتی به عنوان تلخ‌ترین اقدام کمسیون تلفیق مجلس یاد کرد و گفت: با این اقدام سفره آحاد مردم از فقیر و غنی گرفته تا شهری، روستایی، کارمند، کارگر و بازنشسته چند برابر کوچک‌تر خواهد شد.
دبیرکل خانه کارگر بابیان اینکه قیمت‌ها از قانون ظروف مرتبطه تبعیت کرده و افزایش می‌یابند در نتیجه این اقدام کارگران و مزد بگیران ۵۰ درصد از قدرت خرید خود را از دست خواهند داد.
وی گفت: هرچند از نظر ریالی بر مبلغ مزد افزوده شده است اما قدرت خرید کارگران سیر نزولی داشته است، بطوری که گزارش ۱۴ فروردین ماه مرکز آمار ایران از تورم نقطه به نقطه نشان می‌دهد که کارگران در یک سال گذشته حداقل ۴۰ درصد قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.
به گفته محجوب با افزایش نرخ تورم از ۲۱ درصد به ۳۱ درصد رتبه جدید ایران در میان کشورهای تورم‌زا از مقام ششمی تغییر یافته و بعد از کشور بلاروس در مقام دوم قرار می‌گیرد.
دبیر کل خانه کارگر با یادآوری اینکه در حال حاضر در اقتصاد جهانی میانگین تورم کشور‌ها از ۴ درصد به ۲ درصد رسیده است، گفت: در چنین شرایطی داشتن تورم ۲ رقمی رو بهرشد ایران نشان می‌دهد که اقتصاد کشور بیمار است.
وی با یادآوری اینکه ۲۵ سال پیش نرخ تورم در کشور مانند پرو ۱۳ هزار درصد می‌شد و حتی نرخ تورم در برخی کشورهای همسایه ایران تا ۱۲۵ درصد نیز می‌رسید گفت: اکنون دوای مهار تورم اقتصادی سال‌ها قبل پیدا شد بطوری که اکنون این معضل مانند بیماری مالاریا ریشه‌کن شده است.
محجوب در خصوص ادعای دولت مبنی بر درآمد ۴۸ میلیارد دلاری از محل صادرات غیر نفتی گفت: این اظهارات جنبه اغواگرانه دارد زیرا در عمل اثری از این پول در بازار عرضه و تقاضا مشاهد نمی‌شود و در عمل بانک‌ها به متقاضیان خرید دلار پیشنهاد استفاده از ارزهای خارجی جایگزین مانند ین و یوان را می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر