۱۳۹۲ فروردین ۲۳, جمعه

حبس شش ماهه برای وبلاگ نویس اصولگرا، به علت انتقاد از رهبری









مجتبی دانش‌طلب، از طلبه‌های وبلاگ نویس وابسته به جریان اصولگرایی که در سال ۸۸ از مخالفان سرسخت معترضان بود، به علت انتشار مطلبی در انتقاد از یک پیام رهبری، به زندان رفت.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، دانش‌طلب که از جمله فعالان سایبری حامی دولت نامیده می‌شد اکنون به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده است.
اتهام این وبلاگ نویس مدافع حاکمیت، انتشار یادداشتی با این عنوان است: "چرا رهبری اجازه نمی‌دهند دوران آقازاده سالاری تمام شود".
وی در این یادداشت از پیامی که رهبری برای درگذشت داماد خمینی صادر کرد، انتقاد کرده و نوشته بود: "هیچ معلوم نیست که تسلیت گفتن شخص اول مملکت به خاطر درگذشت یک بازرگان که تنها موضوعیت طرح اسمش داشتن نسبت سببی با رهبر سابق انقلاب است چه وجهی دارد؟ کدام منطقی می‌تواند چنین حرکاتی را بدون توسل به‌‌ همان پدیده نهادینه شده در فرهنگ روحانیت توجیه کند؟"
این یادداشت باعث شد که دانش طلب در دادگاه انقلاب محاکمه شود. اما پس از آنکه قاضی دادگاه انقلاب وی را تبرئه کرد، دادستان به این حکم اعتراض کرد و بدین ترتیب در دادگاهی دیگر، وی به شش ماه حبس محکوم شد.
بر اساس نوشته‌های فعالان وابسته به حاکمیت در فضای مجازی، دانش طلب امروز خود را برای گذراندن حبس معرفی کرده است.
این فعال سایبری چندی قبل در وبلاگ خود از اینکه به صرف ادعای امنیتی بودن پرونده، از مطالعه آن توسط وی جلوگیری شده است، انتقاد کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر