۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه

محرومیت از درمان و ممنوعیت ۶ ماهِ از ملاقات برای علی معزی









 باوجود وخامت وضع جسمی و عود بیماری سرطان مثانه علی معزی زندانی سیاسی زندان اوین، وی به دستور قاضی صلواتی از درمان محروم گشته و طی ۶ ماه گذشته نیز ممنوع الملاقات بوده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی معزی زندانی سیاسی زندان اوین که در پی خودداری از حضور در جلسات شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی مدت ۶ ماه را ممنوع الملاقات بوده و حتی یکبار هم به سلول انفرادی منتقل شده است، در پی عود بیماری سرطان مثانه در وضعیت وخیمی بسر می‌برد.
وی که بدلیل عدم حضور در جلسات دادگاه از درمان بیماری سرطان خود نیز محروم گردیده، پیش‌تر طی پیامی گفته بود: "ازآنجا که این محاکم، فرمایشی و مجرم بوده و مرتکب قتل‌های ناحق، می‌باشند. اینجانب علی معزی برای رضای وجدان خویش ورضای خدا وخلق، دراین محاکم حاضر نخواهم شد، هر حکمی هم دادند به وکیل ابلاغ کنند."
گفتنی است، روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه نیز خانواده علی معزی در مقابل سالن ملاقات زندان اوین حضور یافتند که اجازه ملاقات به ایشان داده نشده است.
شرایط جسمی این زندانی سیاسی سالمند در حالی رو به وخامت گذاشته که پیش‌تر به علت عدم درمان به موقع زندانیان سیاسی بیمار، شاهد فوت عده‌ای از ایشان همانند: محسن دگمه‌چی، منصور رادپور، محمد مهدی زالیه و بتازگی علیرضا کرمی خیرآبادی بوده‌ایم.
لازم به یادآوریست، علی معزی که حدود سه ماه و نیم را در انفرادی گذرانده به اتهام شرکت در مراسم یادبود محسن دکمه‌چی، علی صارمی و جعفر کاظمی بازداشت شده بود.
وی از خردادماه ۹۰ تاکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد و ۷ ماه را در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین سپری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر