۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

ممانعت مسئولان زندان اوین از درمان یعقوب ملکی








 به دلیل بی‌توجهی مسولان زندان اوین و دادستانی تهران، بینایی یعقوب ملکی یکی از زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در معرض خطر قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار کلمه، یعقوب ملکی در دوران بازجویی توسط بازجویان وزارت اطلاعات به شدت شکنجه شده و بر اثر ضربات وارده بخشی از نقاط بدنش از جمله چشم چپش دچار آسیب‌های جدی شده است.
از مداوای این زندانی سیاسی تا ماه‌ها جلوگیری می شد و نهایتا در بهمن ماه سال گذشته با وخامت وضعیت بینایی‌اش به بیمارستان فارابی اعزام شد که براساس تشخیص پزشکان متخصص آن بیمارستان می‌بایستی چشم چپ این زندانی سیاسی در اسرع وقت جراحی می‌شد ولی تا کنون نسبت به اعزام مجدد وی جهت انجام اقدامات درمانی هیچگونه اقدامی صورت نگرفته و همین امر باعث شده تا بینایی چشم چپ این زندانی سیاسی به مرز نابینایی برسد.
بر اساس این گزارش و گزارش های پزشکی این رزمنده ی سال های جنگ محبوس در بند درصورت ادامه این وضعیت وی بینایی خود را از دست خواهد داد.
یعقوب ملکی از خلبانان و افسران عملیاتی هشت سال دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۳۷۳ به علت اختلاف با رییس ستاد وقت نیروی هوایی پس از بیست سال سابقه خدمت در نیروی هوایی، بازنشسته شد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹توسط اداره اطلاعات شهرستان ارومیه بازداشت و چندین ماه توسط بازجویان این اداره شکنجه شد که پس از ضرب و شتم‌های فراوان به درخواست وزارت اطلاعات به زندان اوین منتقل و در آنجا بازجویی‌هایش از سر گرفته شد.
یعقوب ملکی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست پیرعباسی به اتهام‌های واهی طراحی کودتا و همکاری با دول متخاصم به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر