۱۳۹۲ فروردین ۱۸, یکشنبه

تداوم بلاتکلیفی محمد باقر علوی در بند امنیتی








 بیست و دو روز از بازداشت محمد باقرعلوی، عضو نهضت آزادی می‌گذرد اما هنوز خانواده وی نتوانسته‌اند او را ملاقات کنند.
بنا به گزارش تارنمای جرس، روز گذشته آقای علوی پس از گذشت سه هفته تنها یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده خود داشته است. وی دوازده روز در سلول انفرادی و تحت بازجویی بوده است و پس از آن به سلول چند نفره انتقال یافته است.
این عضو نهضت آزادی ایران روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ پس از بازرسی منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
بر اساس اخبار واصله، اتهام محمد باقر علوی اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های غیر قانونی، ماده ۵۹۹ -۶۰۰ قانون مجازاتهای اسلام اعلام شده است.
این عضو نهضت آزادی پیش از این نیز در سال ۱۳۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم در دستگیری‌های فله‌ای بازداشت شد و ۴۰ روز در سلول انفرادی را گذراند.
گفتنی است، مهدی معتمدی مهر، رئیس کمیته آموزش و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران نیز روز شنبه ۲۶ اسفندماه پس از بازرسی منزلش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.
عماد بهاور مسئول شاخه جوانان نهضت آزادی ایران، امیر خرم و مسعود صادقی اعضای دیگر نهضت آزادی هستند که هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند.
نهضت آزادی ایران یک حزب سیاسی ایرانی است که در سال ۱۳۴۰ با جدایی برخی از اعضای مذهبی جبهه ملی ایران و با تاکید بر هویت ایرانی و اسلامی تأسیس شد. هدف آن مبارزه با استبداد و کسب آزادی‌های اساسی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و اسلامی بود. این گروه توسط مهدی بازرگان، یدالله سحابی و سید محمود طالقانی پایه‌گذاری شد. اعضای این حزب سیاسی بعد از انقلاب به خاطر انتقاد از عملکرد حکومت اسلامی ایران متحمل هزینه‌های فراوانی نظیر زندان شکنجه، تعقیب، تهدید و قتل توسط ارگان‌های نظامی و امنیتی حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر