۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

محکومیت ۱۵ ساله برای ۳ تن از بازداشت شدگان سرای اهل قلم









 حکم یازده سال حبس تعزیری و ۱۵ سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی و رسانه‌ای برای ۳ تن از بازداشت شدگان سرای اهل قلم صادر شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی احضار تلفنی سه نفر از اعضای سرای اهل قلم به شعیه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی احکام ذیل به آن‌ها ابلاغ گردید.
اکبر امینی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به تحمل چهار سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم گردید و ایشان به مدت ۵ سال از عضویت در احزاب، گرو‌ها و فعالیتهای رسانه‌ای و فضای مجازی محروم گردید. در ضمن یک سال حکم تعلیقی ایشان با تایید این حکم اجرا خواهد خواهد گردید.
پژمان ظفرمند به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به ۳ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیتهای رسانه‌ای و مجازی محکوم گردید.
محمد پارسی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به تحمل دو سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گرو‌ها و فعالیتهای رسانه‌ای و فضای مجازی محکوم گردید.
گفتنی است، در پی‌ ورود نیروهای امنیتی به جلسه سرای اهل قلم در تاریخ سه شنبه ۹ آبان٬ حدود ۷۰ نفر بازداشت شده بودند که پس از آزادیِ بسیاری از متهمین، از این میان ۱۷ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود بوسیلهٔ یک دستگاه ون به زندان اوین منتقل و دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی در اقدامی جداگانه توسط پلیس امنیت بازداشت و به اوین منتقل شده‌اند.
از افراد بازداشت شده دکتر مهدی خزعلی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت و در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
فشار‌ها و تهدیدات بر اعضای سرای اهل قلم بعد از بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد و تعدادی دیگر از این اعضا به دادگاه احضار شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر