۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

ممنوعیت ملاقات محمدولی غلام‌نژاد در پی اعتصاب ملاقات هفته گذشته








در پی اعتصاب ملاقات محمدولی غلام‌نژاد در هفته گذشته، وی به دستور مسئولین از ملاقات ماهانه با همسر زندانیش در بند نسوان محروم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدولی غلام‌نژاد زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین که در پی انتقال ۱۰ تن از همبندیان خود در طی هفته گذشته، در اقدامی اعتراضی و به همراه ۳۵ زندانی سیاسی دیگر، از انجام ملاقات با بستگان خود امتناع کرده بود، بدستور مسئولین زندان از انجام ملاقات ماهانه با همسرش در بند نسوان زندان اوین محروم شد.
محمدولی غلام‌نژاد که به همراه همسر خود به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق به ۲ سال زندان محکوم شده، پیش‌تر ماهی ۱ بار اجازه ملاقات بند به بند با همسر خود را داشته است.
یکی از بستگان زندانیان سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "روز یک‌شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) مسئولین لیست ۲۵ نفر از ۳۵ نفر زندانی اعتصاب کننده را از پشت بلند گو قرائت نمودند و اعلام کردند این اسامی به دستور دادستانی ممنوع الملاقات می‌باشند. امروز (دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) نیز اول وقت در سالن ملاقات آن لیست به خانواده‌ها اعلام شد که زندانی آن‌ها ممنوع الملاقات است. ولی پس از ساعتی این ممنوعیت برداشته شد و وضعیت به حال عادی برگشت و ملاقات‌ها انجام پذیرفت."
وی همچنین ادامه داد: "به هدف اعمال فشار برزندانیان، بعد از اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ که در خصوص وضعیت گرانفروشی و کم فروشی فروشگاه زندان صورت گرفت و منجر به انفرادی رفتن ۱۰ نفر از زندانیان شد، بند ۳۵۰ برای ورود مواد غذایی ومیوه، توسط مسئولین زندان تحریم شده وبند درمضیقه شدید بسر می‌برد وسلامت عمومی کلیه زندانیان درخطر است."
این منبع هفته گذشته در خصوص علت انتقال ۱۰ زندانی به بند ۳۵۰ و اعتصاب ملاقات زندانیان به گزارشگر هرانا گفته بود: "درمراحل پایانی ملاقات دوشنبه ۹۲/۹/۲ کودکی از خانواده دراویش گنابادی با دیدن پدرخود بسیار گریه نموده وبیتابی کرد و خانواده از آقای سیدی (مسئول سالن ملاقات) تقاضای وقت بیشتری برای ملاقات کابینی نمودند، ولی ایشان بدون توجه به بیتابی‌های کودک وتقاضای همگی خانواده‌ها، از دادن وقت خودداری کرد واین باعث شد که هم زندانیان آن مرحله و هم خانواده‌ها از بیرون رفتن از سالن ملاقات، خودداری کنندکه باعث درگیری بین مامورین و متقاضیان شد. انعکاس این موضوع درزندان اعتراض همگی زندانیان را دربر داشت و آقای سعید مدنی به عنوان وکیل بند ۳۵۰ شدیدا دو موضوع را پیگیری نمود. یکی، اعتراض به رفتار و عملکرد سیدی ودیگری گرانفروشی شدید فروشگاه زندان که حتی نماینده تعزیرات حکومتی درکنترل قیمتها را نیز به زندان کشاند. با این پیگیری‌ها، رئیس زندان اعلام کرد که آقای مدنی دیگر وکیل بند نخواهد بود و باید فرد دیگری را زندانیان انتخاب نمایند که این امر با اعتراض گسترده زندانیان همراه شد و نتیجه آن درگیری با مامورین و انتقال ۱۰ تن از آنان از جمله سعید مدنی، کامران ایازی و.. به بند انفرادی ۲۴۰ گردید."
گفتنی است، در پی انتقال ۱۰ تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین هفته گذشته ۳۵ تن از زندانیان در اقدامی هماهنگ و به نشانه اعتراض، از انجام ملاقات خودداری نمودند که اسامی ایشان عبارت بود از: "علیرضا رجایی، علیرضا بهشتی شیرازی، عبدالفتاح سلطانی، محمدامین هادوی، فیض‌الله عرب سرخی، عماد بهاور، حسن اسدی زیدآبادی، محمدرضا مقیسه، محمدقادر ربانی املشی، مسعود پدرام، سیاوش حاتم، محمدحسین نعیمی‌پور، محمد رضایی، مهدی خدایی، محمد داوری، حمیدرضا مرادی، افشین یدالهی، مهدی تاجیک، محمدرضا نوری، عبدالرضا قنبری، غلامرضا خسروی، مجید اسدی، علی معزی، اصغر قطان، محمد صائمی، سید محمود باقری، محمدولی غلام‌نژاد، مجید محمدی، غلامرضا حسینی، مهدی ساجدی‌فر، پیمان کاسن‌نژاد، داوود ایزی، وحید اصغری، فرزاد روح و امیر شاه مرادی از جمله زندانیان بند ۳۵۰ هستند که به اعتصاب ملاقات دست زده‌اند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر