۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۱, شنبه

جایزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرین ستوده اهدا شد



جایزه زنبق طلای شهر فلورانس که در سال ۲۰۱۱ به نسرین ستوده وکیل مبارز و شجاع ایرانی تعلق گرفته بود به شیرین عبادی به رسم امانت اهدا شد.


Nasrin Sotoudeh جايزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرين ستوده اهدا شد

مرکز حامیان حقوق بشر ـ زنبق طلای شهر فلورانس که در سال ۲۰۱۱ به نسرین ستوده وکیل مبارز و شجاع ایرانی به دلیل پی گیریش در رسیدن به عدالت و حقوق بشر تعلق گرفته بود، دیروز در سالن مینیاتور شهرداری شهر فلورانس به رسم امانت به شیرین عبادی برنده صلح نوبل ۲۰۰۳ اهدا شد
زنبق طلای شهر فلورانس که به مدافعان حقوق بشر از طرف شهر فلورانس تعلق می گیرد و دو سال پیش به نسرین ستوده تعلق گرفته بود ، دیروز بعد از دوسال در سالن مینیاتور شهرداری فلورانس با حضور خانم سوزاننا اگوستینی رییس کمیسیون صلح در شهرداری فلورانس و ائوجنیو جانی رییس شورای شهر فلورانس و سناتور الدو اسپینی به خانم شیرین عبادی، و دوست و همکار نسرین ستوده اهدا شد.
این مراسم با حضور شهروندان و مقامات فلورانسی و هموطنان ایرانی مقیم فلورانس انجام شد.
Consiglio Eugenio Giani Susanna Agostini جايزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرين ستوده اهدا شد
در این مراسم ائوجنیو جانی رئیس شورای شهر فلورانس به روابط بین مردم دو کشو ایران و ایتالیا اشاره کرد و از اینکه مردم همیشه پشتیبان یکدیگر هستند و نه حکومت ها . وی از اینکه افتخار دادن جایزه نسرین را به خانم عبادی دارد ابراز خرسندی کرد و افزود که امیدوار است بزودی نسرین و سایر زندانیان سیاسی ایران آزاد گردند.
خانم سوزاننا اگوستینی رئیس کمیسیون صلح شهر فلورانس از اینکه شهر فلورانس و کمیسیون صلح همیشه پشتیبان شهروندان ایرانی و به خصوص ایرانیان مقیم ایتالیا و شهر فلورانس است سخن گفت و اینکه شهر فلورانس همیشه پشتیبان آزادی طلبی و عدالت خواهی ایرانیان بوده و خواهد بود و از اینکه نسرین ستوده ، وکیل و مادر دو کودک فقط به جرم انجام و ظیفه بیش از دو سال است که در زندان می باشد ابراز تاسف و خواهان آزادی او شد.
خانم شیرین عبادی در سخنانش ضمن ابراز قدر دانی از این جایزه که به دوست و همکارش نسرین ستوده تعلق گرفته است، یادآوری نمود که همکارش حتی در زندان هم دست از مبارزه برای رسیدن به حق بر نمی دارد . وی از سالها همکاریش با نسرین ستوده سخن گفت و اینکه نسرین همیشه یک مبارز بوده و هست و بیشتر مواقع بطور رایگان از فعالان حقوق زن و کودکان و زندانیان سیاسی دفاع کرده است . شیرین عبادی دوستی مردم ایتالیا و ایران را یاد آوری کرد و اینکه هنر و فرهنگ این دو کشور را در طول تاریخ و با فاصله های جغرافیایی زیاد بهم نزدیک می کند و عدالت طلبی و همدلی اکنون این راه را کوتاهتر کرده است . در پایان زنبق طلای شهر فلورانس و نشان یادبود شهر فلورانس برای نسرین ستوده به شیرین عبادی اهدا شد و همینطور نشان یادبود شهر فلورانس به نشان احترام و ستایش از شخصیت شیرین عبادی به ایشان اهدا شد.
photo 11 جايزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرين ستوده اهدا شد
پشتیبانی رسمی‌ شهر فلورانس از کمپین بین‌المللی حمایت از نسرین ستوده – شهریور سال گذشته رییس شورای شهر فلورانس “جیانی” و “سوزانا آگستینی” رییس کمسیون صلح و حقوق بشر شهرداری فلورانس در دیدار با سهیل پرهیزی مسوول کمپین رسما پشتیبانی خود را از کمپین بین‌المللی حمایت از نسرین ستوده اعلام داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر